اخبار

نمایشگر کاملا کششی و منعطف سامسونگ

امسال سال نمیشگرهای کششی و بسیار تا شو است! اولین نمایشگری که می توان معرفی کرد نمایشگر ۹٫۱ اینچی سامسونگ با قابلیت کشش و لوله شدن است. این نمایشگر که نمونه‌ی اولیه‌ای از محصول جدید شرکت سامسونگ است، بر‌خلاف سایر صفحه نمایش‌های قابل انعطافی که در بازار موجود هستند و معمولا تنها قابلیت خم شدن در یک جهت دارند، این نمایشگر استثنایی می تواند از هر دو سمت خم شود. هنوز هیچ برنامه‌ی دقیقی در مورد زمان عرضه‌ی این نمایشگر به بازار ارائه نشده است. حو همچنین مشخص نیست که آیا چنین صفحه نمایشی واقعا در مقیاس تجاری و برای بازارها تولید می‌شود یا خیر. با این حال به نظر می‌رسد این نمایشگر واقعا تأثیرگذار و جالب توجه است.
یکی دیگر از محصولات معرفی شده سامسونگ، نمایشگر ۴k  این شرکت است که بسیاری از مشکلات نسل های قبل خود از قبیل پیکسل های غیر قابل رویت را حل کرده است و همچنین بسیار با هدست  های واقعیت مجازی در ارتباط می باشد. برای مقایسه می‌توانیم اشاره کنیم که صفحه نمایش هدست آکیولس ریفت دارای رزولوشنی به مقدار ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. ظاهرا نمایشگر سامسونگ دارای یک بهبود قابل ملاحظه در کیفیت تصویر است. البته در اینجا هم فرض را بر این می‌گذاریم که چنین محصولی روزی به بازارها عرضه‌ خواهد شد. بار دیگر باید اشاره کنیم که برای این محصول هم هیچ برنامه‌ی تجاری معینی در حال حاضر اعلام نشده است.
مورد جالبتر که توسط سامسونگ اخریا معرفی شد نمایشگر ۵ اینچی این شرکت است که می تواند بدون نیاز به عینک، تصاویر سه بعدی را نشان دهد. با در نظر داشتن اینکه نمایشگرهای سه‌بعدی پیش از این شکست‌های گسترده‌ای تجربه کرده‌اند، اندکی سخت است که بتوانیم باز هم در مورد چنین ایده‌ای هیجان‌زده شویم. کمپانی‌های فناوری فعال در عرصه‌ی نمایشگرهای سه‌بعدی موفقیتی در این زمینه نداشته‌اند، به‌طوری‌که مثلا کمپانی نینتندو در حال کنار گذاشتن طرح مفهومی خود به نام New 2DS XL است. اما باز هم نمی‌توانیم با قطعیت نظر بدهیم؛ شاید سامسونگ با گرفتن درس‌هایی از گذشته، واقعا راه‌هایی برای بهبود کارکرد این نمایشگرها پیدا کرده باشد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا