بررسی‌ تخصصی

نگاهی به تاریخچه نسخه‌های تام براون گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z سامسونگ

تحولی که فناوری در قلمرو طراحی و مد آفرید

هنگامی که سخن از همکاری میان فناوری و صنعت مد می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، تاثیر فناوری بر توسعه و ترقی صنعت مد است. به‌خصوص امروز که اخبار و اطراف ما از جهش‌ها و نوآوری‌هایی پر شده است که هوش مصنوعی و یا دستگاه‌های جدید در این صنعت ایجاد کرده‌اند. اما جالب است بدانید این ارتباط و همکاری به این‌جا محدود نمی‌شود.

در دو دهه گذشته، سامسونگ با برندهای مختلف همکاری کرده است تا فناوری‌های نوآورانه خود را با لباس‌های مجلل و برند‌های برتر حوزه مد و پوشاک ترکیب کند. یکی از نمونه‌های برجسته این همکاری را می‌توان در نسخه‌های ویژه سری تاشوی گلکسی Z سامسونگ سراغ گرفت که با همکاری برند شناخته شده حوزه مد یعنی تام براون طراحی و عرضه شده است. این نسخه‌های ویژه، برای کسانی خلق شده‌اند که از ابراز خودشان هراسی ندارند و می‌خواهند محصولات فناوری که استفاده می‌کنند هم به اندازه لباس‌هایشان، متمایز باشد. در ادامه با تاریخچه و روند این همکاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

سری گلکسی Z سامسونگ
سری گلکسی Z سامسونگ

جدیدترین محصول این همکاری در اوایل ماه سپتامبر امسال با معرفی و عرضه گوشی‌های نسخه تام براون گلکسی Z Fold5 رخ داد. اما برای رسیدن به اولین همکاری بین سامسونگ و تام براون باید به سال ۲۰۲۰ برگردیم، جایی که سامسونگ نسخه ویژه Z Flip خود را با طراحی متمایز و منحصربه‌فردی عرضه کرد.

این آغاز سبکی نوآورانه‌ بود که به‌ صورت یک تجربه پیشگامانه در دنیای گوشی‌های تاشو معرفی شد. این نسخه از تولید تا بسته‌بندی، دارای ظاهر و فرمی انقلابی بود و تغییرات جالبی نیز برای سامسونگ به ارمغان آورد. پس از این موفقیت، سامسونگ مجموعه‌های متعددی با طراحی تام براون از گوشی‌های تاشو و پوشیدنی‌های خود منتشر کرد که در هر تکرار، برداشتی جسورانه ارائه می‌کرد.

جزئیاتی که میراث سری گلکسی Z تام براون شد

سری گلکسی Z سامسونگ
سری گلکسی Z سامسونگ

اولین نسخه Thom Browne نمودی از سبک و استایل این برند مد در کوچک‌ترین جزئیات بود. سامسونگ با این نوآوری تلاش کرد تا هویت طراحی تام براون را به‌شکلی منحصربه‌فرد در گلکسی Z Fold2 به تصویر بکشد و این فرایند با افزودن امضای طراحی تام براون که به‌شکل نواری موازی و رنگی قابل مشاهده است، بر روی شیشه پشتی دستگاه صورت گرفت. سامسونگ همچنین در این نوآوری از تکنیکی استفاده کرد که باعث می‌شد نوار رنگی تام براون در پشت دستگاه به صورت بافتی پارچه‌ای به‌ نظر برسد و علاوه بر این مواردی نظیر کنتراست بین نوار و پس‌زمینه خاکستری گوشی، لمس ظریف و در عین حال شیکی نیز به این نسخه اضافه کرد.

 

گام بعدی تکامل

سری گلکسی Z سامسونگ
سری گلکسی Z سامسونگ

سال ۲۰۲۱ نسخه تام براون گلکسی  Z Fold3 به بازار آمد و با طراحی مدرنی که یادآور کت و شلوار سفید کلاسیک است، بازگشتی چشمگیر از خود به طرفدارانش ارائه داد. رنگ‌های مشخص تام براون در این نسخه که با  پوششی سفید و مات جلوه می‌کرد، کاملاً با بدنه شیشه‌ای دستگاه همخوانی می‌کرد و لولای نقره‌ای و براقی که به طراحی اضافه شده بود نیز بازتاب نور را به‌شکلی خیره‌کننده افزایش می‌داد و باعث زیبایی بیشتر نمای دستگاه می‌شد. همچنین به لطف رنگ‌ها و روکش بی‌عیب آن، این دستگاه از ظرافت به‌خصوصی برخوردار شد و خود را بی هیچ زحمتی به یک سبک شیک و منحصربه فرد در زندگی تبدیل کرد.

سری گلکسی Z سامسونگ
سری گلکسی Z سامسونگ

هنگامی که کاربران این نسخه از گلکسی  Z Fold3 گوشی‌های خود را روشن کردند، با تجربه کاربری (UX) ویژه‌ای مواجه شدند؛ این تجربه هویت منحصربه‌فرد برند بود که با بازکردن دستگاه آن هم با تم و جلوه‌ای که امضای تام براون بود زیبایی را دوچندان می‌کرد؛ این در حالی بود که صفحه اصلی و صفحه قفل دستگاه با دست‌خط خود طراح و طرح‌های اصلی تزئین شده بود. علاوه بر این، گلکسی Z Fold3 اولین گوشی تاشویی بود که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کرد بنابراین یک قلم S Pen Pro به سبک تام براون نیز همراه این دستگاه در اختیار کاربران قرار ‌گرفت.

سری گلکسی Z سامسونگ
سری گلکسی Z سامسونگ

نسخه تام براون گلکسی Z Fold3 نیز مانند نسخه قبلی از طریق سیستم قرعه‌کشی آنلاین فروخته شد. در این قرعه‌کشی تقریباً ۴۶۰ هزار شرکت‌کننده حضور داشت؛ جالب است بدانید ظرفیت وب‌سایت در مدت‌زمان ۹  ساعت پر شد که این مسئله نیز محبوبیت زیاد این محصول را نشان می‌داد. ترکیبی از طراحی زیبا و انحصاری این نسخه محدود به جذابیت اصلی دستگاه کمک کرد و کاربران زیادی را بر آن داشت تا نسخه تام براون گلکسی Z Fold3 را به لیست خریدهای آینده خود اضافه کنند.

 

نهایت هنر و زیبایی

سری گلکسی Z سامسونگ
سری گلکسی Z سامسونگ

در نهایت گلکسی  Z Fold5نسخه تام براون در سال ۲۰۲۳ با طراحی شیک و خاصی که یادآور کت و شلوار مشکی است، به بازار گام نهاد. شیشه پشتی این نسخه با رنگ‌های مشخص تام براون (قرمز، سفید و آبی) طراحی شده است و لولای گوشی نیز به رنگ طلایی است. این محصول با استفاده از قاب‌های مشکی همه‌چیز را در یک هماهنگی زیبا قرار می‌دهد؛ این ترکیب و تکرار رنگ و مواد مختلف نیز حس جذابی برای کاربر این دستگاه ایجاد می‌کند.

به علاوه، این نسخه جدید از گلکسی با کاوری بسیار شیک از چرم مشکی دور دوزی شده ارائه می‌شود. این دوخت به سبک طراحی بروگ به‌صورت دانه‌دانه‌‌های سیاه است؛ یعنی همان چرم دانه‌دوزی شده که به‌طور اختصاصی توسط تام براون استفاده می‌شود. همچنین بسته بندی محصول با الهام از کیفی که مکمل یک کت و شلوار رسمی است، به کاربران این امکان را می‌دهد که با طراحی ویژه‌ای خود را ابراز کنند. هر جزئی در این نسخه جدید با دقت فراوان ساخته شده است و به تقویت میراث سری گلکسی Z ادامه می‌دهد.

هر نسخه ویژه‌ای از دستگاه‌های گلکسی سری Z به شکلی فوق‌العاده و با دقتی مثال‌زدنی ساخته شده تا داستانی متمایز از خود روایت کند و پیام مخصوصی را با مردم سراسر جهان به اشتراک بگذارد. از زمان عرضه اولین سری گلکسی Z نسخه تام براون، این دو برند محبوب سبکی جاودانه از ترکیب فناوری و هنر را به طرفداران و همراهان خود هدیه دادند و نام خود را در همراهی و حضور کاربران پیشگام تاریخ‌ساز کردند.

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا