اخبار تکنولوژی

شیائومی ۱۳ اولترا با دوربین سونی همراه است

سری ۱۳ شیائومی هنوز وارد بازار نشده است، اما به نظر می رسد در مورد گوشی های هوشمند پرچمدار بعدی شیائومی اطلاعات زیادی وجود دارد. به گفته افشاگر Kartikey Singh، گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با «امکانات جدید» نسبت به سایر مدل‌های سری ۱۳ همراه خواهد بود.

برای مثال، Xiaomi 12S Ultra یکی از دو دستگاهی است که دارای سنسور IMX989 سونی، یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال ۱ اینچی و پیکسل‌های عرض ۱.۶۰ میکرومتر است. در حال حاضر، تنها دستگاه دیگری که سونی IMX989 دارد، شارپ Aquos R7 است، هرچند شایعاتی مبنی بر استفاده ویوو از نسخه سفارشی در X90 Pro Plus وجود دارد.

علاوه بر این، گمان می‌رود شیائومی ۱۳ پرو به Sony IMX989 مجهز خواهد شد. از این رو، سینگ استدلال می‌کند که شیائومی از Sony IMX989 در هر دو گوشی Xiaomi 13 Pro و Xiaomi 13 Ultra استفاده نخواهد کرد. افشاکننده با نوشتن در توییتر اشاره می‌کند که یک دوربین ۱ اینچی “پایان” نیست و اشاره کرده که “چیزی فراتر از آن نیز وجود دارد”. به طور بالقوه، این ممکن است به این معنا باشد که شیائومی قصد دارد از یک سنسور حتی بزرگ‌تر استفاده کند، زیرا عبارت “سنسور ۱ اینچی” با ابعاد سنسور دوربین مطابقت ندارد.

شیائومی ۱۳ اولترا با حسگر IMX989 سونی

در سوی دیگر، شیائومی می‌تواند به استفاده از سنسور ۱ اینچی اصلاح‌شده ادامه دهد، اما آن را با سایر دوربین‌های برتر، مانند دوربین‌های اولتراواید یا تله فوتو، تکمیل کند. در این راستا، شیائومی می‌تواند با معرفی یک دوربین زوم اپتیکال متغیر، که توسط سونی در Xperia 1 IV به‌عنوان «زوم اپتیکال واقعی» بازاریابی می‌کند، الهام گیرد. مشخص نیست شیائومی ۱۳ اولترا در چه تاریخی رونمایی خواهد شد و باتوجه به سابقه شرکت چینی بعید بوده اواخر سال جاری همراه با سری شیائومی ۱۳ راهی بازار شود.

پیش بینی شده در بهار ۲۰۲۳ یا نیمه نخست سال شاهد رونمایی گوشی پرچمدار شیائومی با مشخصات بزرگ و طراحی قابل توجه باشیم.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا