اخبار

با اپلیکیشن جدید گوگل می‌توانید تصاویر ۳۶۰ درجه سه بعدی واقعیت مجازی بگیرید

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی فناوری واقعیت مجازی، محدود بودن محتوای تولید شده است. اگر محدودیت در صرف هزینه برای خرید گجت‌های گران قیمت نداشته باشید، می‌توانید از دوربین‌های ۳۶۰ درجه پیشرفته‌ای که توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند، استفاده کنید. اما اغلب بهترین و با کیفیت‌ترین دوربین عکاسی که بخش عمده‌ای از کاربران در دسترس دارند، دوربین گوشی هوشمند آنهاست.
 
 
شرکت گوگل در تلاش است تا این شرایط را تغییر دهد و دسامبر گذشته اپلیکیشن Cardboard Camera را برای اندروید عرضه کرد و اکنون نوبت به کاربران iOS رسیده است تا بتوانند از این برنامه عکاسی جدید استفاده کنند.
 
 
اگرچه کاربران نمی‌توانند از این اپلیکیشن برای فیلمبداری به سبک واقعیت مجازی استفاده کنند، Cardboard Camera برای خلق تصاویر ۳۶۰ درجه بسیار کاربردی است.
 
 
استفاده از این اپلیکیشن درست مانند گرفتن عکس‌های پانوراما است، قابلیتی که در حال حاضر تقریبا تمامی کاربران در اپلیکیشن دوربین گوشی هوشمند خود به آن دسترسی دارند. با این تفاوت که با استفاده از Cardboard Camera می‌توانید به صورت ۳۶۰ درجه عکاسی کنید، یعنی از نقطه شروع تا پایان عکس باید یک بار کامل به دور خود بچرخید.
 
 
با استفاده از این برنامه می‌توانید به ضبط صدا نیز بپردازید تا بتوانید صدای محیطی را به تصویر ۳۶۰ درجه خود اضافه کنید.
 
پس از اتمام کار می‌توانید عکس نهایی را در اپلیکیشن Cardboard VR گوگل تماشا کنید. البته متاسفانه این برنامه به شما امکان نمی‌دهد که تصویر بالای سر و زیر پای خود را ثبت کنید به این ترتیب جنبه واقعیت مجازی این اپلیکیشن چندان نزدیک به محتوای واقعیت مجازی تهیه شده با استفاده از تجهیزات تخصصی نیست.
 
 
گوگل این اپلیکیشن را به قابلیت‌های اشتراک گذاری نیز مجهز کرده است و شما می‌توانید تصاویر VR ثبت شده در این اپلیکیشن را ارسال و دریافت کنید. امکان اشترام گذازی تصاویرو گالری تصاویر از طریق سرویس گوگل درایو نیز وجود دارد که در این صورت مخاطب شما تشویق می شود که این اپلیکیشن را دانلود و نصب کند.
 
 
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان Cardboard VR از گوگل پلی
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان Cardboard VR از اپ استور

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا