اخبار تکنولوژی

سامسونگ با همکاری گوگل کلود، خدمات ابری هوش مصنوعی مولد را به سری Galaxy S24 می‌آورد

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که همکاری چند ساله‌ای را با گوگل کلود (Google Cloud)، برای استفاده کاربران گوشی‌های هوشمند خود از فناوری‌های هوش مصنوعی مولد گوگل در فضای ابری آغاز کرده است.

در رویداد Galaxy Unpacked که امروز در شهر سن‌خوزه کالیفرنیا برگزار شد، علاوه بر رونمایی از سری جدید گوشی‌های Galaxy S24 سامسونگ، خبر همکاری این شرکت با گوگل کلود اعلام شد. براین اساس، سامسونگ اولین شریک گوگل کلود است که هوش مصنوعی Gemini Pro و Imagen 2 را بر بستر پلتفرم Vertex AI و از طریق فضای ابری روی دستگاه‌های هوشمند خود به کار می‌گیرد.

جانگ‌هیون یون، مدیرکل دفتر نرم‌افزار بخش تجربه موبایل (MX) شرکت سامسونگ اعلام کرد: «سامسونگ و گوگل مدت‌هاست که ارزش‌های نهادینه‌شده خود را در مورد ضرورت ساخت فناوری‌های مفیدتر و در دسترس‌تر برای همه مردم جهان، با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند. بسیار خوشحالیم که سری Galaxy S24 ما، اولین گوشی هوشمند مجهز به Gemini Pro و Imagen 2 روی Vertex AI است. پس از ماه‌ها آزمایش دقیق و ارزیابی رقابتی، تیم‌های گوگل کلود و سامسونگ با یکدیگر همکاری کردند تا بهترین تجربه هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی جمینای (Gemini) را برای دستگاه‌های گلکسی ارائه دهند».

سامسونگ، اولین شریک گوگل کلود است که Gemini Pro را روی Vertex AI در دسترس کاربران قرار می‌دهد. مدل زبانی جمینای که از ابتدا برای چند وجهی بودن ساخته شده است، می‌تواند تعمیم پیدا کرده و به طور یکپارچه اشکال مختلف اطلاعات از قبیل: متن، کد، تصویر و ویدیو را درک و با یکدیگر ترکیب کند.

برای شروع، کاربران سری Galaxy S24 می‌توانند از قابلیت خلاصه‌نویسی در اپلیکیشن‌های داخلی مانند: Notes، ضبط صدا و صفحه کلید سامسونگ بهره ببرند. Gemini Pro بر روی پلتفرم Vertex AI، ویژگی‌های حیاتی گوگل کلود از جمله امنیت، ایمنی، حریم خصوصی و انطباق با داده‌ها را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد.

کاربران سری Galaxy S24 همچنین می‌توانند به طور مستقیم از پیشرفته‌ترین فناوری تبدیل متن به تصویر Imagen 2 گوگل تا به امروز که توسط دیپ مایند گوگل (Google DeepMind) ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند. با استفاده از Imagen 2 روی پلتفرم Vertex AI، سامسونگ می‌تواند قابلیت‌های ویرایش تصویر را به شکل ایمن و بی‌واسطه‌ای در دسترس کاربران خود قرار دهد. این ویژگی‌ها را می‌توان در بخش Generative Edit اپلیکیشن گالری سری S24 پیدا کرد.

به عنوان بخشی از این همکاری، سامسونگ یکی از اولین مشتریانی است که مدل هوش مصنوعی Gemini Ultra، توانمندترین و بزرگ‌ترین مدل گوگل برای کارهای بسیار پیچیده را مورد آزمایش قرار می‌دهد. سری S24 این شرکت، همچنین از مدل هوش مصنوعی Gemini Nano به عنوان یک مدل زبانی بزرگ (LLM) و به عنوان بخشی از سیستم عامل اندروید ۱۴ بهره می‌برد. Gemini Nano برترین و کارآمدترین مدل هوش مصنوعی جمینای برای پردازش و ارائه قابلیت‌های داخل دستگاه (on-device) به شمار می‌رود.

توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud درباره این همکاری گفت: «ما هم در گوگل مانند سامسونگ معتقدیم که هوش مصنوعی مولد، فرصت فوق‌العاده‌ای برای ایجاد تجربیات موبایلی معنادار است که باعث بهبود و تقویت ارتباط و تعامل میان میلیون‌ها نفر می‌شود. با کمک جمینای، توسعه‌دهندگان سامسونگ می‌توانند از زیرساخت‌های سطح بالا، عملکرد پیشرفته و انعطاف‌پذیری گوگل کلود استفاده کنند. به کمک این امکانات برجسته، سامسونگ می‌تواند برنامه‌های کاربردی، ایمن، قابل اعتماد و جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را روی دستگاه‌های هوشمند خود ارائه دهد».

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا