اخبار تکنولوژی

تبلت اپل آیپد پرو ۱۴ اینچی فعلا در کار نیست

بزرگ‌ترین آیپد پرو اپل دارای صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت در حال کار بر روی یک آیپد پرو ۱۴ اینچی است، اما مارک گورمن از بلومبرگ می‌گوید که در حال حاضر چنین محصولی در خط لوله محصولات اپل وجود ندارد.

گورمن می‌گوید که یک آیپد پرو ۱۴ اینچی برای عرضه در سال ۲۰۲۳ تدارک دیده شده بود اما در نهایت این برنامه کنسل شد. دلیل این امر ظاهراً انتقال به صفحه نمایش‌های OLED در خط تولید iPad است که می‌تواند هزینه‌های قابل توجه بالاتری را برای نمایشگرهای تبلت بزرگ‌تر به همراه داشته باشد. در مقابل، انتظار داریم اولین مدل‌های آیپد پرو با نمایشگرهای OLED با صفحه نمایش ۱۳ اینچی داشته باشند و در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به فروش خواهند رسید.

مدتی است که شایعه شده اپل در حال کار بر روی یک iPad بزرگ‌تر است. در ژانویه ۲۰۲۲، گزارش شد که چندین تامین کننده در حال تبدیل کارخانه‌ها به اپل با نمایشگرهای ۱۵ اینچی OLED برای مدل‌های آینده آیپد هستند. سپس، در جولای ۲۰۲۲، راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، گفت که اپل برای این دستگاه از صفحه نمایش LCD استفاده کرده است.

آیپد پرو ۱۴ اینچی در کار نیست

همچنین شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در حال توسعه یک آیپد ۱۶ اینچی است که می‌تواند در اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه شود. با این حال، به نظر می‌رسد این برنامه‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

با وجود شایعات متناقض، هنوز این امکان وجود دارد که اپل در آینده یک آیپد بزرگ‌تر عرضه کند. بزرگ‌ترین آیپدهایی که از سال ۲۰۱۸ در دسترس بوده‌اند آیپد پروهای ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی هستند. این مک‌بوک‌ها هنوز کوچک‌تر از مک‌بوک‌ها، همچون M1 MacBook Air و M2 MacBook Pro هستند که دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی به شمار می‌روند. از آنجایی که آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی در حال حاضر از نظر سایز مشابه مک بوک ۱۳.۳ اینچی است و شایعه شده که در سال آینده به ۱۳ اینچ افزایش خواهد یافت، به نظر می‌رسد که اپل در نهایت یک مدل بزرگ‌تر آیپد را عرضه کند.

در هر صورت برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه شرکت کوپرتینویی چیست و چه محصولی را در آینده نزدیک ارائه خواهد کرد. بنابراین باید منتظر اخبار بیشتری باقی ماند و مشخص شود کمپانی کوپرتینویی چه محصولی را ارائه خواهد کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا