اخبار

قیمت سایت فروشگاهی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از گسترده­ترین بازه­های هزینه ارائه خدمات سایت مربوط به حوزه طراحی سایت فروشگاهی است. هر شرکت یا کارشناسی که در این زمینه فعالیت می‌کند، ملاک­های مختص خود را دارد و قیمت متفاوتی را برای طراحی سایت اعلام می­کند. این همه تنوع در قیمت طراحی سایت، طبیعتا باعث سردرگمی کارفرماها می‌شود!

در این بین افراد و شرکت­هایی هم هستند که علی­رغم دانش فنی ضعیف و تجربه کم و صرفا با تبلیغات پر زرق و برق، هزینه­های هنگفتی از کارفرمایان دریافت می‌کنند و در نهایت یک سایت ضعیف به آنها تحویل می‌دهند. در این شرایط چطور می‌توان هزینه طراحی سایت منطقی و معقول را تخمین زد؟ از کجا بفهمیم که یک شرکت طراحی سایت، هزینه مناسبی را به ما اعلام کرده است و در نهایت سایت قابل قبولی به ما تحویل خواهد داد؟ تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با هم به این سوالات پاسخ دهیم.

بررسی عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

پیش از اینکه قیمت طراحی سایت را بدانید، باید نوع سایت را مشخص کنید. سایت­ها انواع مختلفی دارند؛ سایت خبری، سایت آموزشی، سایت شرکتی، سایت خدماتی و مهمتر از همه سایت فروشگاهی. هر کدام از این سایت­ها ساختار و استراتژی طراحی متفاوتی دارند، به همین دلیل قیمت طراحی متفاوتی هم خواهند داشت. به عنوان مثال، قیمت سایت فروشگاهی به دلیل اجرای طراحی صفحه محصولات، پنل پیچیده ثبت سفارش محصول، طراحی حرفه­ای UI/UX سایت و مواردی از این دست بالاتر از سایر انواع سایت­ها است.

در قدم بعدی باید استانداردهای عمومی که در طراحی سایت مهم هستند، مد نظر قرار دهید. این موارد شامل کدنویسی سمت سرور، کدنویسی سمت کاربر، ریسپانسیو بودن در دستگاه های مختلف، رابط کاربری یا UI، تجربه کاربری یا UX، هماهنگی با مرورگرهای مختلف و… هستند. هر چقدر زمان و انرژی بیشتری صرف طراحی این بخش­ها شود، متناسب با آن قیمت طراحی سایت افزایش پیدا می­کند.

علاوه بر این موارد، میزان متخصص بودن تیمی که روی طراحی و پیاده سازی سایت کار می‌کنند هم در قیمت نهایی طراحی سایت فروشگاهی تاثیرگذار است. هر چه تعداد نیروهای متخصص لازم برای اجرای سایت شما بیشتر باشد، هزینه طراحی سایت ببیشتر خواهد شد.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی چگونه تعیین می‌شود؟

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به فاکتورهای مختلفی وابسته است. از کیفیت کد نویسی و بهینه بودن الگوریتم‌ها گرفته تا کیفیت طراحی UI/UX، همگی در تعیین قیمت نهایی طراحی فروشگاه آنلاین تاثیرگذار هستند. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که فاکتور چه تاثیری روی قیمت دارد:

کیفیت کدنویسی و بهینه بودن الگوریتم‌ها

کیفیت کدنویسی و بهینه بودن الگوریتم‌ها دو عامل بسیار مهمی هستند که روی قیمت طراحی سایت به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذارند. کیفیت کدنویسی به طور مستقیم روی عملکرد و امنیت سایت تاثیر دارد. کدنویسی تمیز، منظم و سازماندهی شده باعث کاهش هزینه‌های توسعه و نگهداری سایت می‌شود. همچنان که کدنویسی ناقص، پیچیده یا فاقد استانداردهای صحیح، باعث افزایش هزینه‌های نگهداری و توسعه سایت می‌شود.

الگوریتم‌های بهینه و کارآمد روی واکنش گرایی، بازدهی و سرعت سایت تاثیر مثبت دارند و به طور مستقیم زمان بارگذاری و سرعت سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع روی بهبود تجربه کاربری و در نهایت، افزایش ترافیک و بالا رفتن نرخ تبدیل کاربران تاثیر غیرمستقیم دارد. در مجموع، طراحی سایت با کدنویسی با کیفیت و الگوریتم‌های بهینه، در ابتدا هزینه‌های بیشتری دارد، ولی در بلند مدت هزینه‌های نگهداری و بهینه سازی سایت را کاهش می‌دهد.

امکانات حرفه­ای و اختصاصی سایت

علاوه بر سرعت و کدنویسی، امکاناتی که برای سایت در نظر دارید هم روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر دارد. امکانات حرفه­ای و اختصاصی سایت باید از دید کاربر و مدیر سایت طراحی شود. عضویت در سایت، سبد خرید، لیست علاقه­مندی­ها، امکان مقایسه کالاها، مشاهده مشخصات، تصاویر محصول، ارتباط با بخش فروش و سایر آپشن­هایی که به فرآیند خرید مشتری کمک می‌کند، با توجه پیچیدگی روند طراحی و اجرا روی قیمت طراحی سایت تاثیر دارند.

امکاناتی مانند ثبت کالا و خدمات، مدیریت موجودی کالا، مدیریت تراکنش­های خرید، مشاهده مشخصات کاربران، ایجاد تخفیف و طرح­های فروش، مدیریت نظرات و… هم برای مدیریت سایت مهم هستند و روی هزینه طراحی سایت فروشگاهی اثرگذار هستند. بعضی از این امکانات به بهینه شدن فرآیند خدمات سئو سایت کمک می‌کند و بدون هیچ پیش شرطی باید لحاظ شوند؛ مخصوصا ویژگی­هایی که جزو فاکتورهای سئو هستند، مانند FAQ، Review snippets، Breadcrumbs، Sitelinks search box و Videos.

طراحی سایت فروشگاهی

پنل مدیریتی قدرتمند

سایت‌ها یا استاتیک هستند یا داینامیک. سایت­های استایتک یک بار برای همیشه طراحی و اجرا می‌شوند و دیگر لازم نیست تغییر خاصی روی آنها اعمال شود، ولی سایت­های داینامیک همیشه در حال فعالیت هستند، صفحات متنوعی دارند و امکانات و خدمات آنها به مرور نیاز به ارتقا دارد. سایت­های فروشگاهی جزو سایت­های داینامیک محسوب می‌شوند.

هزینه طراحی پنل مدیریت در هر دو نوع سایت متفاوت است. سایت­هایی که نیاز به آپدیت­های مداوم دارند، به پنل مدیریتی پیشرفته­ای نیاز دارند تا راحت و سریع بتوانند محتوای سایت را تغییر دهند. اجرای پنل مدیریتی قدرتمند هزینه طراحی سایت را تحت تاثر قرار می‌دهد.

بهینه سازی و بازدهی سرعت سایت

عوامل مختلفی روی سرعت سایت تاثیر دارند. این عوامل شاید به تنهایی به چشم نیایند، ولی در مجموع تاثیر قابل توجهی روی رضایت کاربران در تعامل با سایت دارند. سرعت بالای سایت علاوه بر کاهش هزینه­های سرور و صرفه جویی در منابع سایت، باعث جلب رضایت کاربران می‌شود. هرچقدر سرعت لود صفحات سایت کاهش پیدا کند، کاربران علاقه بیشتری برای ماندن در سایت پیدا می‌کنند. کار کردن روی سرعت بهینه در زمان سفارش طراحی سایت معمولا مدت زمان لازم برای اجرای پروژه را افزایش می‌دهد و از این جهت روی قیمت تاثیر دارد.

سفارش سایت فروشگاهی

ترافیک سایت و تعامل با کاربران

موضوع بعدی، ترافیک روزانه و آمار ورودی و خروجی سایت است. پیش از طراحی سایت به دید اولیه نسبت به تعداد کاربرانی که از امکانات و خدمات سایت استفاده می­کنند یا عملکرد آنها در سایت داشته باشید. بعضی از سایت‌ها فقط برای نمایش محتوا به کاربر طراحی می‌شوند و جز باز و بسته کردن صفحات و اسکرول کردن کاربردی ندارند. ولی در مورد سایت­های فروشگاهی این طور نیست. طبیعتا روزانه تعداد زیادی کاربر از سایت و محصولات آن دیدن کرده و در این حین از پنل ثبت سفارش هم استفاده می­کنند.

علاوه بر این موارد، بعضی از سایت­های فروشگاهی باید طوری طراحی شوند که به ازای هر حرکت یا جابجایی کاربر در صفحه یا بین صفحات یک ری اکشن متفاوت نشان دهند. پرداختن به این موارد جزئی و ریز که جزو بخش تجربه کاربری می‌شوند هم در هزینه طراحی سایت موثر است.

جمع بندی

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم در بازار طراحی سایت، قیمت‌ها و تعرفه‌ها کاملا متفاوت هستند. نه قیمت­های بالا نشان دهنده کیفیت عالی است و نه قیمت پایین نشان دهنده بی کیفیت بودن طراحی سایت است. شما باید نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا طراحی را انتخاب کنید که قیمت را متناسب با امکانات و هزینه­های تمام شده پروژه اعلام کند.

کارینو یکی از شرکت­هایی است که همواره تلاش می­کند، ضمن حفظ کیفیت محصول نهایی، قیمت مناسب و رقابتی برای طراحی سایت فروشگاهی ارائه کند. این مجموعه تاکنون برای برندهای مطرحی سایت طراحی کرده است و ساختار مشخصی برای ارائه هزینه طراحی سایت دارد. طراحی مطابق با اصول سئو، موبایل فرندلی، طراحی اختصاصی صفحات، سرعت عالی و پشتیبانی حرفه­ای از مهمترین ویژگی­های طراحی سایت کارینو است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا