اخبار

آیا دوربین تلفن‌های همراه برای دوربین‌های دیجیتالی چالش ساز خواهد شد؟

آیا دوربین تلفن‌های همراه برای دوربین‌های دیجیتالی چالش ساز خواهد شد؟دوربین

تکنولوژی دوربین‌های تلفن‌های همراه هوشمند هنوز به حدی پیشرفت نکرده است که بتواند دوربین‌های حرفه را به چالش بکشد اما ظاهرا تکنولوژی زوم اپتیکال ۵x کمپانی اوپو قرار است تا چنین تحولی را در عرضه دوربین‌های تلفن‌های همراه ایجاد کند.

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز در اخبار موبایلستان مشاهده نمودید، این کمپانی چینی قصد دارد تا در کنگره موبایل سال ۲۰۱۷ میلادی که محل برگزاری آن در بارسلونای اسپانیا است از این نوآوری پرده‌برداری کرده و تحولی را در زمینه دوربین تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کند.

شمار زیادی از کاربران دوربین‌های تلفن‌های همراه هوشمند امروزه به دلیل محدودیت فضا نمی‌توانند از زوم اپتیکال استفاده کنند در حقیقت لنز خود دوربین‌ها نیز نیاز به تنظیم دارد. بااین‌حال اوپو قصد دارد تا با ورود این تکنولوژی (زوم اپتیکال) به تلفن‌های همراه هوشمند تحول عظیمی را در محدوده کارکرد دوربین‌های تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کند.

البته باید در نظر داشت که هم‌اکنون نیز در بازار تلفن‌های هوشمندی وجود دارند که می‌توانند با بهره‌گیری از دو لنز به‌صورت همزمان به فناوری زوم اپتیکال دست پیدا کنند. نمونه‌ای از این انواع تلفن‌های همراه را می‌توان گلکسی S4 زوم به‌حساب آورد.

این نوآوری که با نام SmartSensor شناخته می‌شود به نحوی طراحی شده است که می‌تواند با استفاده از سیستمی میکرو الکترومکانیکی به‌جای لنزها و بخش‌های مکانیکی، تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS) را در تلفن‌های همراه هوشمند را کاهش دهد. بااین‌حال هنوز جزئیات و توانایی‌های دقیق این سازه مشخص نیست.

بااین‌وجود سوال مهم این است که آیا سرانجام می‌توان شاهد به چالش کشیده شدن دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای تخصصی توسط دوربین‌های تلفن‌های همراه هوشمند بود یا خیر؟ در سال گذشته نیز اخباری درباره امکان ایجاد ساختاری مشابه دوربین‌های دی اس ال آر برای تلفن‌های همراه هوشمند در رسانه‌ها منتشرشده بود ولی زمان ثابت کرد که این خبر تنها یک بزرگنمایی رسانه‌ای و یک بازی تبلیغاتی بوده است و به همین دلیل نیز نمی‌توان تا زمان عرضه و آزمودن قطعی سیستم جدید شرکت اوپو از کیفیت این دوربین اطمینان حاصل نمود

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا