اخبار

از اندروید O چه میدانید؟

گوگل همواره سعی کرده است که در هر نسخه از اندرویدی که ارائه می دهد تغییرات به خوبی مشاهده شوند. این تغییرات جدید را نیز در اندروید O خواهیم دید.
در Google I/O پکیج Vitals معرفی شد که به اجرای بهتر اپلیکیشن‌ها و افزایش امنیت اندروید O کمک شایانی می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Vitals را باید Google Play Protect بدانیم که سرویس‌های امنیتی مختلفی برای سیستم عامل اندروید ارائه می‌کند.
همچنین در این پکیج سیستم عامل بهینه شده تا اپلیکیشن‌ها روان‌تر از گذشته اجرا شوند و میزان مصرف باتری آن‌ها به مقدار قابل توجهی کاهش بیابد.
مسئولین گوگل اعلام کرده اند که برای اجرای نرم و روان اپلیکیشن‌ها روی اندروید O، تلاش زیادی کرده‌اند و اکنون علاوه بر کاهش زمان بوت به نصف زمان قبلی، اپلیکیشن‌هایی چون Google Sheets دو برابر سریع‌تر از گذشته بارگذاری می‌شوند. با این وجود گوگل اعلام کرده است همچنان برای بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها سخت تلاش می‌کند.
قابلیتی به نام Wise limits توسط گوگل معرفی شد که مشابه امکانی است که مدت‌ها در iOS دیده بودیم. براین اساس، امکان محدود کردن فعالیت اپلیکیشن در پس‌زمینه وجود دارد. این سیستم در سه بخش سرویس‌ها، بروزرسانی مکانی و فعالیت‌های پنهان کار می‌کند.
گزینه‌ی آخر یکی از بدترین شرایطی است که پیش می‌آید؛ چرا که باعث کرش کردن سیستم عامل و اپلیکیشن‌های مختلف به‌طور هم‌زمان می‌شود، عمر باتری را کاهش می‌دهد و عملکرد اپلیکیشن‌ها را دچار اختلال می‌کند. البته همه می دانیم که اگر باتری از کار بیفتد دیگر گوشی به درد نمیخورد.
قابلیت دیگری که به اجرای بهتر اپلیکیشن‌های کمک می‌کند، Play Console  Dashboard است که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. این داشبورد به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا دقیقا بفهمند کجا و چه زمانی شارژ باتری خالی می‌شود، برنامه کرش می‌کند و رابط کاربری دچار کندی می‌شود تا براساس آن بتوانند کدهای مشکل‌دار را بیابند و خیلی سریع مشکل را برطرف کنند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا