اخبار تکنولوژی

گوشی اوپو Find X7 بسیار قوی تر از همیشه

یک گوشی Oppo با شماره مدل PHZ110 در Geekbench 6 رویت شده است که از پردازنده نسل جدید مدیاتک Dimensity 9300 برخوردار است. این گوشی که گمان می‌رود نمونه اولیه اوپو Find X7 باشد، دارای ۱۶ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۴ است.

لیست Geekbench 6 نشان داده که چیپست Dimensity 9300 دارای معماری ۱+۳+۴ با هسته Cortex-X4 Prime دارای فرکانس ۳.۲۵ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex X4 Performance دارای فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A720 دارای فرکانس ۲ گیگاهرتز است. همچنین می‌توان انتظار پردازنده گرافیکی Immortalis G720 MC12 هم داشت.

این گوشی در تست تک هسته‌ای ۲۱۳۹ و در تست چند هسته‌ای ۷۱۱۰ امتیاز را کسب کرد. در حالی که امتیاز چند هسته‌ای Dimensity 9300 قابل توجه است، امتیاز تک هسته‌ای کمی کمتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ محسوب شده که ظاهراً در گیک بنچ ۶ روی گلکسی اس ۲۴ اولترا دیده شده است.

شایعه شده که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از معماری ۱+۵+۲ با یک هسته CPU Prime Cortex-X4 دارای فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز، ۳ هسته پردازش مرکزی Cortex-A720 دارای فرکانس ۳.۱۵ گیگاهرتز، ۲ هسته پردازنده مرکزی Cortex-A720 دارای فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند. همچنین ۲ هسته CPU با کارایی Cortex-A520 دارای فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز هم وجود دارد.

اوپو Find X7 با پردازنده مدیاتک

به گفته Digital Chat Station، نسخه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز شاهد افزایش فرکانس پردازنده خواهد بود. علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ فور گلکسی می‌تواند تا ۳۵ درصد افزایش یابد. ذکر این نکته ضروری بوده که اینها فقط بنچمارک اولیه هستند و عملکرد نهایی Dimensity 9300 و Snapdragon 8 Gen 3 ممکن است متفاوت باشد. با این حال، نتایج حاکی از آن بوده که هر دو چیپست بسیار قدرتمند خواهند بود و بهبود عملکرد قابل توجهی را نسبت به نسل‌های قبلی ارائه می‌دهند.

شرکت اوپو درصدد بوده پرچمدار بسیار توانمندی را اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی کند. سری اوپو فایند ایکس ۷ احتمالا دو مدل استاندارد و پرو خواهند داشت که نسخه پرو از سخت افزار قوی و بهتری بهره می‌برد. اطلاعات بیشتری درباره نسل بعدی پرچمداران اوپو در دست نیست و انتظار داریم دوربین سونی را با ابعاد بزرگ شاهد باشیم.

انتظار داریم بزودی اخبار بیشتری دردسترس قرار گیرد و این برند چینی درصدد بوده سبد محصول خود را با گوشی‌های قدرتمند پر سازد. این شرکت تاکنون چند مدل گوشی تاشو هم معرفی کرده که هر یک ویژگی قابل توجهی دارند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا