اخبار تکنولوژی

مجموعه گلکسی اس ۲۳ سامسونگ با مشخصاتی جذاب معرفی شد

سامسونگ در نهایت پس از مدتها انتظار مجموعه گلکسی اس ۲۳ پرچمدار را در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی کرد. در ادامه به توضیح هر یک از این گوشی‌ها خواهیم پرداخت.

گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس

مجموعه گلکسی اس 23

این دو گوشی مدل‌های رده پایه‌تری نسبت به نسخه اولترا هستند که در بیشتر بخش‌ها مشترکند. اما در بحث طراحی نسبت به قبل تغییرات زیادی داشتند. البته دو گوشی دارای نمایشگر و باتری متفاوت از هم هستند.

این دو گوشی از مجموعه گلکسی اس ۲۳ صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۳۴۰در۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز شامل آنها شده و نرخ نمونه برداری لمسی۲۴۰ هرتز دارند.  حفره دوربین جلو نیز وسط صفحه نمایش قرار گرفت.

برای محافظت از نمایشگر یک شیشه محافظ گوریلاگلس ویکتوس ۲ هم تدراک دیده شد. صفحه نمایش هر دو مدل از پخش محتوا HDR10+ پشتیبانی می‌کنند. گذشته از آن شدت روشنایی نمایشگر به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد و تنها تفاوت سایز نمایشگر ۶.۱ اینچی در گلکسی اس ۲۳ و نمایشگر ۶.۶ اینچی در گلکسی اس ۲۳ پلاس است.  این دو گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بوده و با حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 همراه شدند.

در بخش نرم افزاری، One UI 5.1 مبتنی بر اندروید ۱۳ برای آنها در نظر گرفته و در بخش ارتباطی هم باید به شبکه ۵جی، وای فای ۶ای، NFC، پورت USB 3.2 -C و برخی دیگر اشاره کرد.

گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس سه حسگر دوربین در عقب داشته که شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی سلفی، یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فناوری OIS، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با فوکوس خودکار و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با لنز زوم اپتیکال ۳ برابری و  OIS می‌شود.

گفتنی است که این گوشی‌ها از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب استفاده می‌کنند. شایان ذکر بوده که اسپیکرهای استریو دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر هم روی آنها تعبیه شد.

گلکسی اس ۲۳ از طریق باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی نیرو گرفته و مدل پلاس هم باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی در آن قرار گرفت. فناوری شارژ سریع مدل ساده ۲۵ وات و مدل پرو ۴۵ وات بوده اما هر دو شارژ سریع بی سیم ۱۵ وات را پشتیبانی می‌کنند.

در ایالات متحده، گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس به ترتیب قیمت ۷۹۹.۹۹ دلار و ۹۹۹.۹۹ دلاری دارند.  نوع پیکربندی مدل پلاس ۸/۲۵۶ گیگابایتی، ۸/۵۱۲ گیگابایتی است اما نسخه ساده یک گزینه ۸/۱۲۸ گیگابایتی هم دارد. در نهایت این تلفن‌های هوشمند را می‌توان در رنگ‌ مشکی، سبز، کرمی یا اسطوخودوس تهیه کرد. پیش خرید فعال شده و عرضه ۱۷ فوریه خواهد بود.

گلکسی اس ۲۳ اولترا

مجموعه گلکسی اس 23

گلکسی اس ۲۳ اولترا  برترین مدل در مجموع گلکسی اس ۲۳ تلقی می‌شود. مدلی که بی شباهت با اس ۲۲ اولترا نیست و دارای ارگونومی بهتر نسبت به نسل پیشین است. این گوشی قلم اس پن داخلی داشته و چهار حسگر دوربین عقب دارد.

از مشخصه‌های آن باید به نمایشگر ۶.۸ اینچی امولد با وضوح QHD+ با نرخ نوسازی LTPO پویا ۱۲۰ هرتز مجهز شد. شدت روشنایی این صفحه نمایش ۲۰۰۰ نیتی بوده و پوشش شیشه گوریلاگلس ویکتوس ۲ دارد.

در سایر مشخصات باید به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی، سیستم عامل اندروید ۱۳ مبتنی بر  One UI 5، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۰ واتی پرداخت.

گلکسی اس ۲۳ اولترا بهترین دوربین را در میان محصولات سامسونگ دارد. حسگر اصلی از نوع ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 با قابلیت ضبط ویدئو ۸کی/۳۰فریم و فناوری OIS، حسگر اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، حسگر تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری، حسگر پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری دارد. ناگفته نماند حسگر دوربین سلفی آن ۱۲ مگاپیکسلی است.

S23 Ultra در چهار رنگ مشکی فانتوم، کرمی، سبز و اسطوخودوس به فروش خواهد رسید و پیش فروش هم اکنون فعال بوده اما عرضه از ۱۷ فوریه است. قیمت پایه آن در نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی ۱۲۰۰ دلار اعلام شد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا