اخبار

اینتل می‌تواند از سفارشات مودم آیفون ۷ اپل درآمد ۱٫۵ میلیارد دلاری کسب کند

شایعات مربوط به جایگزینی مودم ال تی ای اینتل ۷۳۶۰ با مودم کوالکام در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از اکتبر آغاز شده بود و هنوز هم گزارش‌هایی در این باره منتشر می‌شوند. مودم تلفن‌های هوشمند اهالی کوپرتینو مدت‌هاست که توسط کمپانی کوالکام تامین می‌شود و حالا با تعویض مودم آیفون ۷ اپل و آیفون ۷ پلاس باید منتظر عملکردی متفاوت – شاید بهبود یافته – از این پرچم‌داران باشیم.
تیموثی آرکوری، آنالیزگر سرویس Cown & Co، روز یک شنبه به کارمندان خود اعلام کرد که اپل قصد دارد هزینه بیشتری را صرف مودم آیفون ۷ اپل و آیفون ۷ پلاس خود کند. آرکوری اعلام کرده است که کمپانی اینتل برای مودم آیفون ۷ اپل و نسخه پلاس آن حدود ۱۰۰ الی ۱۱۰ میلیون مودم ال تی ای ۷۳۶۰ را فراهم خواهد کرد. در گذشته پیش بینی شده بود که حدود ۲۵ درصد از نسل بعدی آیفون با مودم اینتل همراه می‌شوند؛‌ اما این پیش بینی آرکوری رقمی دو برابر- یعنی حدود نیمی از دستگاه‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس – را شامل می‌شود. اینتل با ارائه مودم نیمی از آیفون‌های جدید اپل با نسخه ۷۳۶۰ ال تی ای خود می‌تواند سود ۱٫۵ میلیارد دلاری به دست آورد.
 
مودم آیفون 7 اپل
آرکوری معتقد است کمپانی اینتل می‌تواند با سهیم شدن در تولید مودم آیفون ۷ ، درنهایت مودم خود را به تراشه Ax SoC کمپانی اپل اضافه کند. ترکیب تراشه مودم آیفون ۷ اپل و چیپست پردازنده اپلیکیشن‌ها می‌تواند فضای بیشتری را در داخل دستگاه به باتری یا سایر قطعات بدهد. اپل می‌تواند با این کار آیفون خود نازک‌تر طراحی کرده و یا حتی ظرفیت باتری را در آن ارتقاء‌ دهد؛‌ با توجه به عمر شارژ دهی مناسب آیفون‌های اپل در مقطع کنونی، افزایش ظرفیت باتری در این محصولات شارژ دهی آنها را با سایر رقیبان متمایز خواهد کرد.
همچنین با ترکیب این دو قطعه سخت افزاری، اپل می‌تواند محصولات خود را با هزینه کمتر و مقرون به‌صرفه تولید کند؛‌ البته تجربه به ما نشان داده است که احتمال عرضه آیفون ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه تقریبا نزدیک به صفر است. نظر شما در این زمینه چیست؟

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا