اخبار

جنرال موبایل ، جی ام پلاس را که یک فبلت ۵٫۵ اینچی است معرفی کرد

وقتی که پروژه اندروید وان توسط گوگل معرفی شد، انتظار میرفت یک سیستم عامل تماما اندرویدی باشد که قرار است در بسیاری از دستگاه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، باید از آن به عنوان یک پروژه شکست خورده یاد کرد چرا گه مصرف کنندگان علاقه چندانی به آن نشان نداده اند. بنا بر این، گوگل مجاب به تجدید نظر در استرتژی خود شد و حال گوشی جدیدی با نام جنرال موبایل جی ام ۵ پلاس ( General Mobile GM5 Plus ) با مشخصات ویژه‌ای به این سیستم عامل مجهز شده است.
در راستای همین تغییر استراتژی  گوگل، شاهد گوشی جدیدی با نام جنرال موبایل جی‌‌ام ۵ پلاس هستیم که مشخصات یک فبلت میان رده را با برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری به دوش می‌کشد. شاید از همین حالا بتوان گفت که این گوشی بالاترین مشخصات را تحت پلتفرم اندروید وان دارد؛ به طوری که بین  ویژگی های این گوشی و دستگاهای زیر ۱۰۰ دلاری که برای اندروید وان طراحی می‌شدند تفاوت های بسیار وجود دارد.
با این وجود، اگر با نگاه دقیق‌تری به این گوشی و مشخصاتش آن نگاه کنید،  قابلیت هایی دارد که پیش از این در پرچمداران یافت می‌شد و از این حیث دستگاه بسیار جذابی است.
این گوشی دارای یک فریم فلزی و کاور پشت پلاستیکی در ساختار بدنه‌اش است. در جلوی این دستگاه صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی دارای رزولوشن ۱۰۸۰p یافت می‌شود که با پوشش ۲.۵D گوریلا گلس ۴ از آن محافظت به عمل می‌آید.
 

gsmarena_001 copy

بالای صفحه نمایش بزرگ این دستگاه، یک دوربین  ۱۳ مگاپیکسلی جای خوش کرده که با فوکوس اتوماتیک و یک فلش انحصاری برای سلفی  همراه شده است. در پشت دستگاه هم یک دوربین مشابه ۱۳ مگاپیکسلی دیده می‌شود که از فلش دوگانه بهره برد. این دوربین با DxO تنظیم شده است.
به عنوان اندروید وان، این گوشی نرم افزار اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو را در خود جای داده است. دیگر مشخصه‌‌‌ی این دستگاه به پردازنده مربوط می‌شود که در این بخش باید از اسنپدراگون ۶۱۷ یاد کرد. این گوشی همچنین ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی دارد که در صورت نیاز کاربر به فضای ذخیره سازی بیشتر، از طریق کارت میکرو SD قابل گسترش است.
همانطور که گفتیم این یک گوشی با مشخصاتی در حد اندازه‌ی پرچمداران است؛ سایر مشخصات به درگاه USB نوع C و شارژ سریع ۳.۰ ( قابلیت ۶۰ درصد شارژ در نیم ساعت ) مربوط می‌شود.  در کالبد این دستگاه باتری به ظرفیت ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت وجود دارد. همچنین گفتنی است که در چیپ ست اسنپدراگون این دستگاه مودم  LTE Cat. 7، قابلیت انتقال داده با سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و وای فای وجود دارد.
طبق تصمیم جنرال موبایل، گوشی جی‌ام۵  پلاس قرار است در بازار های بین الملی در دسترس باشد. کمپانی سازنده ۱۵ کشور را هدف قرار داده و پس از آنها در ترکیه مقصد این گوشی خواهد بود. این دستگاه همانطور که گفتیم با قیمت ۳۰۰ دلار بازار راه پیدا خواهد کرد.
منبع: gsmarena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا