اخبار تکنولوژی

گوشی ۱۴ اولترا شیائومی از شبکه ۵.۵G پشتیبانی می کند

شرکت‌های مخابراتی چینی گام مهمی را از تغییر از ۵G به ۶G برداشته‌اند و با معرفی فناوری پیشرفته ۵.۵G (5G-A)، تغییری اساسی را رقم زده‌اند که سرعت‌های قابل‌توجهی بالاتری را در شبکه‌های تلفن همراه ممکن می‌سازد. گوشی ۱۴ اولترا شیائومی اکنون قابلیت ۵.۵G را به صورت تجاری در چین دریافت کرده است.

چند سازنده چینی گوشی‌های هوشمند با همکاری China Telecom فناوری ۵.۵G را ارتقا داده‌اند. سری ویوو X100 Pro و اوپو Find X7 قرار است از آوریل ۲۰۲۴ دارای قابلیت ۵.۵G (5G-A) باشند. آزمایشات China Mobile نشان داد که Xiaomi 14 Ultra به سرعت ۵۱۳۲ مگابیت بر ثانیه دست یافته است. در مقایسه با ۵G، فناوری ۵.۵G عملکرد قابل توجهی را در سرعت، تأخیر، مقیاس‌پذیری اتصال و بهره‌وری انرژی افزایش می‌دهد و ظرفیت شبکه را تقریباً ده برابر افزایش می‌دهد.

در حالی که سرعت شبکه تلفن همراه ۵ گیگابیت بر ثانیه Xiaomi 14 Ultra چشمگیر است، پتانسیل فناوری ۵.۵G (5G-A) بیشتر گسترش می‌یابد. انتظار می‌رود که تاخیری در سطح میلی‌ثانیه، همراه با سرعت‌های پایین‌آمده ۱۰ گیگابیت و لینک بالا ۱ گیگابیت ارائه کند. فناوری ۵.۵G در حال آزمایش بر روی مدل‌های گوشی منتخب و محدود به شهرهای خاصی در چین است که نشان می‌دهد پذیرش گسترده ممکن بوده و زمان خواهد برد. با این وجود، تجربه چنین افزایش سرعت قابل توجهی حتی قبل از تغییر به ۶G در حال حاضر شیرین است.

در دیگر خبرهاغول فناوری شیائومی اخیراً قیمت رسمی قطعات تعمیر را برای نسخه شیائومی ۱۴ اولترا تیتانیوم ادیشن خود فاش کرده است. در حالی که خود گوشی دارای ویژگی‌های چشمگیری مانند ارتباطات ماهواره‌ای و طراحی خاص است، تعمیر آن بدون گارانتی ممکن بوده حفره‌ در جیب شما ایجاد کند.

۱۴ اولترا شیائومی با سرعت شبکه بیشتر

14 اولترا شیائومی

چشمگیرترین هزینه از طریق تعویض مادربرد به دست می‌آید که با قیمت خیره کننده ۳۰۳۰ یوان (۴۲۶ دلار) است. تعویض صفحه نمایش کرک شده نیز بسیار ارزان‌تر نیست، با قیمت ۱۶۹۰ یوان (۲۳۸ دلار). این مقدار کمی تندتر از هزینه تعمیر صفحه نمایش استاندارد Xiaomi 14 Ultra با قیمت ۱۳۵۰ یوان (۱۹۰ دلار) است.

خوشبختانه، اجزای دیگر مانند باتری و ماژول‌های دوربین عقب بیشتر برای کیف پول مناسب هستند. این قیمت‌ها فقط هزینه مواد را منعکس می‌کنند، با هزینه کار استاندارد اضافی ۴۰ یوان (۶ دلار) برای هر تعمیر. توجه به این نکته مهم است که اگر یک تعمیر به چندین قطعه نیاز داشته باشد، تنها یک بار بالاترین هزینه کار از شما دریافت خواهد شد. بنابراین، چه چیزی برتری بالای صفحه نمایش Titanium Edition را توجیه می‌کند؟ در حالی که شیائومی دلیل آن را به صراحت بیان نکرده است، اما احتمالاً به مواد ساخت مجلل گوشی خلاصه می‌شود. برخلاف نسخه استاندارد، تیتانیوم ادیشن دارای قاب میانی تیتانیوم با درجه بالاتر برای دوام بیشتر و پوشش پشتی با فناوری نانو چرم بوده که ظاهراً شش برابر مقاوم‌تر در برابر سایش است.

Xiaomi 14 Ultra در تاریخ ۲۲ فوریه در چین معرفی شد. این نسخه ویژه با قیمت ۸۷۹۹ یوان (۱۲۲۸ دلار) ۱۶ گیگابایت رم، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای را ارائه داده و اوایل این ماه به فروش رفت.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا