اخبار

کدام ویژگی دوربین گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال را اینقدر خاص کرده است ؟

شرکت گوگل بالاخره از دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی کرد که هردو دارای دوربین قدرتمندی هستند به طوری که تنها دقایقی پس از رونمایی این محصولات، بسیاری از توجهات به سمت دوربین آنها جلب شد. اما کدام ویژگی دوربین گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال را اینقدر خاص کرده است ؟
امروز شرکت گوگل عرضه دو گوشی هوشمند ۵٫۵ اینچی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال را آغاز کرد. دو دیوایس جدید گوگل به بهترین سخت افزارهای موجود مجهز شده‌اند، اما فقط پردازنده و دیگر مشخصات سخت افزاری نیست که قدرت این دو را تامین کرده بلکه دستیار شخصی جستجو به این دو قدرت خاصی داده است. شرکت گوگل ادعا می‌کند گوشی‌های پیکسل به بهترین دوربین مجهز هستند، اما آیا واقعا اینطور است یا خیر ؟ اکنون بهتر است که نگاهی کوتاه به ویژگی‌های دوربین گوگل پیکسل داشته باشیم.
همانطور که می‌دانید این دو گوشی دارای مشخصات یکسانی هستند و با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX378 در عکاسی جادو می‌کنند که شامل ۱٫۵۵ میکرون پیکسل و لنز f/2.0 نیز می‌شود. در حالی که پشت دیوایس‌های پیکسل هیچ دوربین ثانویه‌ای وجود ندارد، اما یک قدرت جادویی کیفیت آن را تضمین می‌کند.
 
ویژگی دوربین گوگل پیکسل
HDR+ مهم‌ترین ویژگی دوربین گوگل پیکسل است، حالت تصویربرداری دارای دامنه پویایی است که باعث گسترده‌تر شدن و زیباتر شدن رنگها می‌شود. همچنین عملکرد دوربین این گوشی در شرایط نوری چالش برانگیز است. گوگل ادعا می‌کند که این دو گوشی هوشمند به سریع‌ترین شاتر HDR مجهز هستند، آنطور که پیدا است این ویژگی در گوشی‌های گوگل پیکسل بسیار خاص است.
بخش نرم افزاری در دیوایس‌های جدید گوگل ارتقاء یافته و همین موضوع تاثیر بسیار زیادی در عملکرد دوربین گوگل پیکس ها داشته است. جدا از همه این‌ها می‌توان به سنسور تثبیت کننده نوری OIS اشاره کرد. تمامی ویژگی‌ها در این دوربین به بهترین شکل ممکن طراحی شده و عملکرد بسیار خوبی را دارند. به هر حال هنوز جزئیات بیشتری درباره دوربین گوگل پیکسل در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که در آینده‌ بسیار نزدیک آزمایشات و تست‌های بیشتری از دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل منتشر شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا