اخبار

نوکیا X6 بطور رسمی رونمایی شد

نوکیا X6 اولین گوشی از محصولات HMD Global است که با نمایشگری شبیه به نمایشگر اکتر پرچمداران سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. بریدگی بالای صفحه نمایش در این گوشی هوشمند ظاهری زیباتر را برای آن به ارمغان آورده است. این در حالیست که کمپانی اچ‌ام‌دی دعوتنامه‌هایی را جهت برگزاری رویدادی در ۲۹ ماه می (۸ خرداد) در مسکو ارسال کرده است. بنابراین انتظار می‌رود این شرکت فنلاندی یک یا چند گوشی هوشمند دیگر را نیز در این رویداد معرفی نماید. با موبایلستان همراه باشید تا با مشخصات نوکیا X6 بیشتر آشنا شویم.

پس از رونمایی رسمی از نوکیا X6 حالا اخبار و شایعات پیرامون عرضه ی این گوشی هوشمند می‌گردد. احتمال اینکه HMD Global بخواهد نوکیا X6 را در کنار مدل های TA-1075 ،TA-1105 و TA-1116 که سه گوشی جدید نوکیا هستند٬ در رویداد ۸ خرداد مسکو عرضه کند بسیار زیاد است.

HMD Global نوکیا X6

معرفی نوکیا X6 :

این گوشی زیبای HMD Global از نمایشگر ۵.۸ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس یا ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی با نسبت تصویر ۱۹ به ۹ بهره می برد که البته این نمایشگر از پوشش گوریلا گلس ۳ برای محافظت در مقابل صدمات احتمالی محافظت می‌کند و همانطور که پیش‌تر هم گفتیم نوکیا برای گوشی جدید خود ظاهری مانند پرچمداران ۲۰۱۸ انتخاب کرده و صفحه نمایش این گوشی با بریدگی بالای صفحه نمایش ظاهر بروزتری به خود گرفته است.
بدنه‌ی این گوشی هوشمند شیشه‌ای است و فریم گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این ترکیب شیشه و فلز در محصول جدید نوکیا٬ سبب جلوه‌ی زیباتر برای آن گشته است. لازم به ذکر است این گوشی نوکیا مجهز به سنسور اثر انگشت است که در قسمت پشتی گوشی تعبیه شده است.
نوکیا X6 که به سیستم عامل  اندروید ۸.۱ مجهز شده از دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی بهره می‌برد. نوکیا برای این گوشی زیبا یک باتری با ظرفیت ۳۰۶۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته است.
قلب تپنده این گوشی هوشمند نوکیا یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ با بهره‌گیری از هشت هسته‌‌ی پردازشی با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده Adreno 509 است. نوکیا قصد دارد نوکیا ایکس۶ را در دو مدل عرضه کند. مدل اول با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و مدل دوم با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد. نکته جالب در مورد این گوشی هوشمند این است که بنابر اظهارات اچ‌ام‌دی گلوبال٬ نوکیا ایکس۶ قرار است فعلا تنها در بازارهای چین عرضه شود. قیمت مدل اول این گوشی ۲۰۵ دلار خواهد بود و مدل دوم با قیمتی گران‌تر روانه بازار خواهد شد.

HMD Global نوکیا X6

مشخصات نوکیا X6 :

۱٫ بدنه: با ابعاد ۱۴۷.۲ در ۷۱ در ۸.۶ میلی‌متر و جنس ۹۵٪ شیشه و فریم آلومینیومی
۲٫ صفحه نمایش: IPS LCD لمسی خازنی٬ ۱۶ میلیون رنگ و اندازه ۵.۸ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس یا ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی با نسبت تصویر ۱۹ به ۹
۳٫ دوربین پشتی: دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسل با قابلیت لرزشگیر الکترونیکی تصویر و ۵ مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز٬ فلاش دوگانه‌ی LED
قابلیت‌ها برچسب‌گذاری جغرافیایی٬ فوکوس لمسی٬ تشخیص چهره٬ پاناروما٬ HDR
۴٫ دوربین جلویی: ۸ مگاپیکسل
۵٫ تراشه : Qualcomm SDM636 Snapdragon 636 ٬ ۸ هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 260 با پردازنده گرافیکی Adreno 509
۶٫ حافظه: ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی امکان ارتقای حافظه با کارت میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت
۷٫ باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۶۰ میلی آمپر ساعت
۸٫ سیستم عامل: اندروید ۸٫۱ (اوریو)
۹٫ اتصالات: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, WiFi Direct, هات‌اسپات و بلوتوث ۵.۰, A2DP, LE و GPS
۱۰٫ سایر قابلیت‌ها: حسگر اثرانگشت٬ شتاب‌سنج٬ ژیروسکوپ٬ سنسور مجاورت٬ قطب‌نما٬ شارژ سریع باتری (Quick Charge 3.0)٬ پخش‌کننده‌ی MP4/H.264 ٬ پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FLAC ٬ ویراستار عکس و فیلم ٬ نمایش‌دهنده‌ی اسناد
 


بیشتر بخوانید: 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا