اخبار تکنولوژی

سری آیفون ۱۶ به چیپ A18 مجهز می شوند

تصمیم اپل برای شروع استفاده از تراشه‌های سال گذشته در مدل‌های غیرپرو بهترین استقبال را نداشته، زیرا خریداران نسخه ساده آیفون ظاهراً چاره‌ای جز ارتقاء به مدل‌های پرو برای بهبود عملکرد ندارند. با این حال، طبق گزارش جدید جف پو، تحلیلگر Haitong Securities، همه اینها می‌تواند تغییر کند، زیرا اپل به دنبال آن است تا تمامی سری آیفون ۱۶ را با چیپ A18 همراه سازد.

طبق این گزارش، سری آیفون ۱۶ دارای تراشه‌های پیشرفته ۳ نانومتری TSMC است که از طریق فرآیند N3E این تامین کننده تولید می‌شود. با این حال، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ دارای تراشه A18 Bionic هستند، در حالی که مدل‌های «Pro» دارای تراشه‌های A18 Pro. این نشان می‌دهد که مدل‌های ساده فرآیند N3B شرکت TSMC را به کلی نادیده می‌گیرند و مستقیماً به ساخت N3E منتقل می‌شوند و در نتیجه عملکرد به صورت قابل توجه افزایش می‌یابد.

سری آیفون ۱۶ قوی تر از همیشه

هنگامی که این شرکت برای اولین بار تراشه A17 Pro را با ۱۹ میلیارد ترانزیستور معرفی کرد، جهش قابل توجهی در عملکرد را نشان داد، با توجه به اینکه مدل‌های iPhone 15 Pro در نهایت می‌توانند بازی‌های سطح رایانه شخصی مانند Resident Evil را به صورت بومی و بدون استریم اجرا کنند.

در هر حال، با وجود افزایش عملکرد، تراشه‌های A17 Pro، با استفاده از فرآیند N3B، از بازده پایینی رنج می‌برند، که نشان‌دهنده درصد تراشه‌های موفق تولید شده در مقایسه با کل تراشه‌های ممکن روی یک سطح است. در حالی که شرکت‌ها معمولاً مسئولیت تراشه‌های معیوب را بر عهده دارند، مقیاس بزرگ اپل و تسلط TSMC به این معنی است که بازدهی پایین ممکن بوده منجر به ضرر مالی قابل توجهی شود.

در نتیجه، پرش مستقیم مدل‌های غیرپرو به سمت تراشه‌های A18 نه تنها عملکرد قابل توجهی را برای مشتریان معمولی افزایش می‌دهد، بلکه به اپل کمک می‌کند تا مقدار قابل توجهی پول را ذخیره کند. علاوه بر این، هنگام مقایسه فرآیند N3E با N3B فعلی مورد استفاده برای A17 Pro، فرآیند نسل دوم نوید بهره‌وری انرژی بیشتر و عملکرد بهبود یافته را می‌دهد.

در هر صورت باید منتظر ماند تا مشخص شود دقیقا اپل چه برنامه‌ای دارد و چگونه محصولی را معرفی خواهد کرد. انتظار داریم بزودی اخبار بیشتر و دقیقی دردسترس قرار گیرد و حقیقت آشکار شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا