اخبار

دوربین گلکسی اس ۸ بهتر است یا شیائومی می ۶

دوربین گلکسی اس ۸ بهتر است یا شیائومی می ۶

دوربین گلکسی اس ۸ وشیائومی می ۶

در طی هفته گذشته آزمایش‌هایی بر روی جدیدترین پرچم‌داران کمپانی‌های شیائومی و سامسونگ یعنی شیائومی می ۶ و گلکسی اس ۸ انجام شد که نشان دهنده شباهت‌های بسیار زیادی در این دو تلفن همراه بود. برای مثال، هر دوی این تلفن‌های همراه هوشمند از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ (جدیدترین و قوی‌ترین تراشه کمپانی کوالکام) بهره می‌برند. البته باید به یاد داشت که برخی از مدل‌های گلکسی اس ۸ مجهز به پردازنده خود سامسونگ اگزینوس ۸۸۹۵ یعنی هستند. هر دوی این تلفن‌ها در رنگ‌های مشکی ارائه شده‌اند و هر دو را می‌توان وارثانی بسیار لایق از نسل‌های قبلی خود دانست.

با این حال هنوز برای یک مرور کامل از هر دو تلفن همراه هوشمند زود است پس بهتر است هم‌اکنون تمرکز خود را بر روی دوربین این دو دستگاه و چند تصویر ثبت شده با استفاده از آن‌ها در شرایط مشابه قرار دهیم. هر دوی این تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به دوربینی ۱۲۵ مگاپیکسلی با تفاوت‌های جزئی در فناوری‌های به کار رفته در لنزهای دوربینشان هستند. در زیر به مقایسه چند تصویر ثبت شده با استفاده از این دو تلفن همراه هوشمند می‌پردازیم

دوربین گلکسی اس ۸ وشیائومی می ۶ هر دوی این تلفن‌های همراه در نور روز تصاویر بسیاری خوبی به ثبت می‌رسانند. با زوم ۱۰۰ درصد بر روی یک مانیتور ۴k می‌توان دید که شاتر شیائومی جزئیات ظریف‌تری را به ثبت رسانده است.

 

دوربین گلکسی اس ۸ وشیائومی می ۶

با این حال در نور کم سامسونگ اندکی موفق‌تر بوده است.

 

هر دو تصویر بالا به نظر مشابه‌اند اما با زوم ۱۰۰ درصد می‌توان متوجه شد که تصویر گرفته شده با گلکسی اس ۸ نویز کمتری دارد.

دوربین گلکسی اس ۸ وشیائومی می ۶

 

این تصاویر با استفاده از زوم ۲x گرفته شده‌اند که هر دو به نظر مشابه‌ هستند.

درمجموع می‌توان گفت که دوربین هر دو دستگاه در میان برترین گزینه‌های قابل استفاده در تلفن‌های همراه هوشمند قرار دارند ولی دوربین گلکسی اس ۸ اندکی بهتر عمل می‌کند. با این حال اگر قصد عکاسی در روز را دارید، شیائومی می‌تواند گزینه‌ای جذاب‌تر به‌حساب بیاید.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا