اخبار تکنولوژی

توقف توسعه عینک AR اپل به دلیل مشکلات فنی

مدتهاست شایعاتی درباره عینک AR اپل دریافت کردیم و گفته شده بزودی رونمایی می‌شود. اکنون گزارش جدید نشان می‌دهد که ممکن است در حال حاضر شاهد معرفی این عینک نباشیم.

شرکت کوپرتینویی در حال گسترش محصولات خود بوده و بزودی به عرصه AR نیز ورود پیدا خواهد کرد. این غول فناوری چند سالی بوده روی هدست VR/AR و عینک‌ واقعیت افزوده کار کرده است. پیشتر گفته شد عینک AR اپل اواخر ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد اما اکنون مشخص شده این محصول با تعویق رو به رو شده است.

طبق آخرین گزارش، عینک‌ اپل به دلیل مشکلات فنی به حالت تعلیق درآمده یا برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. پیش از این، قرار بود دستگاه در سال جاری معرفی شود، اما به سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ موکول شده و اکنون به نظر رسیده که مشخص نیست چه زمانی باید آن را ملاقات کنیم.

عینک AR اپل بزودی از راه نخواهد رسید

اپل تنها شرکتی نیست که روی عینک AR یا سخت افزار مشابه کار می‌کند. گوگل نیز روی عینک جدیدی مشغول کار بوده که تحت پروژه Iris شناخته می‌شود و متا هم پروژه Nazare را در دست دارد. به هر حال دو شرکت احتمالا سال ۲۰۲۴ پروژه خود را رونمایی خواهند کرد. در حالی که محصولات عینک AR برای استفاده تمام وقت برای کاربران آماده نخواهند بود، شرکت‌هایی مانند گوگل و متا رویکرد دیگری را در پیش گرفتند.

گوگل می‌گوید که آزمایش نمونه‌های اولیه را آغاز خواهد کرد در حالی که محصولات Meta Nazare، Artemis و Hypernova در ابتدا فقط در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهند گرفت. این موجب خواهد شد شرکت زمان کافی برای کار بر روی دستگاه داشته باشد که کاربران می‌توانند برای مدت طولانی بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده کنند.

هدست واقعیت مجازی AR/VR یا Mixed Reality اپل قرار است با برچسب قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار و تراشه M2 مانند دسکتاپ رونمایی شود. با این حال، انتظار داریم که این شرکت مدل نسبتا ارزان‌تری را در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ با قیمت اولیه نزدیک به ۱۵۰۰ دلار عرضه کند که با محصولاتی مانند Meta Quest Pro رقابت خواهد کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا