اخبار

عرضه نسل جدیدی از حسگرها برای تلفن‌های همراه توسط مدیاتک

حسگرهای جدید مدیاتک

شرکت مدیاتک به‌تازگی اعلام کرده است که نسل جدیدی از حسگرهای زیستی را طراحی کرده است که می‌تواند برای کنترل سلامت کاربر تلفن‌های همراه هوشمند به کار گرفته شود.
بسیاری از ما بدون حسگرهای تلفن‌های همراه خود نمی‌توانیم استفاده عادی خود را از این دستگاه‌ها ادامه بدهیم ولی هر روز حسگرهای جدید و ویژه‌ای عرضه می‌شود که می‌تواند موجب شود تا بسیاری از ما به‌خوبی سازگاری بیشتری با این گجت‌ها داشته باشیم.
بااین‌حال در بیشتر موارد حسگرهای یاد شده تنها متعلق به تلفن‌های همراه هوشمند گران‌قیمت هستند و به همین دلیل نیز برای در اختیار داشتن آن‌ها باید هزینه‌ای سنگین را پرداخت کرد. شرکت مدیاتک به‌تازگی به فکر تغییر این رویه افتاده است و یک حسگر زیستی جدید را طراحی کرده است که می‌توان از آن بر روی دستگاه‌های ارزان قیمت نیز استفاده کرد.
این حسگر زیستی در حقیقت یک حسگر ویژه است که تعداد ۶ مورد از نشانه‌های حیاتی بدن انسان را در یک بسته کامل تحت نظارت می‌گیرد. این حسگر ۶ کاره بخشی از ساختار نرم‌افزار بر روی چیپ (Sodtware on chip یا به‌اختصار SOC) شرکت مدیاتک است و قرار است تا در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی در اختیار تولید کنندگان تلفن همراه قرار بگیرد.
از نظر ابعادی نیز نباید نگران این اختراع بود زیرا این حسگر که می‌تواند در ۶۰ ثانیه اطلاعات کاربر را برداشت کند، تنها  ۱٫۲ میلیمتر ضخامت دارد. ابعاد این حسگر ۶ در یک نیز کوچک‌تر از ۷ در ۵ میلیمتر است. همچنین نشانگرهای فعالیت این حسگر نیز از نوع لامپ‌های ال ای دی طراحی شده است تا نه‌تنها کم‌مصرف باشد بلکه بتوان در شرایط تاریکی نیز موقعیت آن‌ها را به‌راحتی شناسایی کرد. شایان‌ذکر است که هنوز هیچ نام تجاری‌ای برای این حسگر در نظر گرفته نشده و این حسگر با یک رشته تشکیل شده از حروف و اعداد نامیده می‌شود و مسلما با این نام روانه بازار مصرف نخواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا