اخبار تکنولوژی

سری گلکسی اس ۲۵ دارای چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ هستند

اکنون که ما به عرضه مورد انتظار گلکسی اس ۲۴ نزدیک می‌شویم، شایعاتی در مورد سری گلکسی اس ۲۵ در حال انتشار است. شایعه شده که گلکسی اس ۲۵ از زبان طراحی جدیدی دارد و بعد آن طراحی در سایر گوشی‌های سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت و معادلات را تغییر می‌دهد.

بر اساس افشاگر قابل اعتماد DCS (Digital Chat Station) در ویبو، Snapdragon 8 Gen 4 (نام رمز SUN) یک تراشه ۳ نانومتری ساخته شده توسط TSMC است. بر اساس گزارش‌ها، این پردازنده دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای Oryon است که دارای دو هسته پردازنده Phoenix L با عملکرد بالا و شش هسته پردازنده Phoenix M کم مصرف است. او ادعا می‌کند که کوالکام دستاوردهای قابل توجهی در عملکرد داشته است و عملکرد CPU مشابه تراشه‌های سری M اپل خواهد بود.

این همان تراشه‌ای است که انتظار داریم حداقل در بازارهای آمریکای شمالی در سری گلکسی S25 استفاده شود. در کشورهای دیگر، سامسونگ می‌تواند گلکسی اس ۲۵ و گلکسی اس ۲۵ پلاس را به پردازنده اگزینوس ۲۵۰۰ خود مجهز کند. یکی دیگر از کارشناسان، Revegnus، ادعا می‌کند که پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ تنها ۸ وات انرژی مصرف می‌کند که کمتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است و بهره‌وری انرژی بهتری را ارائه می‌دهد.

سری گلکسی اس ۲۵ قوی تر از همیشه

او همچنین ادعا می‌کند که پردازنده گرافیکی Adreno 830 در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بیش از ۱۰ درصد قدرتمندتر از تراشه دسکتاپ M2 در لپ تاپ‌ها و دسکتاپ‌های اپل است. ظاهرا چیپست پرچمدار بعدی کوالکام می‌تواند بیش از ۲۸۰۰ امتیاز در تست عملکرد CPU تک هسته‌ای Geekbench 6 و بیش از ۱۰۰۰۰ امتیاز در تست عملکرد CPU چند هسته‌ای کسب کند. هسته‌های CPU سفارشی Oryon توسط تیم Nuvia ساخته شده‌اند که کوالکام چند سال پیش آن‌ها را خریداری کرد.

اپل در دهه گذشته رویایی در مورد عملکرد و کارایی تراشه‌های داخلی سری A خود داشته است. سازندگان پردازنده‌های اندرویدی مدیاتک، سامسونگ و کوالکام سال‌ها تلاش کردند تا عملکرد اپل را مطابقت دهند اما بی‌نتیجه بودند. با این حال، در نهایت به نظر می‌رسد که کوالکام می‌تواند با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به سطح اپل برسد. با این حال، اطلاعات را باید شایعه دانست و تا زمانی که چیپ معرفی نشود نباید به شایعات بی اساس پرداخت.

سامسونگ در تلاش بوده تا سری بعدی پرچمداران را به چنین چیپست قدرتمندی مجهز سازد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا