اخبار

عدم موفقیت آیفون ۷ در جذب کاربران اندرویدی

عدم موفقیت آیفون ۷ در جذب کاربران اندرویدی

آیفون ۷

یکی از جذاب‌ترین آماری که همواره طرفداران اپل به آن افتخار می‌کنند، میزان جذب مخاطبان سیستم عامل اندروید به‌سوی نسخه جدید آیفون است. با این وجود به نظر می‌رسد که نسل جدید آیفون چنین آماری را برای آن‌ها مهیا نساخته است زیرا گزارش‌ها خبر از آن می‌دهند که آیفون ۷ در مقایسه با مدل‌های پیشین خود کمتر در جذب کاربران حریف موفق بوده است.

مرکز مشارکتی تحقیقات هوشمند کاربران یا CURP به‌تازگی اطلاعات مربوط به تحقیقات جدید خود را منتشر کرده است که بر اساس این اطلاعات تنها ۱۷ درصد از خریداران آیفون ۷، پیش از خرید این دستگاه از کاربران اندروید بوده‌اند.

این آمار برای آیفون ۶ اس به ۲۶ درصد می‌رسید و همین امر به‌خوبی نشان می‌دهد که آیفون ۷ در این زمینه نسب به اجداد خود چندان مطلوب عمل نکرده است. به این ترتیب می‌توان دریافت که بیشتر آیفون‌های فروخته شده، تحویل کسانی شده است که پیش از این نیز هوادار شرکت اپل بوده‌اند.

وقتی با نگاهی کلی به بازار تلفن‌های همراه نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که رقم ۱۷ درصد یاد شده عملا بسیار ناچیز است زیرا اندروید در شرایط فعلی تقریبا ۸۰ درصد از بازار مصرف را در اختیار گرفته است و iOS در رتبه دوم قرار دارد و اندکی از ۲۰ درصد باقی مانده را نیز با سایر سیستم‌های عامل همراه شریک است.

تحلیل مسئولان CIRP از دلایل این امر، قیمت ۷۰۰ دلاری آیفون ۷ است. این قیمت در برخی از کشورها به علت هزینه بالای واردات به سطحی فراتر نیز می‌رسد (برای نمونه در کشور ایران) و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از کاربران اندرویدی به هیچ عنوان علاقه‌ای به صرف هزینه‌ای سنگین جهت ورود به محیطی جدید نداشته باشند.

همچنین بازار تلفن‌های همراه هوشمند در جهان قرار است تا با افتی محسوس روبرو شود و به نظر می‌رسد که دیگر رشد نجومی این بازار به حد اشباع خود رسیده است و نمی‌توان انتظار داشت که چنین بازاری بیش از شرایط فعلی توسعه پیدا کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا