اخبار تکنولوژی

لپ تاپ لنوو ThinkPad T14 Gen 5 معرفی شد

لنوو در جریان MWC 2024 از لپ تاپ لنوو ThinkPad T14 Gen 5 میان رده خود با تمرکز روی تعمیرپذیری و طراحی ساده رونمایی کرده است که مشخصات ساده‌ای دارد.

ThinkPad T490 از ۲۰۱۹ با قابلیت تعمیر آسان مدل قبلی خود یعنی T480 فاصله گرفت. لنوو این ویژگی را با T14 Gen 5 بازگردانده که به دلیل تأکید بر تعمیر پذیری و طراحی به‌روز برجسته است. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش اولد ۱۲۰ هرتزی بوده که به لطف یک فیلم اپتیکال جدید، روشنایی بهبود یافته (تا ۴۰۰ cd/m²) و کاهش مصرف انرژی را برای گزینه‌های صفحه نمایش استاندارد WUXGA دارد.

از نظر بصری، T14 Gen 5 شبیه هر ThinkPad دیگری با قاب باریک، پیکربندی وب‌کم بریدگی معکوس و لوگوی ThinkPad نمادین در پوشش مشکی برجسته است. اما صفحه کلید با تعویض کلیدهای FN/Ctrl، کلید/کلید منوی کمک کوپایلوت ویندوز و علامت‌های لمسی برای ناوبری آسان‌تر، دوباره طراحی شد.

لنوو ThinkPad T14 Gen 5 با اشاره به همتای قدیمی خود، T480، دارای دو اسلات SO-DIMM است که حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR5 قابل تعویض توسط کاربر را امکان پذیر می‌کند. لنوو همچنین باتری را به عنوان یک بخخش قابل تعویض توسط مشتری (CRU) طراحی کرده، به این معنی که کاربران می‌توانند خودشان آن را تعویض کنند. این تغییر با استفاده از کانکتور کلیکی به جای کابل کشی استاندارد در طراحی لپ تاپ امکان پذیر شد.

لنوو ThinkPad T14 Gen 5 بروز و کارآمد

نه تنها باتری و رم، بلکه SSD و WWAN نیز قابل تعویض توسط کاربر هستند. همچنین نشانگرهای بصری وجود دارد که برای تعمیر آسانتر اضافه شده است. با پشتیبانی تیم iFixit، لنوو می‌گوید که راهنمای تعمیرات جدیدی از جمله رویه‌های ویدیویی را برای تمام قطعات CRU نیز توسعه داده است. در نتیجه تمامی این موارد، ThinkPad T14 Gen 5 امتیاز تعمیرپذیری iFixit بیش از ۹.۳ از ۱۰ را کسب کرد.

گزینه‌های پردازنده برای T14 Gen 5 شامل اینتل Core Ultra با Meteor Lake H و Ryzen 8040U می‌شود. برخلاف مدل قبلی خود، هیچ گزینه اختصاصی GPU انویدیا وجود ندارد. ویژگی‌های جدید شامل WiFi اختیاری ۷ و Sub6 5G/LTE می‌شود. لنوو قصد دارد در ماه آوریل عرضه ThinkPad T14 Gen 5 مبتنی بر اینتل را با قیمت اولیه ۱۲۰۰ دلار آغاز کند. نسخه AMD کمی دیرتر در ماه می عرضه خواهد شد و از ۹۵۰ دلار شروع خواهد شد. برای کسب جزئیات بیشتر به سایت لنوو مراجعه کنید.


 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا