بررسی‌ تخصصی

طراحی گلکسی Z Flip5 و Z Fold5 سامسونگ؛ الهام‌بخشی، ابداع و گشایش

از زمانی که سامسونگ سری گوشی‌های تاشو خود را با عنوان گلکسی Z راه‌اندازی و معرفی کرد، این سری با محصولات موفقی که اوج فناوری و طراحی سامسونگ را به نمایش می‌گذارد، پیشتاز بازار بوده است. سامسونگ هر ساله این گوشی‌ها را با ارتقا و نوآوری‌های مداوم همراه کرده تا درک عمیق خود از سبک زندگی کاربران را نشان دهد.

در امتداد این چشم‌انداز، جدیدترین مجموعه از سری تاشو سامسونگ امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند. با گلکسی  Z Flip5 و گلکسی  Z Fold5 شما به دنیای جدیدی قدم می‌گذارید که در آن هر لحظه زندگی‌تان می‌تواند محلی برای بروز خلاقیت و نوآوری باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه با قصه طراحی این سری از پرچمدارهای سامسونگ بیشتر آشنا شویم.

طراحی گلکسی Z Flip5

تلاقی فناوری نوین و طراحی متقارن

گوشی‌های هوشمند امروزه در کانون توجه افراد قرار دارند. اگر دقت کرده باشید طی یک شبانه‌روز از لحظه‌ای که بیدار می‌شوید تا لحظه‌ای که به رختخواب می‌روید، گوشی شما همواره در معرض دید شما و اطرافیان است. چنین چیزی می‌تواند دلیل مستحکمی برای اهمیت ظاهر و همچنین عملکرد طراحی گوشی هوشمند شما باشد. این دستگاه‌ها حالا به ابزاری برای بیان سبک و شخصیت منحصربه‌فرد ما تبدیل شده‌اند و به همین دلیل باید از جلوه بصری یکپارچه، منسجم و ویژه‌ای برخوردار باشند، خوشبختانه سری جدید گلکسی Z سامسونگ از هر زاویه‌ای این اطمینان را به شما می‌دهد.

تقارن، آغاز هویت‌بخشی به طراحی سری گلکسی Z به عنوان یک گوشی تاشو است. گلکسی  Z Flip5 و گلکسی  Z Fold5 اکنون به وسیله لولای منعطف و جدید خود از طراحی متقارن و متعادل‌تری در هنگام تا شدن برخوردارند. عمق و وزن نیز در این دستگاه‌ها کاهش‌یافته تا راحتی را حین استفاده افزایش دهد. این بهبود ظاهری باعث می‌شود تا این دستگاه‌های تاشو پایدارتر از پیش باشند، فضای کمتری را اشغال کنند و حتی نبست به گذشته قابلیت حمل‌ راحت‌تری داشته باشند.

طراحی گلکسی Z Flip5

جالب است بدانید این دستگاه‌های انعطاف‌پذیر پس از تولید و پیش از حرکت به درون جیب شما، تحت یک سری آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند به خوبی برای هر سبک زندگی مقاوم باشند و بالاترین استانداردهای ممکن را برآورده کنند. این آزمایش‌ها شامل کیفیت تاشدن و آزمایش غلتک، کیفیت طراحی و آزمایش S Pen، آزمون مقاومت در برابر آب (IPX8 و IPX4)، آزمون سقوط و همچنین برخورد توپ فولادی با نمایشگر می‌شود.

طراحی گلکسی Z Flip5

مسیری جدید برای بیان و ارائه‌ای کامل از خود

سری گلکسی  Z Flipقابلیت حمل و استفاده را با سبک شخصی شما ترکیب می‌کند و یک تجربه کاملاً جدید از گوشی‌های هوشمند به شما ارائه می‌دهد. با طراحی جمع‌و‌جور این دستگاه، شما می‌توانید به‌راحتی آن را در جیب خود قرار دهید و علاوه بر آن، نمایشگر پشتی در این نسخه نیز سفارشی‌سازی متنوع‌تر و ویژگی‌های بهره‌وری بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

به واسطه بزرگترشدن این نمایشگر در مدل Z Flip5، چیدمان کلی پس‌زمنیه ساده‌تر شده است و عناصر بصری روی نمایشگر نیز پررنگ‌تر از گذشته شده است. اکنون شما می‌توانید مستقیماً از طریق نمایشگر پشتی به برنامه دوربین دسترسی پیدا کنید و عکس‌ بگیرید، مرور کنید، آن را حذف کنید و حتی بین حالت‌های دوربین جابه‌جا شوید. همچنین اکنون امکان مرور تاریخچه تماس و چت نیز روی این نمایشگر برای شما مهیا است. صفحه‌کلید QWERTY نیز به شما امکان می‌دهد به ‌طور کامل به ‌یادداشت‌کردن بپردازید و فعالیت‌هایی بیشتر از ارسال پیام و ایموجی‌ انجام دهید.

به علاوه شما می‌توانید با انتخاب از بین فریم‌های گرافیکی مختلف و همچنین افزودن ویجت‌های گوناگون برای دسترسی سریع به اطلاعات خود به شکلی همه‌جانبه نمایگشر پشتی این دستگاه را برای خود شخصی‌سازی کنید. به‌طور کلی تمام تجربه شما می‌تواند از طریق این نمایشگر شروع شود و در همان‌جا پایان یابد بدون اینکه به نمایشگر اصلی این گوشی احتیاجی پیدا کنید.

طراحی گلکسی Z Flip5

ابداعی فراتر از محدودیت‌ها

طراحی گلکسی  Z Fold5راه‌های جدیدی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری شما گشوده است. سبک طراحی جدید این دستگاه با بهبود قابلیت مولتی‌تسکینگ و صفحه عریض، دستگاهی ایده‌آل در طول سفرهای کاری یا حتی هنگام رفت‌وآمد به محل کار است. به عنوان مثال، اگر اغلب برای کار به مسافرت می‌روید، می‌توانید با این سری جدید بدون لپ‌تاپ در یک کنفرانس ویدئویی حضور یابید یا اسناد خود را در حال حرکت ویرایش کنید. همچنین با قابلیتMulti Window اکنون شما می‌توانید به راحتی اخبار روزانه را مرور کنید و در عین حال به یادداشت‌نویسی از آن نیز بپردازید.

طراحی گلکسی Z Flip5

علاوه بر این‌ها ویژگی‌های آزمایشی ارائه‌شده از طریق بخش Labs در نسخه قبلی اکنون با گلکسی Z Fold5 به ویژگی‌های رسمی One UI تبدیل شده‌اند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: نمای پاپ‌آپ (Pop-up) که امکان تبدیل یک برنامه به یک پنجره بازشونده را برای شما فراهم می‌کند و نمای Split Screen View که هنگام کشیدن سریع دو انگشت، صفحه را برای شما تقسیم می‌کند. با این دو قابلیت شما روی یک صفحه دسترسی آسانی به چند پنجره کنار هم دارید و می‌توانید به‌راحتی ایده‌های خود را ثبت کنید.

طراحی گلکسی Z Flip5

رنگ‌آمیزی لحظه‌ها‌ در همراهی با سبکی برتر

گلکسی  Z Flip5و Z Fold5 در طیف رنگی بر اساس مفهوم «طبیعت آینده» عرضه شده است. این رنگ‌ها نشان‌دهنده قدردانی از طبیعت و امید به آینده است که به منظور الهام‌بخشی بیشتر به درون زندگی روزمره ما راه یافته است. گلکسی Z Flip5 در رنگ‌های سبز، مشکی، کرم و بنفش و گلکسی Z Fold5 در رنگ‌های آبی‌یخی، مشکی و کرم عرضه شده است. سبز جدیدترین رنگ اضافه‌شده به سری Z Flip است و انرژی تازه‌ای را به ظاهر دستگاه می‌بخشد. جدیدترین رنگ گلکسی  Z Fold5نیز آبی‌یخی است و از سایه‌های آبی موجود در یخچال‌های باستانی الهام گرفته شده است.

طراحی گلکسی Z Flip5 طراحی گلکسی Z Flip5

همچنین جالب است بدانید در کنار سری گلکسی  Z Fold5یک قاب باریک S Pen با طراحی جدید و مخصوص این نسخه نیز عرضه شده است که تجربه شما را در استفاده از S Pen بهبود می‌بخشد. این قاب نگهدارنده ظریف و باریک‌تر شده است و اکنون نه تنها به گوشی شما کمک می‌کند تا در حالت صاف قرار بگیرد و یادداشت‌برداری روی میز را آسان‌تر کند، بلکه همچنین تضمین می‌کند که در نوشتن نیز راحت‌تر عمل کنید. این کاورهای کاربردی در سه رنگ آبی‌یخی، شنی و گرافیتی عرضه شده است.

طراحی گلکسی Z Flip5

در سال ۲۰۱۹، سری گلکسی Z انقلابی در بازار گوشی‌های هوشمند با عنوان گوشی‌های تاشو ایجاد کرد. هر تکرار در این سری ماهیت دوران مدرن را از طریق نوآوری در طراحی و تجربه کاربر آشکار می‌کند. همچنان امسال نیز سامسونگ گام جدید خود در تکامل سری گلکسی Z و هویت طراحی خاص آن را نمایش داد. طراحی این تلفن‌های تاشو جدید سامسونگ با تقارنی خیره‌کننده، فرمی بی‌عیب و نقص و همچنین رنگ‌هایی الهام‌گرفته از طبیعت، سطح استانداردها را برای همه بالا می‌برد. اکنون می‌توانید با اشتیاق خلق کنید، با هدف بیان کنید و زندگی خود را با امکانات بی‌پایان گلکسی  Z Flip5و Z Fold5 پر کنید.

 

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا