اخبار تکنولوژی

لانچر گوگل ناو در ماه آوریل به خط پایان می رسد

لانچر گوگل نانو تقریباً یک دهه پیش در کنار اندروید عرضه شد و رابط کاربری را بر روی طراحی Google Now متمرکز کرد. لانچری که پیش‌فرض در Nexus 5 بود، اکنون در ماه آوریل به خط پایان خواهد رسید و دیگر عمل نمی‌کند.

آخرین نسخه بتای برنامه Google (نسخه ۱۴.۱۴) که دستگاه‌های دارای لانچر گوگل ناو نشان داده شده است، پیامی دریافت خواهند کرد: «لانچر شما به لانچر پیش‌فرض دستگاه تغییر خواهد کرد».

Google Now Launcher مدت زیادی است که در مسیر نزولی قرار گرفته و دیگر نتوانست طرفدارانی کسب کند. در سال ۲۰۱۷، ویژگی اصلی آن، سرویس Google Now، در دسترس لانچرهای OEM قرار گرفت، در حالی که گوگل برای گوشی‌های خود به Pixel Launcher منتقل شد. GNL به‌روزرسانی‌ها را از طریق برنامه Google دریافت می‌کرد، اما با حرکت Assistant در جلو، قابلیت استفاده Now کاهش یافت.

لانچر گوگل ناو بزودی از دسترس خارج می شود

تعداد بسیار کمی از افرادی که هنوز از Google Now Launcher استفاده می‌کنند، تنها در صورتی می‌توانند آن را حفظ کنند که تصمیم بگیرند دیگر برنامه Google خود را به‌روزرسانی نکنند، اما اگر افراد همچنان به لانچر پایبند باشند، احتمالاً در وهله اول هیچ به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند.

در اخباری مرتبط گوگل تصمیم داشته Pixel 7a را در تاریخ ۱۰ می معرفی کند. دستگاهی که ابعاد کوچکتر نسبت به سری پیکسل ۷ داشته و در برخی بخش‌ها رده‌پایین‌تر است.

نخستین مدل‌های سری A تحت عنوان پیکسل ۳a و ۳a XL سال ۲۰۱۹ از راه رسیدند. این مدل‌ها از مشخصات مطلوبی بهره می‌بردند و با تقاضا خوبی هم مواجه شدند. در سال‌های بعد گوگل تصمیم گرفت نسخه ایکس ال را حذف و تنها نسخه ساده پیکسل a را معرفی و عرضه کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا