اخبار

مکالمه با بهترین کیفیت صدا را با سرویس VoLTE همراه اول تجربه کنید

از این پس مشترکین همراه اول می توانند مکالمه ای با بهترین کیفیت صدا (کیفیت HD) را تجربه نمایند. آخرین نسل شبکه تلفن همراه (LTE) همراه اول به امکان تماس صوتی مجهز شده است و به مشترکین این امکان را می دهد که بتوانند بر بستر آن شبکه مکالمه ای با آخرین استانداردهای جهانی داشته باشند.

فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (Voice over LTE) یا همان (VoLTE) یک فناوری نوین است که برای پشتیبانی از مکالمه صوتی در شبکه ۴G یا LTE ضروری است و بدون استفاده از این فناوری نمی‌توان در شبکه‌ی نسل چهارم تماس برقرار کرد. به سبب آن که تماس VoLTE از بستر شبکه های ۲G و ۳G نمی گذرد، علاوه بر این که تجربه مکالمه صوتی با کیفیت بسیار بالاتری را برای مشترکین به ارمغان می‌آورد ، امکان استفاده همزمان از صوت و دیتا را نیز فراهم می‌کند. لذا مشترکین می توانند در حین مکالمه صوتی از اینترنت استفاده نمایند. برای مثال می توانند بر بستر اینترنت پیغام، عکس، ویدیو و محتوای دیگر دریافت و ارسال نمایند.
فناوری VoLTE در زمره‌ی فناوری‌های جدید ارتباطات همراه است که برای اولین بار توسط همراه اول در کشور راه اندازی گردیده است.
 

مزایای VoLTE چیست؟

  • امکان برقراری تماس در شبکه LTE فراهم می شود.
  • کیفیت صدا بر روی سرویس VoLTE بسیار بالا و با کیفیت HD است.
  • زمان برقراری تماس (Call Setup) بسیار پایین است.
  • امکان استفاده همزمان از مکالمه و دیتا مقدور می باشد.

چگونه از VoLTE استفاده کنیم؟

تمام مشترکینی که دارای تلفن همراه با قابلیت VoLTE همراه اول باشند با قرارگرفتن در پوشش شبکه LTE و برقراری تماس به صورت معمول یک تماس با کیفیت VoLTE خواهند داشت. نحوه برقراری تماس از طریقVoLTE هیچ تفاوتی با تماس عادی ندارد.
گوشی های تلفن همراه Huawei P۱۰ ، Huawei p۱۰+ ، Samsung S۸ ، Samsung S۸+ ، LG M۷۰۰(Q۶ Plus) و  LG M۷۰۰(Q۶ Prime)  اولین مدل های تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از VoLTE همراه اول هستند. تلفن های همراه دیگر با برند ها و مدل های مختلف پس از این به لیست تلفن ها با قابلیت پشتیبانی از سرویس VoLTE  اضافه خواهند شد.
مشترکینی که دارای این تلفن های همراه هستند می توانند با به روزرسانی های تلفن های همراه خود و شماره گیری*۱۰*۲۴۵۱#این سرویس را فعال نمایند. در صورتیکه مشترک قابلیت اتصال نداشته باشد، این مطلب با شماره گیری*۱۰*۲۴۵۱#به وی اعلام خواهد گردید.

نکات قابل توجه

  • به منظور استفاده از VoLTE همراه اول، بایستی سیم کارت مشترک، USIM باشد.
  • برای برقراری تماس VoLTE همراه اول نیازی به استفاده از دیتای تلفن همراه نمی­باشد.
  • هزینه فعال سازی سرویس رایگان می باشد.
  • تعرفه مکالمه بروی شبکه و استفاده از سرویس VoLTE بر اساس تعرفه عادی مکالمه می باشد

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا