اخبار

مقایسه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ ، اسنپدراگون ۶۱۷ و اسنپدراگون ۶۵۲ در بنجمارک ها

ایسوس به‌تازگی از گوشی زنفون ۳ (ZenFone 3) خود رونمایی کرده که اولین تلفن هوشمند مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم کمی در مورد این تراشه صحبت کنیم و همچنین آن را با ۲ تراشه‌ی دیگر از کوالکام به نام‌های اسنپدراگون ۶۱۷ و اسنپدراگون ۶۵۲ مقایسه کنیم.
اسنپدراگون ۶۲۵ با پروسه‌ی ساخت ۱۴ نانومتری تولید شده و قرار است در گوشی گلکسی سی ۷ (Galaxy C7) نیز از این تراشه استفاده شود. از آنجایی که این تراشه یک محصول جدید است و به نظر می‌رسد حرف‎های زیادی برای گفتن دارد قصد داریم به کمک بنچمارک‌های گرفته شده، این تراشه را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۱۷ و اسنپدراگون ۶۵۲ مقایسه کنیم.
 

اسنپدراگون 625

اسنپدراگون 625

در بنچمارک انتوتو گوشی هوشمند گلکسی C7، اسنپدراگون ۶۲۵ توانست به امتیاز بالای ۶۰ هزار برسد. در تست گیکبنچ ۳ نیز این تراشه در تست تک هسته‌ای امتیاز ۷۸۲ و تست چند هسته‌ای نیز امتیاز ۴۳۳۰ را کسب کند.
 

اسنپدراگون 625

اسنپدراگون 625

اسنپدراگون ۶۱۷ نیز درست مانند انتظارات ما عمل کرد و نتیجه‌ای کمتر از تراشه‌ی استفاده شده در گلکسی C7 کسب کرد. این چیپست در گیکبنچ ۳ توانست به امتیاز ۷۰۰ در تست تک هسته‌ای و امتیاز ۳۱۰۰ در تست چند هسته‌ای برسد.
در SD 625 از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Cortex A53 استفاده شده که مشابه آن در SD 617 دیده می‌شود و به همین دلیل است که در تست تک هسته‌ای تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود؛ اما برتری SD 625 زمانی است که هسته‌های آن با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند و این در حالی است که هسته‌های SD 617 بر روی فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند.
این تفاوت را دقیقا می‌توان در تست چند هسته‌ای و همچنین بنچمارک انتوتو مشاهده کرد که چطور چیپست جدید کوالکام از مدل قبلی خود بهتر عمل می‌کند.

اسنپدراگون 625

اسنپدراگون 625

حال نوبت رسیده به مقایسه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ با اسنپدراگون ۶۵۲٫ SD 652 توانسته در بنچمارک انتوتو به امتیاز ۸۲,۰۰۰ رسیده و همچنین در گیکبنچ ۳ نیز در تست تک هسته‌ای امتیاز ۱۵۱۸ و در چند هسته‌ای امتیاز ۴,۸۹۹ را کسب کند. همان‌طور که متوجه شده‌اید در اسنپدراگون ۶۵۲ از هسته‌های Cortex A72 استفاده شده و همین امر است که دلیل برتری این تراشه نسبت به مدل‌های دیگر محسوب گشته است.
با در نظر گرفتن این بنچمارک‌ها می‌توان درک درستی از میزان تفاوت و اینکه دقیقا چقدر هر کدام تراشه با دیگری فاصله دارد را متوجه شد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ دقیقا برتری کامل و مطلق نسبت به دو تراشه‌ی دیگر دارد و اگر قصد دارید تلفن هوشمندی تهیه کنید و عملکرد آن برای شما مهم است، بهتر است در رنج دیوایس‌های میان‌رده، مدلی را انتخاب کنید که از این تراشه بهره ببرد؛ البته تراشه‌های بهتری نیز وجود دارد؛ اما تلفن‌های هوشمند مجهز به SD 652 امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.

منبع : گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا