اخبار

مایکروسافت سرویس ترجمه خود را برای رقابت با Google Translate عرضه کرد

 
Microsoft-Translator
 
 
این روزها کمتر کسی را می شناسیم که با سرویس ترجمه گوگل یا همان Google Translate آشنایی نداشته باشد.سرویسی قدرتمند که افراد بسیاری در سراسر جهان در حال توسعه و بهبود آن می باشند.حالا غول نرم افزاری جهان ، مایکرسافت هم با عرضه سرویس ترجمه خود موسوم به Microsoft Translator ، به جنگ مترجم گوگل رفته است.
Microsoft Translator همین حالا از طریق استور ویندوز ۱۰ در دسترس کاربران قرار گرفته است و طبق گفته طراحان، روی همه دستگاه های ویندوزی کار خواهد کرد.
به کمک این برنامه در حال حاضر می توان متون را به ۵۰ زبان مختلف ترجمه کرد، از ترجمه صوتی برای ۱۸ زبان مختلف استفاده  کرد و حتی سرویس ترجمه تصاویر نیز در آن در نظر گرفته شده تا اگر معنی نوشته های روی یک تصویر را تابلو را نمی دانید بتوانید به راحتی آن را به زبانی دیگر مشاهده کنید. این قابلیت در حال حاضر برای ۱۹ زبان مختلف فعال شده و و عملکرد آن تقریبا آنی است.
از دیگر قابلیت های جالب سرویس ترجمه مایکروسافت نیز می توان به پشتیبانی از تلفظ صوتی در زبان های انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی و اسپانیایی اشاره کرد. البته این برنامه در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و مایکروسافت اعلام کرده آن را برای سازگاری کامل با ویندوز ۱۰ و فرمت universal آن بازنویسی کرده است. البته هنوز پشتیبانی از زبان فارسی به این برنامه اضافه نشده اما با در نظر داشتن توجه مایکروسافت به کاربران فارسی زبان و اضافه کردن تقویم شمسی به ویندوز ۱۰ می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک زبان فارسی نیز به مجموعه زبان های تحت پشتیبانی آن اضافه شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا