اخبار

تبلت هیبریدی هواوی با پردازنده Core M و ویندوز ۱۰ معرفی شد

اگر پیگیر اخبار گجت نیوز بوده باشید در خبر ” هواوی احتمالا لپ‌تاپ هیبریدی Matebook را در MWC رونمایی می کند ” به رونمایی از این دستگاه جدید اشاره کرده بودیم. روزگذشته هواوی MateBook خود را در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد.
در اولین نگاه سوالی که ذهن شما را درگیر می کند این است که “این دستگاه یک لپ تاپ هست یا تبلت؟” جواب این سوال به حوصله شما بستگی دارد که با توجه به جزییات زیر تصمیم بگیرید چه نامی باید برای این دستگاه انتخاب کنید.  MateBook جدید هواوی (Huawei)  برای بیزنسمن ها طراحی شده است. MateBook یک دستگاه قابل حمل و سبک با بهره وری بالا است.این دستگاه از سیستم عامل  ویندوز ۱۰بهره می برد.با اینکه ظاهرا نمی تواند جایگزین خوبی برای Surface Pro 4 باشد ولی چندین ترفند در آستین خود دارد که این دستگاه را کمی منحصر به فرد جلوه می دهد.
اگر برای اولین بار Huawei MateBook را در دست بگیرید، طراحی ظاهری آن، بیشتر جلب توجه می کند. با وجود سبک و باریک بودن، MateBook محکم و خوب ساخته شده است. دستگاه از بدنه فلزی خوبی بهره می برد و بسیار خوش دست طراحی شده است. یک ویژگی جالب دیگر این دستگاه، وجود حسگر اثر انگشت ۳۶۰ درجه ای مابین دکمه های تنظیم صدا است.
۸۴ درصد فضای جلوی دستگاه را یک نمایشگر LCD  با اندازه ۱۲ اینچ و رزولوشن بالای ۲۱۶۰x1440 پیکسل (۲۱۶ ppi) پر شده است.نکته قابل توجه در اینجاست که با توجه به باریک بودن قطر دستگاه، اطراف تاچ پد به اندازه کافی گسترده طراحی شده تا هنگام در دست گرفتن دستگاه، شست دست تاچ پد را لمس نکند و به  تاپ پد آسیب نرساند. صفحه نمایشگر با روشنایی کافی و زاویه دید بالا شرایطی را به وجود می آورد که چشم شما خیلی اذیت نشوند.فقط یک مشکلی هم که ما در نمایشگر پیدا کردیم، وجود یک نوع رنگ آبی غیر عادی در نمایشگر بود.
 

huawei-mate-book-14

صفحه کلید MateBook چند نکته نقطه قوت دارد: یک با استفاده از چرمی که در طراحی آن به کار رفته، سازگار با محیط زیست طراحی شده است و نقطه قوت دوم ، وجود نور پس زمینه در کیبورد است.هنگام متصل کردن صفحه کلید به نمایشگر کمی دچار مشکل شدیم و خوب روی هم سوار نمی شدند و کلیدهای کیبورد می توانستند فاصله بیشتر و لرزش کمتری را داشته باشد.
Mate Pen یک ابزار جالب دیگر است که برای Huawei MateBook ساخته شده است، البته معلوم نیست که این قلم همراه با جعبه این لپتاپ هیبرید بدست مشتریان برسد، شاید نیاز باشد که شما به صورت جداگانه آن را از مارکتها خریداری کنید. این قلم حساس به فشار بسیار مناسب طراحی شده است. چیز جالبی که درباره این قلم نوری ما را به خود جذب کرد، وجود دکمه هایی بر روی آن بود تا ارائه های شما را آسانتر کند و بتوانید با دکمه ها اسلایدها را رد کنید.این قلم دارای یک نور لیزری هم هست که شما می توانید به جاهای مورد نظرتان بر روی اسلایدها اشاره کنید.

این دستگاه دارای پردازنده Core M اینتل است؛ که در کنار یک رم LPDDR3 4 یا ۸ گیگی کار می کند.یک هارد SSD یا حافظه ۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگا بایت نیز برای ذخیره فایلاهای شما تعبیه شده است.
یک باتری ۳۳.۷ واتی هم درون این دستگاه وجود دارد که می تواند تا ۹ ساعت MateBook را روشن نگه دارد. با استفاده از stock charger (شارژ کننده سریع باتری) شما می توانید باتری خالی خود را به مدت ۲ ساعت کاملا شارژ کنید یا می توانید از قابلیت شارژ سریع استفاده کنید و در ۶۰ دقیقه،۶۰ درصد باتری خود را پر کنید. عملیات شارژ می تواند با استفاده از یک USB نوع C انجام شود.این دستگاه  از پورتهای HDMI و VGA و USB 3.0 نوع A نیز بهره می برد.
با در نظر گرفتن تمام حرف هایی که زدیم Huawei MateBook نمی تواند یک جایگزین خوب برای Surface Pro باشد چون نه یک نمایشگر زیبا دارد و نه پردازنده قوی که بتواند کارهای سنگین را انجام دهد.از طرف دیگر Huawei MateBook سبک، باریک و شکیل طراحی شده است، و کیبورد آن نیز یک سرو گردن از بقیه کیبوردها بهتر است.متاسفانه قیمت این دستگاه را هنوز نمی توانیم با شما به اشتراک بزاریم و فقط این را می توانیم بگوییم که به زودی انتظار دیدن Huawei MateBook در قفسه مارکتهای اروپا و آمریکا را داشته باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا