اخبار

تصاویر جدید از سخت‌افزار آیفون ۶ اس وجود نسخه ۱۶ گیگابایتی و چیپ جدید NFC را تأیید می کنند


 
 
 
در این مقاله قصد داریم نگاهی به قطعات بکار رفته در آیفون ۶ اس داشته باشیم. در ادامه طبق تصاویر نمونه موجود از بورد منطقی آیفون ۶ اس همچنین تحلیل‌های شرکت Chipworks‌ به بررسی مواردی که در آیفون ۶ اس شاهد خواهیم بود، می‌پردازیم.
 
علاوه بر مواردی مثل فورس تاچ، بهبود سیستم دوربین و چیپ LTE جدید کوالکام، انتظار می‌رود که آیفون ۶ اس مجهز به سخت‌افزار NFC‌ بروز شده‌، چیپ‌های کمتر و بهینه‌تر و البته فلش مموری جدید ولی با همان ظرفیت ۱۶ گیگابایت باشد.
 
چیپ جدید NFC‌ بکار رفته با نام ۶۶VP2‌ساخت شرکت NXP است و درواقع نسخه بروز شده چیپ ۶۵V10‌ ساخت شرکت NXP‌ است که پیش از این در آیفون ۶ بکار رفته بود. هنوز مشخص نیست که این چیپ تازه چه قابلیت‌های جدیدی را به آیفون در مقایسه با چیپ قبلی اضافه ‌می‌کند. اپل در سال ۲۰۱۴ چیپ NFC‌ را به آیفون اضافه کرد؛ ولی چیپ مورد استفاده در آیفون ۶ متعلق به سال ۲۰۱۲ بود و حالا به نظر می‌رسد اپل از یک چیپ بروز در آیفون ۶ اس استفاده کرده است.
 
 
 

 
 
 
علاوه بر کوچکتر شدن بورد منطقی آیفون ۶ اس، اپل تعداد چیپ‌های بکار رفته در آن را نیز کاهش داده است. در یک بخش از این بورد که قبلاً دارای بیش از ۱۰ قطعه بود، حالا فقط از ۳ چیپ استفاده شده است که این امر بطور همزمان نه تنها تعداد قطعات را کاهش می‌دهد، بلکه موجب بهینه‌شدن مصرف انرژی در قطعات مورد استفاده فعلی می‌شود.
 
به نظر می‌رسد که اپل همچنان به استفاده از چیپ صدای Cirrus Logic، ماژول وای فای Murata و البته تقویت‌کننده‌های انرژی بدون سیم RFMD، Triquint، Avago و Skyworks‌ در آیفون ۶ اس هم ادامه خواهد داد.
 
اگرچه این نمونه‌ی دارای شتاب‌دهنده و ژیروسکوپ ساخت بوش و InvenSense است، ولی چیپ ورکس پیش‌بینی می‌کند که یک قطعه کوچکتر ساخت STMicroelectronics که در اپل واچ هم شاهدش بودیم احتمالاً در بورد منطقی نهایی جایگزین موارد ذکر شده در بالا خواهد شد.
 
با توجه به معرفی فایل‌های با کیفیت بالاتر و البته نرم‌افزارهای با حجم بالاتر همچنین استفاده روز افزون از شبکه‌های اجتماعی موبایلی و اشتراک تصاویر و ویدیوهای مختلف، کاربران آیفون طی چند سال گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر شاید نسخه ۱۶ گیگابایتی اپل پاسخگوی نیازشان نباشد. به هرحال به نظر می‌رسد اپل قصد دارد باز هم نسخه ۱۶ گیگابایتی با قیمت مناسب‌تر خود را در کنار نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی که گران‌تر هستند به بازار عرضه کند.
 
 
 

 
 
 
چیپ ورکس تأیید کرده است که حافظه‌ی مورد استفاده در آیفون ۶ اس که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، ظرفیت ۱۶ گیگابایتی دارد و طبق فرایند ۱۹ نانومتری تولید شده است. البته این احتمال هم وجود دارد که اپل اقدام به فروش این نسخه ۱۶ گیگابایتی نکند و فعلاً از آن برای تولید اولیه و تست استفاده کرده باشد؛ چرا که پیش از این هم اپل از سخت افزارهای با ظرفیت پایین‌تر برای تولید آزمایشی محصولات خود استفاده کرده است. بنابراین هنوز هم احتمال ایجاد تغییرات در دقیقه ۹۰ وجود دارد.
 
البته به تازگی فیل شیلر در اظهار نظری اعلام کرده بود که به لطف سرویس‌های ابری جدید مثل iCloud و اپل موزیک و همچنین ویژگی‌های جدید بکار رفته در iOS 9‌، هنوز هم نسخه ۱۶ گیگابایتی آیفون برای بسیاری از کاربران مناسب است (خب البته به نظر نمی‌رسد این اظهار نظر آقای شیلر هم دردی از حال کاربران ایرانی دوا کند!).
 
با توجه به اطلاعاتی که از برخی تولیدکنندگان قاب برای آیفون بدست آمده است به نظر می‌رسد شکل ظاهری آیفون ۶ اس شباهت زیادی به آیفون ۶ دارد
 
 
 

 
 
به نظر می‌رسد آیفون ۶ اس حداکثر حدود ۰/۱۳ میلیمتر ضخیم‌تر از آیفون ۶ باشد. البته ۰/۱۳ میلیمتر چیزی نیست که به راحتی توسط چشم انسان قابل تشخیص باشد؛ از این رو احتمالاً اپل در هنگام معرفی آیفون ۶ اس در قسمت مشخصات فنی، اشاره‌ای به ضخیم‌ترشدن آیفون نخواهد کرد.
 
به نظر می‌رسد آیفون ۶ اس حدود ۰/۱۶ میلیمتر طول بیشتر و ۰/۱۳ میلیمتر عرض بیشتر نسبت به آیفون ۶ داشته باشد که این هم به دلیل مطابقت بهتر با پنل Force Touch‌ خواهد بود.
 
 
زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا