اخبار تکنولوژی

انتشار اطلاعاتی از سری تلفن هوشمند پیکسل ۸

سری تلفن هوشمند پیکسل ۸ قرار است با دو مدل مختلف یعنی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو عرضه شود. افشای اطلاعات مربوط به این گوشی‌ها قبلاً به صورت آنلاین منتشر شده و نشان می‌دهد که توانایی Google برای پنهان نگه داشتن چیزها به طور کلی محدود است. مشخصات تلفن‌های قبلی پیکسل نیز قبل از مراسم معرفی به بیرون درز کرد.

Abhishek Yadav وبلاگ نویس فناوری مشخصات باتری پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را فاش کرد. مدل ساده پیکسل ۸ به باتری ۴۴۸۵ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که در مقایسه با باتری ۴۳۵۵ میلی آمپرساعتی پیکسل ۷ پیشرفت جزئی دارد. این خبر خوب بوده مخصوصاً برای کسانی است که گوشی‌هایی با نمایشگر کوچک را دوست دارند.

پیکسل ۸ دارای ظرفیت باتری ۴۴۸۵ میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سیمی ۲۴ واتی، شارژ بی سیم اختصاصی ۲۰ واتی و شارژ بی سیم معکوس ۱۲ واتی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، پیکسل ۸ پرو دارای ظرفیت باتری ۴۹۵۰ میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سیمی ۲۷ واتی، شارژ بی سیم ۲۳ واتی و شارژ بی سیم معکوس ۱۲ است. علاوه بر این، هر دو گوشی به Wi-Fi 7 مجهز هستند که توسط Abhishek فاش شده است.

سری تلفن هوشمند پیکسل 8

در نسل جدید سری پیکسل ۸ قدرت پردازنده بالا و باتری پرظرفیت دارد به شکلی که سخت افزار آن به رهبری پردازنده تنسور نسل سوم قابل توجه خواهد بود. بر اساس اطلاعات فاش شده توسط Android Authority، چیپست Tensor G3 دارای طراحی ۱+۴+۴ هسته‌ای است که شامل هسته Cortex-X3 با فرکانس ۳.۰۵ گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A715 با سرعت ۲.۴۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با کلاک می‌شود.

انتظار می‌رود این چیپست قوی باشد، زیرا از همان هسته Cortex-X3 موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد. پس نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳، سریع‌ترین نخواهد بود، اما همچنان هسته‌ای کاملا قدرتمند است.

سری تلفن هوشمند پیکسل ۸ با مشخصات بزرگ

وقتی صحبت از گوگل پیکسل می‌شود، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد دوربین خواهد بود. گوگل با پردازش سخت افزاری و نرم افزاری خوب، یک تجربه دوربین واقعا قوی را ارائه می‌دهد. سری تلفن هوشمند پیکسل ۸ در مقایسه با دوربین‌های قبلی خود دارای ارتقاء قابل توجهی در دوربین اصلی خود هستند، زیرا هر دو دستگاه از سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ استفاده می‌کنند که ۳۵ درصد حساسیت نوری بیشتری نسبت به دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی سری پیکسل ۸ دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۱۲ اینچی است، در حالی که ISOCELL GN1 مورد استفاده در مدل قبلی دارای اندازه ۱/۱.۳۱ اینچی است. پیکسل ۸ دارای دوربین دوگانه بوده و به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 با اندازه ۱/۱.۱۲ اینچ برای دوربین اصلی مجهز شده، در حالی که دوربین فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۹ اینچی سونی IMX 386 عرضه می‌شود. همان سنسوری است که در دوربین فوق عریض Pixel 7 یافت می‌شود. با این حال، پیکسل ۸ در مقایسه با نسخه قبلی خود قادر به ثبت تصاویر با زاویه بازتر است. پیکسل ۷ دارای نسبت زوم ۰.۶۷ برابر بود، در حالی که پیکسل ۸ با نسبت زوم ۰.۵۵ برابر به زاویه بازتر می‌رسد.

از سوی دیگر، پیکسل ۸ پرو به سیستم دوربین سه گانه مجهز شده است. دوربین اصلی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۱۲ اینچی ISOCELL GN2 است. دوربین فوق عریض از یک سنسور بزرگ‌تر ۶۴ مگاپیکسلی به نام سونی IMX 787 استفاده می‌کند که به عنوان سنسور دوربین اصلی در Pixel 7a نیز وجود دارد. اندازه این سنسور ۱/۱.۷۳ اینچ است. این سنسور جدید به طور قابل توجهی عکس‌های گرفته شده در نور کم را با لنز فوق عریض بهبود می‌بخشد.

دوربین تله فوتو پیکسل ۸ پرو بدون تغییر نسبت به پیکسل ۷ پرو باقی مانده و به احتمال زیاد دارای لنز تله فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابر و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ GM5 با اندازه ۱/۲.۵۵ اینچ است. دوربین تله فوتو تنها دوربینی در سیستم دوربین Pixel 8 Pro است که ارتقاء سخت افزاری دریافت نمی‌کند.

سری تلفن هوشمند پیکسل 8

دیگر موردی که در پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو فاش شده، ویژگی‌های صفحه نمایش است. گوگل امسال یک تغییر اساسی ایجاد کرد و ترجیح داد حتی در مدل Pro از صفحه نمایش تخت استفاده کند، به طور معمول فقط مدل‌های ساده صفحه نمایش تخت داشتند. در حالی که پیکسل ۶ پرو و ۷ پرو دارای صفحه نمایش AMOLED خمیده هستند، پیکسل ۸ پرو دارای صفحه نمایش تخت ۶.۷ اینچی با وضوح ۱۳۴۴×۲۹۹۲ پیکسل و روشنایی ۱۶۰۰ نیت (HDR) است. تراکم پیکسلی نمایشگر پیکسل ۸ پرو به ۴۹۰ ppi می‌رسد.

Android Authority تصویر طرحی را به اشتراک گذاشت که اندازه صفحه نمایش گوشی‌ها را به تصویر می‌کشد. چندی پیش رندرهایی از پیکسل ۸ پرو به بیرون درز کرد اما هیچ رندری از مدل ساده و پرو در کنار هم وجود ندارد. صفحه نمایش پیکسل ۸ صفحه نمایش ۶.۱۷ اینچی ۱۰۸۰×۲۴۰۰ (۴۲۷ ppi) تخت OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت (HDR) است.

اگر به تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط Android Authority با دقت نگاه کنید، گوشه‌های سری پیکسل ۸ گردتر هستند، امسال گوگل دو گوشی با دو نمایشگر مسطح عرضه خواهد کرد. این رویکرد طراحی یادآور سری گلکسی اس ۲۳ است زیرا هر دو گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس دارای صفحه نمایش AMOLED تخت هستند و هر دو گوشی دارای گوشه‌های گرد هستند. شاید عجیب به نظر برسد که پیکسل ۸ پرو دارای صفحه نمایش تخت است، اما تصاویر زنده منتشر شده نشان می‌دهد که مدل پرو واقعاً صفحه نمایش تخت دارد.

تصاویر علاوه بر آرایه دوربین سه گانه، فلاش LED و سنسور دما را نیز نشان می‌دهند. چند هفته پیش شایعه شده بود که این سنسور دما به کاربران این امکان را می‌دهد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا