اخبار

ساخت نسل جدید از باتری‌های لیتیوم یونی در آینده‌ای نزدیک

شرکتی که دایسون، مخترع و سرمایه‌گذار انگلیسی، موسس آن است، قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور نسل جدیدی از باتری‌های لیتیم – یونی جامد را تولید کند.
وقتی که دایسون می‌خواهد چیزی را اختراع کند، اجازه نمی‌دهد موانعی مانند زمان و هزینه مانع کار او شوند. اعضای تیم تحقیقاتی او قبل از آنکه وسیله اختراع شده جدید خود را به تولید انبوه برسانند و به بازار عرضه کنند، هزاران نمونه اولیه از آن را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. مسئولان شرکتی که دایسون موسس آن است، قصد دارند ۱۰۰ اختراع جدید را تا سال ۲۰۲۰ به ثبت برسانند و بیشترین تمرکز این شرکت روی تقویت ویژگی‌های باتری‌های لیتیوم – یونی قابل شارژ است.
دایسون معتقد است که در حال حاضر عمر این باتری‌ها به اندازه کافی خوب نیست و امنیت آن‌ها نیز به اندازه کافی بالا نیست؛ زیرا خطر آتش گرفتن ناگهانی آن‌ها همیشه وجود دارد؛ البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، اما احتمال آن همیشه وجود دارد. وی معتقد است با به کارگیری سرامیک در ساخت باتری‌های لیتیوم یونی جامد که در آن‌ها به جای استفاده از الکترولیت مایع از مواد جامد استفاده می‌شود، می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.
دایسون اعلام کرد که قصد دارد ۱٫۴ میلیارد دلار به منظور تحقیق و پژوهش در مورد باتری‌ها و ساخت یک کارخانه باتری‌سازی در طی پنج سال آینده، سرمایه‌گذاری کند. دایسون سال گذشته شرکت Sakti را که دفتر مرکزی آن در میشیگان آمریکا واقع شده است و به دنبال ساخت باتری‌های لیتیوم یونی جامد پیشرفته است، با قیمت ۹۰ میلیون دلار خرید. باتری‌های لیتیوم یونی در سراسر جهان سالانه ۴۰ میلیارد دلار فروش دارند.
شرکت دایسون در حال حاضر ۳۰۰۰ کارمند در سراسر جهان را به خدمت گرفته است. وی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، ۳۰۰۰ نفر دیگر را نیز به خدمت بگیرد. متوسط سن کارکنان شرکت دایسون ۲۶ سال است.
جوان بودن مهندسان شرکت دایسون که به نوعی می‌توان آن‌ها را مخترع نیز نامید، یک نقطه قوت برای این شرکت محسوب می‌شود. به نظر دایسون اشتیاق و نترسیدن دو عامل مهم برای پیشرفت امور هستند و جوانی هم به نوعی می‌تواند باعث تسهیل پیشرفت کارهای زیادی شود.
قبل از این که جاروبرقی بدون کیسه توسط شرکت دایسون به تولید نهایی برسد و به بازار عرضه شود، کارکنان این شرکت ۵۱۲۷ نمونه اولیه این جاروبرقی‌ها را طی پنج سال مورد آزمایش و بررسی قرار دادند. روند تولید یکی از ربات‌های ساخت این شرکت به نام Dysen 360 eye نیز، ۱۷ سال طول کشید و ۱۰۰۰ نمونه اولیه آن مورد آزمایش قرار گرفت.
هدف بلند مدت دایسون این است که در آینده بهترین باتری‌های لیتیوم یونی جهان را به عموم افراد عرضه کند.
از نظر جانسون باتری‌ها اشیای واقعاً جذابی هستند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا