بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی ال‌جی X Cam از نگاه موبایلستان

بررسی تخصصی ال‌جی X Cam از نگاه موبایلستان

 
LG X Cam
 
دوربین، یکی از مهم‌ترین المان‌های مدنظر برای انتخاب یک تلفن همراه هوشمند در جهان به‌حساب می‌آید و بسیاری از کاربران داشتن یک دوربین نیرومند را به داشتن بسیاری از مزایای دیگر بر روی دستگاه خود ترجیح می‌دهند. شرکت ال‌جی به‌تازگی با سری X خود سعی در راضی نگاه داشتن تمامی سلایق داشته است و مدل X Cam نیز دقیقا برای دوستداران تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به دوربین نیرومند طراحی شده است که در ادامه با یکدیگر به بررسی این دستگاه خواهیم پرداخت. با موبایلستان همراه باشید.
 

 

طراحی

این مدل نیز مانند سایر هم‌رده‌های خود در سری X، از جنس پلاستیک ساخته شده است ولی ازنظر طراحی ظاهری، به‌مراتب ظریف‌تر و زیباتر از مدل‌های دیگری مانند X power و X screen به نظر می‌رسد.
 

 
در کناره سمت چپ این دستگاه، درگاه ورود سیم‌کارت و دکمه‌های کنترل صدا قرار گرفته‌اند. در سمت راست دستگاه نیز تنها دکمه روشن و خاموش کردن نمایشگر تعبیه شده است. بخش پایینی دستگاه نیز به‌رسم معمول در سری X، به یک میکروفون داخلی، یک ورودی میکرو یواس‌بی و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اختصاص یافته است. قسمت بالایی دستگاه نیز کاملا خلوت بوده و تنها حفره کوچک متعلق به یک میکروفون داخلی در آن مشاهده می‌شود.
 
 

صفحه‌نمایش

نمایشگر ۵٫۲ اینچی X Cam از مدل‌هایی مانند X power و X screen بهتر است زیرا رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل یا به‌عبارت‌دیگر، کیفیت فول اچ‌دی را به کاربران ارائه می‌کند. ازنظر کیفیت نور نیز باید گفت که این نمایشگر ال‌سی‌دی IPS، بهتر از سایر هم‌رده‌های خود عمل می‌کند. بر اساس ابعاد و رزولوشن دستگاه می‌توان گفت که تراکم پیکسل ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ موجود بر روی این دستگاه، یک مزیت برای آن به‌حساب می‌آید.
 

 
این مدل برخلاف بیشتر مدل‌های سری X، در زیر نور آفتاب نیز خوانا بود و مشکل چندانی در استفاده از آن در نور زیاد به چشم نمی‌خورد. میزان رنگ‌های قابل پشتیبانی توسط این نمایشگر نیز ۱۶ میلیون رنگ است که یک رقم استاندارد و معقول برای یک تلفن همراه به‌حساب می‌آید.
 

نرم‌افزار

نسخه ششم از سیستم عامل اندروید بر روی X Cam اجرا شده است که از این نظر کاربران را با روند روز این سیستم عامل همراه نگاه می‌دارد. بااین‌وجود نرم‌افزارهای مفید موجود بر روی این دستگاه نیز در نوع خود بسیار مناسب هستند. نرم‌افزار موجود برای عکاسی در این مدل، نسخه سبک‌ترین از نرم‌افزار مشابه به‌کاررفته در جی ۵ است. از مزایای نرم‌افزاری این مدل می‌توان به عدم وجود نرم‌افزارهای متعدد پیش‌فرض اشاره کرد که موجب می‌شوند تا فضای حافظه داخلی بیشتر در اختیار کاربر قرار داشته باشد.
 

دوربین

دوربین پشتی این دستگاه، یک دوربین دوقلو است که به‌خوبی نسخه جمع و جورتری از پرچم‌دار بزرگ این شرکت یعنی مدل جی ۵ را به کاربران ارائه می‌دهد. این دوربین دوقلو از دو لنز ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است که به کمک یکدیگر، کیفیت عکس ویژه‌ای را برای کاربر به همراه می‌آورند. امکاناتی مانند بزرگنمایی با استفاده از هر یک از لنزها، امکان برداشت تصاویری با زاویه گسترده‌تر نیز دقیقا مشابه با جی ۵ هستند. تنها تفاوت اصلی موجود در این میان این است که به علت قدرت سخت‌افزاری و نسخه نرم‌افزاری محدودتر X Cam، این امکانات در مقایسه با جی ۵ به‌صورت واضحی کندتر اجرا می‌شوند.
 

 
این دوربین امکان فیلم‌برداری با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰P نیز بر روی این دستگاه تعبیه شده است. البته به یاد داشته باشید که تمامی امکانات یادشده بر روی دوربین اصلی با استفاده از یک فلش ال‌ای‌دی، در محیط‌های تاریک نیز قابل استفاده هستند.
 

 
دوربین دوم X Cam نیز بهتر از سایر رقبای خود است. این دوربین ۸ مگاپیکسلی می‌تواند امکان برداشت عکس‌های سلفی با کیفیتی را برای کاربر ممکن سازد. هر دو دوربین در برداشت عمق رنگ و نور بسیار خوب عمل می‌کنند و تصاویر برداشت شده توسط آن‌ها با توجه به قیمت پرداختی برای این دستگاه، عالی به‌حساب می‌آیند.
 

سخت‌افزار

پردازنده X Cam در مقایسه با بسیاری از مدل‌های موجود از سری X، یک گزینه بهتر به‌حساب می‌آید. این دستگاه به یک پردازنده ۸ هسته‌ای شرکت مدیاتک از نوع MT6753 مجهز است که سرعت کلاک ۱٫۱۴ گیگاهرتز را برای کاربر مهیا می‌سازد. این پردازنده به کمک پردازنده گرافیکی مالی T720MP3 و ۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود. حافظه داخلی این مدل نیز مانند بیشتر دستگاه‌های سری X، تنها ۱۶ گیگابایت است ولی بازهم می‌توان آن را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. درمجموع با توجه به پشتیبانی از شبکه ۴G و تمرکز بیشتر بر روی دوربین، باید گفت که امکانات سخت‌افزاری X Cam در سطح مناسبی ارزیابی می‌شوند. در ادامه می‌توانید نتایج کسب شده توسط این مدل در بنچ‌مارک‌های استاندارد را مشاهده نمایید.
 

 

نام بنچ‌مارک نتیجه کسب شده توسط X Cam
AnTuTu نسخه ۶ ۳۶۱۶۵
Geekbench 3 ۲۴۹۷
۳DMark ۱۰۰۲
GFXBench نسخه ۳ ۴٫۸ فریم بر ثانیه
PCMark برای اندروید ۳۸۸۲
BaseMark OS II ۱۰
Mozilla Kraken نسخه ۱٫۱ ۱۲۹۵۸٫۳ میلی‌ثانیه

 
 

باتری

باتری این دستگاه، یک مدل ۲۵۲۰ آمپرساعتی است که رقمی نسبتا مناسب به‌حساب می‌آید. این رقم نه در حد بسیار بالا و حرفه‌ای بوده و نه به‌اندازه‌ای پایین است که برای کاربر عذاب‌آور باشد. این دستگاه در وب گردی با کمک وای‌فای توانست تا مدت‌زمان ۷ ساعت و ۳۷ دقیقه به کار کردن ادامه بدهد که رقم نسبتا مناسبی برای این حجم از باتری به‌حساب می‌آید.
 

نتیجه‌گیری

درمجموع می‌توان گفت که اگر دوستدار برداشت تصاویر با کیفیت هستید ولی پول خرید پرچم‌داران دارای قابلیت‌های ویژه عکاسی را ندارید، بدون شک X Cam یک گزینه رویایی برای شما به‌حساب می‌آید. این دستگاه ازنظر سایر امکانات نیز یکی از بهترین مدل‌های سری X است و به‌احتمال فراوان یکی از موفق‌ترین مدل‌های این سری نیز خواهد بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا