اخبار تکنولوژی

کاهش فروش در صنعت گوشی هوشمند طی سه ماهه دوم ۲۰۲۳

TechInsights، یک شرکت تحقیقاتی به تازگی گزارش بازار تلفن همراه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. این گزارش حاکی از کاهش ۸ درصدی سالانه در فروش جهانی صنعت گوشی هوشمند است که هشتمین سه ماهه متوالی کاهش را نشان می‌دهد.

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند برای مدت طولانی در حال کاهش بوده است، اما این کاهش اخیراً افت داشته است، میزان فروش کاهش داشته اما همچنان نرخ ارسال گوشی‌های هوشمند در سطح مطلوب OEM نیست و کاهش همچنان ادامه دارد.

در سه ماهه دوم ۲۰۲۳، یک رقیب نوظهور به ۵ برند برتر تبدیل شده است: ترنسیشن. Transsion عمدتاً به آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین خدمات می‌دهد و ۲۴.۸ میلیون دستگاه حمل می‌کند که رشد قابل توجه سالانه ۳۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال، برندهای دیگر همچنان کاهش فروش را تجربه می‌کنند.

سامسونگ با ۵۳.۵ میلیون فروش در جایگاه اول، اپل با ۴۳.۱ میلیون فروش در جایگاه دوم، شیائومی با ۳۳.۲ میلیون فروش در جایگاه سوم و OPPO با ۲۷.۱ میلیون فروش در جایگاه چهارم قرار دارند. Transsion با فروش ۲۴.۸ میلیون واحدی به این غول‌های فناوری پیوست و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

Tech Insights نه تنها نرخ فروش OEM‌ها، بلکه بازار تلفن را در هر کشور نشان داد. در بسیاری از کشورها، فروش گوشی در مقایسه با سال قبل کاهش یافته که منجر به کاهش جهانی ۸ درصدی شده است. تصویر ارائه شده از TechInsights نشان می‌دهد که نرخ حمل و نقل در اکثر کشورها کاهش داشت، به جز آفریقای جنوبی، جایی که افزایش ۸ درصدی مشاهده شد.

صنعت گوشی هوشمند در حال افت

ایتالیا ثابت ماند و نسبت به سال قبل نه افزایش و نه کاهش را نشان می‌دهد. در همین حال، سایر نقاط جهان همچنان روند نزولی را تجربه می‌کنند، بدون اینکه نشانه‌ای از بهبود در حال حاضر وجود داشته باشد.

صنعت گوشی هوشمند صنعت تولید و فروش تلفن‌های هوشمند است. تلفن‌های هوشمند دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند به اینترنت متصل شوند و برای انجام طیف گسترده‌ای از کارها استفاده می‌شوند، از جمله برقراری تماس و ارسال پیام، مرور وب، استفاده از برنامه‌ها و پخش موسیقی. صنعت گوشی هوشمند یک صنعت بسیار رقابتی است و چندین شرکت بزرگ در آن فعالیت می‌کنند، از جمله اپل، سامسونگ، هواوی و شیائومی. این شرکت‌ها دائماً در حال رقابت برای ارائه بهترین تلفن‌های هوشمند با ویژگی‌های جدید و نوآورانه هستند.

این صنعت در حال رشد سریع است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده همچنان رشد کند. این رشد به دلیل افزایش محبوبیت تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان است. تلفن‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای توسط افراد در همه سنین و مشاغل استفاده می‌شوند و به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده‌اند.

صنعت گوشی همیشه رشد و افت داشته و بدیهی است که اکنون شاهد کاهش باشیم. برندهای بزرگ تولیدکننده تلفن هوشمند همیشه در تلاش بوده میزان تولید خود را افزایش دهند تا موجب رشد فروش شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا