بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی ال‌جی X Power از نگاه موبایلستان

بررسی تخصصی ال‌جی X Power از نگاه موبایلستان

 

x power

 
تلفن‌های همراه هوشمند سری X شرکت ال‌جی توانایی‌هایی ویژه‌ای برای یک جنبه خاص از تلفن همراه هوشمند ارائه می‌کنند و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که مخاطبان هر دستگاه، افرادی خاص باشند که دوست دارند درزمینهٔ یادشده، خاص باشند. یکی از مشکلات اصلی کاربران تلفن‌های همراه در دنیای امروزی ما، باتری دستگاه است و بسیاری از ما در طول روز مجبور هستیم تا چند بار دستگاه خود را شارژ کنیم. مدل X power پاسخی واضح به این نیاز است و در ادامه به بررسی این دستگاه خواهیم پرداخت. با موبایلستان همراه باشید.

طراحی

طراحی این دستگاه به نحوی است که می‌توان با یک نظر متوجه تعلق آن به سری X شد. این مدل ازنظر ظاهری مورد متفاوتی برای عرضه کردن ندارد ولی این امر به معنای زیبا نبودن آن نیست. شایان‌ذکر است که بدنه این مدل نیز کاملا از جنس پلاستیک ساخته شده است.
 

X power کناره‌هایی نسبتا خلوت دارد که همین امر کار کردن با آن را آسان می‌نماید. در سمت راست دستگاه تنها دکمه روشن و خاموش کردن نمایشگر تعبیه شده است. دکمه‌های کنترل صدا نیز در نقطه مخالف و در سمت چپ دستگاه قرار دارند. در بخش پایینی دستگاه نیز ورودی میکرو یواس‌بی، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و یک میکروفون داخلی نصب شده است. بخش بالایی دستگاه نیز تنها شامل یک میکروفون داخلی است.
 

 
 
بزرگ‌ترین ضعف طراحی این مدل را می‌توان در بلندگوی آن دانست که دقیقا در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته است و درصورتی‌که X power را بر روی یک سطح صاف قرار بدهید، صدای خروجی آن به یک‌سوم کاهش می‌یابد.
 

 
درمجموع طراحی این محصول باهدف کاهش قیمت آن انجام شده است ولی می‌توان تا حدی آن را قابل‌قبول دانست ولی بدون شک X power دوستداران همراه‌های هوشمند ظریف و زیبا را ازنظر ظاهری به خود جذب نخواهد کرد.
 

صفحه‌نمایش

این دستگاه به نسبت به بیشتر تلفن‌های همراه سری X، نمایشگر بزرگ‌تری دارد و ابعاد این نمایشگر، ۵٫۳ اینچ است. البته بر اساس قانون نانوشته این سری، تلفن‌های هر سری تنها در بخشی که نام آن‌ها بر روی آن تأکید داشته است، قابلیت‌های ویژه‌ای را ارائه می‌کنند و به همین دلیل نیز نباید انتظار یک نمایشگر نیرومند بر روی X power را داشت.
 

 
نمایشگر این مدل از نوع ال‌سی‌دی IPS بوده و از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر کیفیت ویژه‌ای ندارد. شفافیت این نمایشگر در استفاده در محیط‌های سربسته مناسب است ولی وقتی در محیط‌های باز قرار می‌گیرید و نور طبیعی به نمایشگر شما تابیده می‌شود، ممکن است در خواندن محتوای نمایشگر با مشکلاتی روبرو شوید.
کم بودن رزولوشن نمایشگر را می‌توان یک ضعف دانست ولی درعین‌حال نیز این امر موجب می‌شود تا مصرف باتری کمتر شود و به همین دلیل نیز این امر برای برخی از افراد یک نکته منفی و برای برخی یک مزیت به‌حساب می‌آید.
شایان‌ذکر است که نسخه سوم فناوری حفاظتی شرکت کورنینگ یعنی لایه حفاظتی گوریلاز بر روی این نمایشگر وجود دارد تا ازنظر حفاظت از دستگاه خود نگرانی‌های کمتری داشته باشید. درمجموع باید گفت که این نمایشگر عملکردی کاملا معمولی دارد و نباید انتظار ویژه‌ای از آن داشت.
 

نرم‌افزار

سیستم عامل اندروید نسخه ۶٫۰٫۱ از سری مارشمالو بر روی X power نصب شده است و به همین دلیل نیز ازنظر سیستم عامل باید انتظار آخرین فناوری‌های موجود بر روی این دستگاه را داشت. بااین‌حال هنوز هیچ خبری از احتمال عرضه نسخه بعدی اندروید بر روی این مدل به گوش نمی‌رسد.
 

 
نرم‌افزارهای استاندارد گوگل بر روی این دستگاه نصب‌شده‌اند ولی نرم‌افزارهای جانبی اضافه زیادی بر روی آن مشاهده نمی‌شود که این امر یک مزیت بسیار خوب در تمامی سری X از شرکت ال‌جی است.
 

دوربین

این دستگاه به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و یا یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در برخی کشورها مجهز است که برای کاربری‌های عادی کاملا مناسب هستند ولی نمی‌توان انتظار داشت که دوستداران عکاسی حرفه‌ای را چندان راضی نگاه‌دارند. این دو دوربین به‌خوبی عکس‌هایی با کیفیت و عمق رنگ بالاتر از حد استاندارد مرسوم برداشت می‌کنند، البته دوربین دوم این دستگاه با کیفیت ۵ مگاپیکسلی خود نمی‌تواند یک مزیت ویژه برای این دستگاه باشد.
 

 
امکانات این دوربین در مقایسه با دستگاهی مانند X screen به‌مراتب بیشتر است و امکاناتی مانند سایز پیکسل ۱٫۱۲ µm، ژئوتگینگ، شناسایی چهره و امکان برداشت تصاویر پانوراما بر روی آن تعبیه شده است. فیلم‌برداری دوربین اصلی و دوربین دوم این دستگاه نیز با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار فیلم‌هایی با کیفیت مناسب را بر روی X power داشت.
 

عکس گرفته شده با LG X Power
عکس گرفته شده با LG X Power
 
درمجموع باید گفت که کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های برداشت شده در کار کردن با این دستگاه چندان ویژه نبودند ولی به‌خوبی نیازهای یک کاربر معمولی را تامین می‌کردند و دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی X power نیز امکان برداشت تصاویر سلفی با کیفیت معقول را برای کاربران مهیا می‌کرد.
 

سخت‌افزار

این مدل با سه نوع پردازنده مختلف عرضه شده است که هر سه مورد توانایی‌هایی نزدیک به یکدیگر را به کاربر عرضه می‌کنند. نخستین نوع پردازنده موجود بر روی این دستگاه، مدیاتک MT6735 است که ضعیف‌ترین پردازنده در میان مجموع پردازنده‌های در نظر گرفته شده برای X power به‌حساب می‌آید. پردازنده‌های نیرومندتر شامل پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک MT6755M برای مدل‌های دارای کد LS755 و پردازنده اسنپ دراگون ۲۱۰ برای مدل‌های دارای کد US61، K450 است.
به‌صورت بدیهی نیز پردازنده گرافیکی این سه مدل پردازنده با یکدیگر متفاوت هستند و به ترتیب شاهد حضور پردازنده‌های گرافیکی مالی T720، مالی T860MP2 و آدرنو ۳۰۴ بر روی X power هستیم.
این دستگاه تنها ۲ گیگابایت رم دارد و حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایت است که البته می‌توان این مقدار را به کمک کارت میکرو اس‌دی تا حجم ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. درمجموع امکانات پردازشی این مدل در مقایسه با انتظاراتی که از آن می‌رود چندان ویژه نیست ولی X power برای کاربرانی که می‌خواهند از همراه خود مصرفی عمومی و نه‌چندان سنگین را برای مدت‌زمانی طولانی داشته باشند، یک گزینه معقول و مناسب به‌حساب می‌آید.
 

 
در ادامه در جدول زیر لیستی از نتایج کسب شده توسط X power در بنچ‌مارک‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد.
 

نام بنچ‌مارک نتیجه به‌دست‌آمده توسط X power
AnTuTu ۳۲۲۹۰
GFXBench T-Rex HD ۱۵
GFXBench Manhattan ۴٫۷
Vellamo Metal ۸۳۵٫۶۶
Basemark OS II ۲۰۰٫۶۶

 

باتری

مهم‌ترین بخش این تلفن همراه را باید باتری آن دانست. شاید با اشاره به وجود یک باتری ۴۱۰۰ آمپرساعتی بر روی X power دیگر نیازی به شرح دادن باقی ماجرا نباشد. این باتری به‌خوبی می‌تواند کاربران پرمصرف را راضی نگاه دارد و بدون شک یکی از بهترین عملکردهای باتری در سراسر بازار را برای کاربر به همراه می‌آورد.
این باتری در کاربری عادی یعنی وب گردی با شبکه وای‌فای توانست تا ۱۵ ساعت و ۱۸ دقیقه دوام بیاورد. برای درک قدرت این باتری کافی است بدانید که در سال ۲۰۱۶ سامسونگ گلکسی J7 در آزمایشی مشابه تنها ۱۰ ساعت و ۵۹ دقیقه دوام آورد و این رقم برای مدل جی ۵ شرکت ال‌جی تنها ۵ ساعت و ۵۱ دقیقه بود.
 

نتیجه‌گیری

درمجموع می‌توان گفت که این تلفن همراه، مخاطبان عمومی را هدف قرار داده است و نمی‌توان انتظار داشت که عاشقان تلفن‌های همراه نیرومند به سراغ انتخاب X power بروند. با این‌ وجود باتری بسیار نیرومند این گوشی می‌تواند هر کاربری را برای داشتن این دستگاه وسوسه نماید.

نمایش بیشتر

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام خدمت شما میخواستم بدونم چطور میتونم Xpower رو روت کنم دیگه کلافم کرده هرچی برنامه بوده گرفتم چه برای pc چه برای android ولی هیچکدومشون نمیتونن روتش کنن البته رو بعضی برنامه ها میره داخل دانلود مود ولی هیچکاری انجام نمیده و تمام میشه برنامه هم ارور میده . اگر راهی براش هست ممون میشم کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا