اخبار

معرفی قابلیت‌های کاربردی نمایشگر Flex گلکسی Z Flip5 سامسونگ

دریچه‌ای نو به جهان گوشی‌های تاشو

گلکسی Z Flip5 یکی از جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ است که با تکیه بر میراث سری Z Flip طراحی و عرضه شده است. این سری از گوشی‌های سامسونگ به لطف فرم جمع‌وجور خود، تجربه‌ای متفاوت از گوشی‌های تاشو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گلکسی Z Flip5 دریچه‌ای نو به جهان Z Flip است که نوآوری‌های آن، عملکرد قدرتمند و منعطف این سری را به اوج می‌رساند. طراحی ویژه لولای منعطف (Flex Hinge) جدید در این مدل، هنگام تا شدن هیچ شکافی باقی نمی‌گذارد و ظاهری متعادل و یکپارچه به گوشی می‌بخشد.

اما یکی از برجسته‌ترین بخش‌های گلکسی Z Flip5 نمایشگر کاور (Cover Screen) این گوشی تاشو است که نسبت به نسل قبلی این گوشی‌ها بزرگتر و کارآمدتر شده است.

این بخش که اکنون با عنوان نمایشگر Flex شناخته می‌شود از ابعاد  ۳.۴اینچ بهره می‌برد. این صفحه نمایش منعطف حتی در حالت تاشده نیز بسیار بزرگ‌تر و بهتر از همیشه است و به شما امکان می‌دهد بدون باز کردن لولای گوشی به ویجت‌ها و برنامه‌های مفیدی دسترسی داشته باشید. بدون شک شخصی‌سازی در گوشی تاشوی جیبی جدید سامسونگ بسیار لذت‌بخش‌تر شده است که در ادامه به توضیح جزییات آن می‌پردازیم.

 

کاربردهای نمایشگر Flex در حالت بسته

مهم‌ترین نکته‌ای که درمورد جدیدترین محصول تاشوی جیبی سامسونگ وجود دارد، نمایشگر پشتی کاربردی آن است. نمایشگر Flex گلکسی Z Flip5 بدون نیاز به باز کردن لولای گوشی، تنها با چند ویجت جذاب به شما اجازه می‌دهد به امکانات متنوعی دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است انگشت خود را روی صفحه در جهات مختلف بکشید تا بین گزینه‌های مختلف بگردید. تنها با یک حرکت ساده رو به بالا، پایین، چپ یا راست همه چیز پیش‌روی شما خواهد بود.

۱- ویجت‌های کاربردی

گلکسی Z Flip5

برای شروع روی نمایشگر Flex از راست به چپ بکشید و تمامی ویجت‌هایی را که از قبل تنظیم کرده‌اید، مشاهده کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد به سرعت و به‌راحتی هرچه تمام‌تر به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشید. اگر ویجتی وجود دارد که می‌خواهید فورا به آن برسید، از حالت Screen Pinch کمک بگیرید. با دو انگشت خود صفحه را از دو طرف به داخل بکشید، تا Multi Widget View فعال شود. در این حالت، لیست ویجت‌های اضافه شده در یک شبکه مرتب شده به نمایش درمی‌آید و شما همه آنها را به صورت یکجا می‌بینید.

یکی دیگر از مزایای گلکسی Z Flip5، طیف گسترده گزینه‌های قابل سفارشی‌سازی برای نمایشگر Flex است. برای اینکه یک گوشی منحصربه‌فرد در دست بگیرید، می‌توانید فونت، سبک و محل قرارگیری صفحه ساعت خود را طبق سلیقه خاص خود انتخاب کنید. در نهایت نیز کافی است یک پس‌زمینه منطبق با این موارد برای صفحه نمایشگر کاور خود پیدا کنید و سبک شخصی خود را بسازید.

 

۲- سلفی؛ اما با دوربین اصلی

گلکسی Z Flip5

نمایشگر Flex در گلکسی Z Flip5 از نظر ابعادی بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی شده و به همین خاطر تجربه دوربین سلفی در این مدل، جهش قابل‌توجهی داشته است. FlexCam به شما اجازه می‌دهد با دوربین اصلی گوشی سلفی‌هایی با وضوح بالا بگیرید. هنگامی که ویجت دوربین را در حالت بسته فعال می‌کنید، لنز  ۱۲مگاپیکسلی پشت گوشی به‌راحتی صحنه موردعلاقه شما را با دقیق‌ترین جزییات موجود ثبت می‌کند. همین طور با استفاده از قابلیت Quick View می‌توانید بدون باز کردن گوشی، در نمایشگر Flex عکس‌های ثبت شده را مرور، حذف یا به موارد دلخواه خود اضافه کنید.

اگر بارها برایتان پیش آمده که دیگران از شما بد عکس بگیرند و نتوانسته‌اند زاویه دلخواهتان را پیدا کنند، باید بگوییم که دوره ثبت تصاویر ایده‌ال از راه رسیده است. با وجود پیش‌نمایش دوگانه دوربین، دیگر لازم نیست نگران این مشکل باشید. از این به بعد می‌توانید به سادگی از نمایشگر Flex استفاده کنید تا در حالی که شخص دیگری از شما عکس می‌گیرد، زاویه خود را بررسی کرده و در صورت نیاز جابجا شوید.

سامسونگ برای تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای و افرادی که ویدیوهای خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، یک غافلگیری جذاب دارد که آن را روی جدیدترین دستگاه‌های گلکسی خود ارائه کرده است. Auto Framing قابلیتی است که از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا در هنگام فیلمبرداری، به طور خودکار قاب تصویر را متناسب با جابجایی سوژه تنظیم کند. گوشی گلکسی Z Flip5 نیز از این امر مستثنی نیست و تجربه فیلمبرداری در نمایشگر Flex آن با فعال کردن قاب‌بندی خودکار، بسیار ماجراجویانه خواهد بود. این قابلیت علاوه بر ردیابی سوژه هنگام فیلمبرداری، امکان تغییر نسبت افقی و عمودی صفحه نمایش را نیز دارد. در کنار این ویژگی‌ها، Super Steady به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای شفاف و بدون لرزشی بگیرید.

۳- دسترسی سریع به اعلان‌ها

گلکسی Z Flip5

زمانی که روی نمایشگر Flex از چپ به راست بکشید، به اعلان‌های مربوط به تماس‌ها و پیام‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. در این حالت می‌توانید بدون باز کردن گوشی از صفحه‌کلید QWERTY در نمایشگر Flex بهره ببرید و به پیام‌های متنی خود پاسخ دهید. حتی می‌توانید مکالمات قبلی خود را ببینید، ایموجی بفرستید، قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار را به کار بگیرید و یا از بین حداکثر  ۳۰پیام، پاسخ سریعی را انتخاب کنید.

نمایشگر Flex همچنین دسترسی شما به بخش تماس‌ها را آسان کرده است. به این صورت که در حالت بسته، امکان شماره‌گیری مستقیم، برقراری تماس جدید، پاسخ به تماس‌های دریافتی و صحبت کردن از طریق بلندگو امکان‌پذیر است. با قابلیت کاربردی Direct Dial Widget نیز می‌توانید مخاطبان پرتکرار خود را برای تماس سریع اضافه کنید.

۴- لذت یک گیم پلی پویا

گلکسی Z Flip5

سامسونگ پیشنهاد می‌دهد زمانی که سوار اتوبوس یا مترو در رفت و آمد هستید، برای سرگرم شدن بیشتر، بازی دلخواه خود را در نمایشگر Flex تجربه کنید. به فروشگاه گلکسی بروید، برنامه Good Lock را دانلود کرده و MultiStar را در تب Life up پیدا کنید. شما باید MultiStar را روی گوشی خود نصب و به منوی «I ♡ Galaxy Foldable» بروید. سپس در قسمت Game Widgets با انتخاب بازی موردنظرتان، ویجت آن را به نمایشگر Flex اضافه کنید تا از لذت تجربه یک گیم پلی پویا در هر زمان و مکانی بهره‌مند شوید.

گلکسی Z Flip5

در انتها باید بگوییم که هرچه در جهان سرشار از خلاقیت گلکسی Z Flip5 پیش بروید، بیشتر مجذوب امکانات بی‌نهایت آن خواهید شد. ویژگی‌های متنوع و کاربردی این محصول، آن را به یک دستگاه جیبی شگفت‌انگیز و بازتابنده سبک شخصی شما تبدیل کرده است. با بهره‌مندی از قابلیت‌های نمایشگر Flex، دنیای جدیدی از فرصت‌های بی‌پایان بدون نیاز به باز کردن گوشی پیش‌رویتان خواهد بود.

 

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا