ریپورتاژ آگهی

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟

بیت کوین رمز ارز پرطرفداری است که بسیاری از مردم به خرید و نگهداری آن علاقه دارند. این ارز دیجیتال، اولین و مهم‌ترین رمز ارز در دنیای کریپتو به‌حساب می‌آید که در چند سال اخیر با رشد قیمتی چشمگیری روبرو بوده است. بسیاری از افرادی که بازار ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند نسبت به یادگیری روش‌های استخراج بیت کوین علاقه‌مند هستند. ماینینگ بیت کوین شاید فرایند پیچیده‌ای به‌نظر برسد، اما افراد زیادی با استفاده از تجهیزات مناسب، آن را انجام می‌دهند. اگر به‌دنبال یادگیری نحوه استخراج بیت کوین هستید در این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوال که چگونه بیت کوین استخراج کنیم به‌طور کامل پاسخ دهیم.

استخراج بیت کوین چیست؟

قبل از آنکه استخراج بیت کوین را توضیح دهیم، در ابتدا  باید با مفهوم بلاک چین آشنا شوید. اگر بخواهیم به‌طور ساده بلاک چین را توضیح دهیم باید آن را به یک دفتر کل تشبیه کنیم که تمامی تراکنش‌های حوزه ارز دیجیتال در آن ثبت می‌شوند. بلاک چین با مستند سازی دیجیتالی، داده‌های مختلف از جمله تاریخ معاملات، مبلغ خرید و… در خود ذخیره می‌کند. بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می‌کنند که یک پایگاه داده غیرمتمرکز فناوری بلاک چین است و شفافیت بیشتری دارد.

استخراج بیت کوین فرایند پیچیده محاسباتی است که  توسط کامپیوترها انجام می‌شود، به تجهیزاتی که در پروسه نقش دارند ماینر می‌گویند. شاید اکنون این سوال برایتان پیش آمده که چرا از کلمه استخراج برای بیت کوین استفاده می‌شود؟ زیرا بیت کوین ویژگی‌های مشابهی با منابع طبیعی محدود دارد که از دل معادن خارج می‌شوند. ‌به‌طور مثال، این رمز ارز نیز دارای محدودیت است، چرا که تنها ۲۱ میلیون عدد بیت کوین در دنیا وجود دارد.

برای استخراج بیت کوین، ماینرها بایکدیگر به رقابت می‌پردازند و در صورت حل مسئله‌های پیچیده و حدس عدد صحیح، از بیت کوین‌های تازه استخراج شده، پاداش دریافت می‌کند. لازم به توضیح است که حل این مسائل توسط سخت افزارها انجام می‌شود، بنابراین اگر یک سیستم ماینینگ قوی‌ داشته باشید، شانس شما برای دریافت بیت کوین افزایش می‌یابد.

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟

رمز ارز بیت کوین به‌دلیل ارزش‌ بالا و ریسک کم، توجه بسیاری از مردم را به سمت خود جلب کرده است، به‌همین دلیل افراد زیادی به‌دنبال یافتن راه‌های استخراج بیت کوین هستند. اما باید بدانید که استخراج این ارز دیجیتال ارزشمند نیازمند فراهم کردن سازوکارهایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱.     تهیه سخت‌افزارهای قدرتمند

برای شروع استخراج بیت کوین باید مجموعه سخت افزار مخصوصی را که اصطلاحا به آن ریگ ماینینگ می‌گویند، فراهم کنید. این سخت افزارها شامل واحد پردازش گرافیکی (GPU)، واحد پردازش مرکزی (CPU) و مدارهای مجتمع خاص (ASIC) است.

۲.     نصب نرم‌افزار و کیف پول الکترونیکی

سخت افزارهایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم به نرم افزارهای خاصی مانند multiminer یا CG miner نیاز دارند تا آماده کار شوند. اغلب این نرم‌افزارها به‌طور رایگان در دسترس ماینرها قرار دارند و باید روی سیستم عامل کامپیوتر نصب شوند. علاوه‌بر این، به یک کیف پول الکترونیکی نیاز دارید تا بیت کوین‌های استخراج شده خود را در آن نگهداری کنید.‌

۳.     انتخاب روش استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین را می‌توانید به‌ شکل انفرادی یا با استفاده از استخر ماینینگ انجام دهید. بسیاری از افراد حرفه‌ای فعال در این حوزه، استفاده از استخرهای ماینینگ را به‌دلیل سهولت بیشتر به استخراج انفرادی ترجیح می‌دهند. در استخر ماینینگ گرو‌هی از ماینرها، امکانات و منابع محاسباتی خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و بعد از استخراج بیت کوین به‌اندازه آورده‌شان، سهم خود را دریافت می‌کنند.

انواع روش‌های استخراج بیت کوین

انواع روش‌های استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک مزیت‌ها و قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. رایج‌ترین روش‌های استخراج بیت کوین عبارتند از:

  • استخراج با استفاده از CPU

بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به کمک واحد پردازش مرکزی یا CPU استخراج شد. سی پی یو تمامی مدارهای مورد نیاز برای پردازش داده‌های ورودی و خروجی را دارد و در آن زمان که تعداد ماینرهای کمی وجود داشت، انتخاب مناسبی بشمار می‌رفت. اما امروزه این روش در مقایسه با روش‌های دیگر که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم به‌اندازه کافی کارآمد نیست.

  • استخراج با پردازنده گرافیکی

با وجود استقبال از استخراج بیت کوین و افزایش تعداد ماینرها، سی پی یو توان پاسخگویی خود را از دست داد، بنابراین واحد پردازش گرافیکی (GPU) بکار گرفته شد. کامپیوترهای دارای جی پی یو یا کارت گرافیک قوی اغلب برای گیم یا ادیت برنامه‌های ویدئو مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. این سیستم‌ها به‌دلیل سرعت بیشتر و استخراج با نرخ هش بهتر برای ضرب بیت کوین نیز مناسب هستند.

  • استخراج با استفاده از ASIC

ASIC دستگاهی است که فقط برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه توان پردازش ۲۰۰ برابری نسبت به جی پی یو دارد، اما قیمت بالای آن موجب شده است که بسیاری از افراد توانایی تهیه ASIC را نداشته باشند.

  • استخراج ابری

جدیدترین روش استخراج بیت کوین است که در آن با یک سرویس دهنده ماینینگ قرارداد ‌می‌بندید و در ازای پرداخت مبلغی معین، اجازه استفاده از تجهیزات آن‌ها برای استخراج بیت کوین را پیدا می‌کنید، از‌این‌رو به سرمایه زیاد برای خرید و نگهداری تجهیزات نیاز ندارید. لازم به ذکر است که در این روش امکان کلاهبرداری وجود دارد، بنابراین باید بسیار محتاطانه عمل کنید.‌

درآمد استخراج بیت کوین چقدر است؟

درآمد استخراج بیت کوین چقدر است؟

به‌دلیل جهش قیمتی بیت کوین در سال‌های اخیر، استقبال مردم از نگهداری و استخراج این ارز دیجیتال بسیار چشمگیر بوده است. اغلب افراد، استخراج بیت کوین را یک راه عالی برای کسب درآمد بیشتر و ثروتمند شدن می‌دانند، اما فرایند استخراج بیت کوین پیچیده است و به مهارت بالا و تجهیزات مناسب نیاز دارد.

افرادی که  قصد فعالیت در این حوزه را دارند در ابتدا باید برای خرید سخت‌افزارهای مناسب و قوی، مبلغ زیادی را هزینه کنند. علاوه‌بر این، ماینینگ بیت کوین به مصرف برق زیاد و اینترنت پرسرعت نیاز دارد، بنابراین هزینه اینترنت و برق نیز ممکن است درصد زیادی از درآمد استخراج بیت کوین را به خود اختصاص دهد.

از طرفی دیگر، ساتوشی ناکاموتو به‌عنوان مخترع بیت کوین، برای استخراج این ارز دیجیتال محدودیت‌هایی در نظر گرفته است. به‌طور مثال، هرچه شبکه استخراج قوی‌تری داشته باشید، حل مسئله ریاضی برایتان دشوارتر خواهد بود، این ویژگی برای حفظ ثبات و کنترل تورم بیت کوین وضع شده است. با وجود تمامی نکات گفته شده اگر قصد دارید در این مسیر وارد شوید باید با اطلاعات کافی و بدون رویاپردازی فعالیت خود را شروع کنید.

خطرات احتمالی استخراج بیت کوین چیست؟

قبل از خرید تجهیزات مربوط به استخراج بیت کوین لازم‌ است که با خطرات احتمالی در این مسیر آشنا شوید.‌ از‌این‌رو در‌ ادامه مطلب چگونه بیت کوین استخراج کنیم به برخی از مهم‌ترین ریسک‌ها در زمان استخراج بیت کوین اشاره می‌کنیم:

  • خطر هک: حفظ امنیت سیستم یکی از بزرگترین چالش‌های استخراج بیت کوین است.‌ به‌طور مثال، هکرها می‌توانند با نصب نرم افزارهای مخرب روی تجهیزات یا سرور ماینینگ به سیستم‌ کامپیوتری دسترسی داشته باشند و اطلاعات آن‌ها را بدزدند.
  • آلودگی هوا و خطرات زیست محیطی: برای استخراج بیت کوین به مصرف برق بسیار زیادی نیاز است. این انرژی اغلب از طریق نیروگاه‌های زغال سنگ تامین می‌شود که مقادیر زیادی کربن تولید می‌کنند و آلودگی زیست محیطی را در پی دارند.
  • نوسانات قیمت بیت کوین: قیمت بیت کوین تاکنون چندین بار بسیار بالا رفته و سپس به نصف کاهش یافته است، این مورد ریسک استخراج بیت کوین را افزایش می‌دهد‌. بنابراین باید با صبر و حوصله یک استراتژی بلند مدت برای فعالیت در این حوزه در نظر بگیرید.
کلام پایانی

ارزش بالای بیت کوین در حال حاضر و همچنین احتمال افزایش قیمت آن در آینده موجب شده است که افراد بسیاری به نگهداری از این رمز ارز علاقه پیدا کنند. علاوه‌بر خرید بیت کوین، استخراج این ارز دیجیتال یکی دیگر از راه‌های دستیابی به آن است، ازاین‌رو افراد بسیاری این سوال را که چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟ مطرح می‌کنند. استخراج بیت کوین فرایند پیچیده‌ای است که به تجهیزات سخت افزاری مانند GPU، CPU، ASIC، مهارت کافی و نصب نرم افزارهای ماینینگ نیاز دارد. بنابراین افرادی که قصد دارند به این حوزه وارد شوند باید با مطالعه کامل و بررسی تمامی جوانب برای سرمایه گذاری و خرید ریگ ماینینگ اقدام کنند‌.

منبع: https://blog.ok-ex.io/bitcoin-mining/


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا