راهنمای خرید گوشی موبایلمعرفی بهترین‌ها

معرفی بهترین گوشی‌ های اندروید سال ۲۰۲۳

ما در این مقاله می­‌خواهیم به بررسی بهترین گوشی‌ های اندروید سال ۲۰۲۳ بپردازیم. در واقع در این مقاله یک لیست از قوی­‌ترین و جدیدترین گوشی­‌های اندروید موجود در بازار فراهم کردیم و از جهات مختلف آن ها را بررسی کردیم.

در نتیجه اگر به دنبال خرید یک گوشی خوب هستید می­‌توانید با مطالعه این مقاله و توجه به نکاتی که برای شما مهم و اساسی هستند هر کدام را که برای شما مناسب‌­تر است، خریداری و استفاده کنید.

ممکن است از بسیاری از افراد بشنوید که فلان گوشی یک گوشی خوب است و یا از فلان مدل گوشی، مدل بهتری است این در حالی است که نمی دانید دقیقا منظور آن­ها از یک گوشی خوب چیست چرا که آن می‌تواند به طور کلی یک گوشی خوب باشد اما مناسب شما نباشد و براساس نیاز و معیارهای شما یک مدل دیگر مناسب­‌تر شما باشد. دقیقا به همین منظور ما این لیست از بهترین­‌ها را گرد هم آوردیم و ویژگی­‌ها و نقاط قوت و ضعف آن­ها را ذکر کردیم تا شما بتوانید هر کدام را که برای شما بهتر و مناسب­تر است را انتخاب کنید.

در قدم اول شما باید بدانید که دقیقا به دنبال چه چیزهایی در یک گوشی هستید این به این معنی است که چه ویژگی‌های خاصی مد نظرتان است و اینکه بودجه شما برای خرید گوشی چقدر است. سپس می­‌توانید با مطالعه این مقاله به راحتی بهترین مورد برای خود را پیدا کرده و خریداری کنید.

 

لیست بهترین گوشی­‌های اندروید موجود در بازار:

 

Samsung Galaxy S23 Ultra

(بهترین گوشی اندروید)

Samsung Galaxy S23 Ultra

مشخصات

نمایشگر: ۶.۸ اینچ OLED (3200 x 1400; 1-120Hz)

CPU: Snapdragon 8 Gen 2

RAM: ۸GB، ۱۲GB

حافظه داخلی: ۲۵۶GB، ۵۱۲GB، ۱TB

دوربین عقب: ۲۰۰MP واید (f/1.7)، ۱۲MP اولترا واید (f/2.2)، ۱۰MP  تله­فوتو (۱۰x zoom, f/2.4)، ۱۰MP تله­فوتو (۱۰x zoom, f/4.9)

دوربین جلو: ۱۲MP (f/2.2)

وزن: ۸.۲ oz

طول عمر باتری (دقیقه:ساعت): ۱۳:۰۹

 

نقاط قوت

دوربین ۲۰۰MP عالی

نمایشگر درخشان

چیپست Snapdragon 8 Gen 2 خیلی سریع

طول عمر باتری عالی

 

نقاط ضعف

خیلی گران قیمت

سرعت شارژ می­‌توانست بهتر باشد

 

در حال حاضر بهترین گوشی اندرویدی که می‌­توانید خریداری کنید گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra است. این پرچمدار شما را با دوربین شگفت انگیز ۲۰۰MP خود حیرت زده خواهد کرد. شما می­‌توانید با دوربین قدرتمند این گوشی عکس‌­های عالی با جزئیات بالا بگیرید.

در جلوی این گوشی نیز یک دوربین ۱۲MP برای سلفی وجود دارد که می‌­توان گفت بهتر از قبل است. شما می‌توانید به وسیله آن عکس­‌های بهتری در شب و اماکن با نور کم بگیرید.

همچنین با تشکر از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 موجود در این گوشی، بسیار سریع است و عملکرد خیلی خوبی دارد. این چیپست حتی می­‌تواند آیفون را در عملکرد گرافیکی شکست دهد.

در کنار تمام این ویژگی­‌های هیجان انگیز یکی دیگر از چیزهایی که ما را شگفت زده کرد، طول عمر طولانی این گوشی قدرتمند بود. طبق بررسی­‌های انجام شده طول عمر باتری این گوشی بیشتر از ۱۳ ساعت دوام می‌­آورد که این اندازه جزو بالاترین میزان طول عمر باتری­‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید.

یکی دیگر از نکات جذاب آن حافظه ۲۶۵GB آن است که به تمام این قابلیت­‌های جذاب و شگفت انگیز این گوشی فوق العاده اضافه می­‌کند.

لازم به ذکر است که صفحه این گوشی نیز برای استفاده راحت­تر از S pen صاف‌تر از قبل شده است. دو نکته منفی در مورد این دستگاه وجود دارد که با رفع آن دیگر نمی‌توان ایرادی به آن وارد کرد یکی گران قیمت بودن آن است که با تمام این قابلیت‌­ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد دور از انتظار نیست.

مسئله دیگر این است که می­‌توانست سرعت شارژ بالاتری داشته باشد اما با وجود تمام این ها این گوشی هنوز یکی از بهترین گوشی­‌های اندروید موجود در بازار و یا حتی یکی از بهترین گوشی­‌هایی است که در سال ۲۰۲۳ می‌توانید خریداری کنید.

 

OnePlus 11

(بهترین پرچمدار مقرون به صرفه اندروید)

OnePlus 11

مشخصات

نمایشگر: ۶.۷ اینچ AMOLED (3216 x 1440; 1-120Hz)

CPU: Snapdragon 8 Gen 2

RAM: ۸GB، ۱۶GB

حافظه داخلی: ۲۵۶GB، ۵۱۲GB، ۱TB

دوربین عقب: ۵۰MP اصلی (f/1.8)، ۴۸MP اولتراواید (f/2.2)، ۳۲MP   (f/2.0)تله­فوتو ۲x

دوربین جلو: ۱۶MP (f/2.45)

وزن: ۷.۲ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۱۳:۱۰ (Adaptive)، ۱۲:۴۸ (۶۰Hz)

 

نقاط قوت

طول عمر باتری حیرت انگیز

عملکرد عالی

قیمت عالی

دوربین­‌های خیلی خوب

 

نقاط ضعف

نبود امکان شارژ بی­سیم

 

در میان گوشی­‌های اندروید موجود در بازار، گوشی OnePlus 11 تنها گوشی است که می­‌تواند با گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra رقابت کند و حتی در برخی موارد آن را شکست دهد. برای مثال این گوشی در قیمت مقرون به صرفه و طول عمر باتری حیرت انگیزی که دارد می‌تواند از بهترین گوشی اندروید موجود در بازار نیز جلو بزند.

همچنین نمی­‌توان از عملکرد عالی این گوشی چشم پوشی کرد که یکی دیگر از نکات مثبت این پرچمدار اندروید است. در این گوشی می‌توانید بهترین دوربین­‌هایی که تاکنون در یک OnePlus دیده‌­اید، را ببینید. بدون شک شما با یک گوشی خیلی خوب روبرو هستید که با ویژگی­‌ها و مواردی که دارد می‌تواند شما را شگفت زده بکند.

اما همانطور که انتظار می‌­رود در کنار تمام این نکات مثبت، نکات منفی نیز وجود دارد و پسرفت­‌هایی در برخی از موارد نیز داشته است. برای مثال زوم آپتیکال لنز تله فوتو این گوشی از ۳.۳x به ۲x کاهش یافته است. همچنین متاسفانه نمی­‌توان این گوشی را به وسلیه شارژ بی سیم شارژ کرد که یکی از روش­‌های شارژ محبوب در حال حاضر است و این خود می‌تواند یکی از دلایلی باشد که افراد را از خریداری آن منصرف می­‌کند.

با وجود تمام این­ها این گوشی یکی از بهترین گوشی­‌هایی است که با چنین قیمتی می­‌توانید خریداری کنید. در حین استفاده از آن از ویژگی و قابلیت­‌های آن شگفت زده خواهید شد.

 

Google Pixel 7a

(یک گوشی خوبه اقتصادی با دوربین­های خیلی خوب)

Google Pixel 7a

مشخصات

نمایشگر: ۶.۱ اینچ OLED (2400 x 1080; 90Hz)

CPU: Tensor G2

RAM: ۸GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB

دوربین عقب: ۶۴MP اصلی (f/1.89)، ۱۳MP اولتراواید (f/2.2)

دوربین جلو: ۱۳MP (f/2.2)

وزن: ۶.۸ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۱۰:۰۵

 

نقاط قوت

Tensor G2 عالی

دوربین­‌های خیلی خوب

نمایشگر ۹۰Hz بسیار درخشان

 

نقاط ضعف

تنها ۳ سال آپدیت اندروید

 

در صورتی که بودجه محدودی دارد گوشی Google Pixel 7a می­‌تواند یک انتخاب خیلی خوب برای شما باشد. شما تنها با پرداخت ۴۹۹ دلار می­‌توانید صاحب این گوشی فوق العاده بشوید. برخی از قابلیت­‌ها و ویژگی­‌های که می­‌توانید در این گوشی ببینید معمولا در گوشی­‌های گران قیمت­تر می توان آن‌ها را دید.

از برخی از این قابلیت­‌های پریمیوم می­توان به نمایشگر ۹۰Hz، پشیبانی از شارژ بی­سیم و پردازنده Tensor G2 که در پرچمداران Pixel 7 می­‌توان آن­ را دید، اشاره کرد. تغییراتی که در تنظیمات دوربین این گوشی با آن مواجه شدیم نیز ما را شگفت زده کرد. حال این گوشی دارای یک شوتر اصلی ۶۴MP و یک لنز اولتراواید ۱۳MP است.

در صورتی که عکاسی و گرفتن عکس‌­های خوب برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است و معتقدید که یک گوشی خوب گوشی است که بتواند عکس‌های خوبی بگیرد و در عین حال بودجه به نسبت محدودتری دارید این گوشی می­‌تواند یک گزینه خیلی خوب برای شما باشد.

در واقع عملکرد دوربین­‌های این گوشی با وجود قیمت کمتری که دارد می‌­تواند با گوشی­‌های گران قیمت­‌تر بازار رقابت کند. همچنین نسبت به مدل­‌های پیشین خود، طول عمر باتری این گوشی نیز بسیار پیشرفت کرده است.

 

Samsung Galaxy A54

(بهترین گوشی اندروید اقتصادی)

Samsung Galaxy A54

مشخصات

نمایشگر: ۶.۴ اینچ AMOLED (2340 x 1080)

CPU: Exynos 1380

RAM: ۸GB، ۶GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB

دوربین عقب: ۵۰MP اصلی (f/1.8)، ۱۲MP اولتراواید (f/2.2)، ۵MP مکرو (f/2.4)

دوربین جلو: ۳۲MP (f/2.2)

وزن: ۷.۱ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۱۰:۲۰ (Adaptive)، ۱۱:۴۶ (۶۰Hz)

 

نقاط قوت

طول عمر باتری طولانی

نمایشگر بزرگ و رنگی

دوربین جلو ۵۰MP عالی

 

نقاط ضعف

عملکرد متوسط Exynos 1380

 

برای خریداری یکی از بهترین گوشی­‌های اندروید موجود در بازار نیاز نیست که حتما پول زیادی پرداخت کنید بلکه تنها با پرداخت ۴۴۹ دلار می­‌توانید صاحب گوشی Samsung Galaxy A54 شوید که یک گوشی خیلی خوب با طول عمر باتری بالاست.

این گوشی دارای یک نمایشگر بزرگ و درخشان است که در کنار دوربین­‌های خیلی خوبی که دارد به عنوان یکی از بهترین گوشی های اندروید موجود در بازار می­‌درخشد.

دوربین اصلی ۵۰MP موجود در این گوشی همان دوربینی است که می­‌توانید در گوشی Galaxy S23 پیدا کنید، که بهترین گوشی اندروید موجود در بازار است. شما می­‌توانید به وسیله این گوشی عکس­‌هایی با کیفیت یک پرچمدار بگیرید. همچنین عملکرد دوربین آن در فضاهایی با نور کم نیز بسیار خوب است.

همانند بقیه گوشی­‌ها این گوشی نیز نقاط صعف خود را دارد. یکی از این ایرادات این است که Exynos 1380 عملکرد متوسطی دارد و در بسیاری از مواقع کار را راه می‌­اندازد اما بدون شک می­‌توانست بهتر باشد.

به طور کلی اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال یک گوشی خوب با دوربین­ خیلی خوب هستید که طول عمر باتری خوبی نیز داشته باشد این گوشی می‌تواند یک گزینه خیلی خوب برای شما باشد.

 

Google Pixel 7 Pro

(پرچمدار Pixel که ارزش خریدش را خواهد داشت)

Google Pixel 7 Pro

مشخصات

نمایشگر: ۶.۷ اینچ OLED (3120 x 1440; 10-120Hz)

CPU: Tensor G2

RAM: ۱۲GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB، ۵۱۲GB

دوربین عقب: ۵۰MP اصلی (f/1.85)، ۱۲MP اولتراواید (f/2.2)، ۴۸MP (f/3.5) با ۵x اپتیکال زوم

دوربین جلو: ۱۰.۸MP (f/2.2)

وزن: ۷.۳ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۶:۳۱

 

نقاط قوت

دوربین­های فوق العاده

نمایشگر درخشان­تر

چیپست قوی­تر

ویژگی­های جدید فوق­العاده Tensor

 

نقاط ضعف

طول عمر باتری کوتاه

 

گوشی Google Pixel 7 Pro نسبت به مدل قبلی، یعنی گوشی Pixel 6 Pro سال گذشته، رد برخی از موارد ارتقا یافته است. از این موارد می­‌توان به پردازنده Tensor G2 ارتقا یافته و نمایشگر درخشان­‌تر و آپتیکال زوم ۵x آن اشاره کرد.

به طور کلی این گوشی یک گوشی خیلی خوب است که در آن می‌­توانید قابلیت و ویژگی­‌های خوب و کاربردی فراوانی ببینید.

یکی از اصلی‌­ترین دلایلی که موجب می­‌شود این گوشی از گوشی Galaxy S22 Ultra عقب بیفتد، طول عمر باتری کوتاه آن است. طول عمر باتری این گوشی ۳ ساعت کمتر از ۱۰ ساعت میانگینی است که ما از گوشی­‌های هوشمند موجود در حال حاضر انتظار داریم.

البته لازم به ذکر است، با وجود طول عمر باتری بدی که دارد در عوض دوربین‌­های فوق العاده‌­ای دارد که به شما یک تجربه خوب در عکاسی می‌­دهد. در واقع شما با چنین قیمت کمی می­‌توانید عکس های فوق­العاده­‌ای بگیرید که می‌تواند با بهترین گوشی‌های موجود در بازار رقابت کند.

 

Samsung Galaxy S23

(بهترین مدل Galaxy S برای بیشتر افراد)

Samsung Galaxy S23

مشخصات

نمایشگر: ۶.۱ اینچ AMOLED (2340 x 1080)

CPU: Snapdragon 8 Gen 2 برای Galaxy

RAM: ۸GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB

دوربین عقب: ۵۰MP اصلی (f/1.8)، ۱۲MP اولتراواید (f/2.2)، ۱۰MP تله فوتو (f/2.4) با اپتیکال زوم ۳x

دوربین جلو: ۱۲MP (f/2.2)

وزن: ۵.۹۳ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۱۰:۲۷ (۱۲۰Hz)

 

نقاط قوت

عملکرد عالی Snapdragon 8 Gen 2

طول عمر باتری بهتر از Galaxy S22

وجود لنز تله فوتو در یک گوشی ۷۹۹ دلاری

 

نقاط ضعف

دوربین جلوی نه چندان خوب

نداشتن حافظه به اندازه S23 Plus و S23 Ultra

 

بله گوشی Galaxy S23 Ultra یک گوشی با بیشترین قابلیت‌­های پریمیوم است اما گوشی Samsung Galaxy S23 نیز با ۷۹۹ دلار یک گوشی بسیار اقتصادی‌­تری است که قابلیت‌­ها و ویژگی­‌های خوب و کاربردی فراوانی را در اختیار شما قرار می­‌دهد.

یکی دیگراز نکاتی که حتما باید به ان بپردازیم این مسئله است که پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 این گوشی همان پردازنده‌­ای است که در گوشی‌­های گران قیمت‌­تر بازار قرار گرفته است. این به این معنا است که عملکرد این گوشی نسبت به بقیه گوشی‌­های Galaxy S ارتقا یافته است.

یکی دیگر از نکات مثبت این دستگاه، طول عمر باتری طولانی آن است که از میانگین گوشی‌­ها بیشتر است. در نتیجه این گوشی برای افرادی که نمی‌خواهند گوشی خود را زود به زود شارژ بکنند یک گزینه بسیار خوب است. علاوه بر تمام این­‌ها این گوشی لنز تله فوتو نیز دارد که چیزی نیست که معمولا بتوان در یک گوشی با چنین قیمتی دید.

همچنین تمام دوربین­‌های این گوشی به غیر از دوربین جلوی آن شما را با عملکرد خوبشان حیرت زده خواهند کرد. به وسیله آن­ها شما می­‌توانید در اماکن با نور کم نیز عکس‌­های خوب بگیرید. دوربین جلوی آن نیز انقدر بد نیست اما عملکردش ضعیف­تر از چیزی بود که انتظار داشتیم‌.

اگر از دوربین جلو و حافظه به نسبت کم آن بتوان چشم پوشی کرد می‌توان گفت که این گوشی یک گوشی خیلی خوب است و از همه مهم­تر اینکه بهترین گوشی است که می‌توانید با این قیمت خریداری کنید.

 

Google pixel Fold

(بهترین گوشی تاشو اندروید از همه جهات)

Google pixel Fold

مشخصات

نمایشگر: ۷.۶ اینچ OLED (2208 x 1840) داخلی، ۵.۸ اینچ OLED (2092 x 1080) خارجی

CPU: Tensor G2

RAM: ۱۲GB

حافظه داخلی: ۲۵۶GB، ۵۱۲GB

دوربین عقب: ۴۸MP (f/1.7)، ۱۰.۸MP اولتراواید (f/2.2)، ۱۰.۸MP  (۵x اپتیکال زوم)

دوربین جلو: ۹.۵MP (f/2.2) جلو، ۸MP (f/2.0) نمایشگر داخلی

وزن: ۱۰ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۱۰:۲۱ (۶۰Hz)

 

نقاط قوت

نمایشگر جلو گسترده

دوربین­‌های قدرتمند

چندکاره

 

نقاط ضعف

بسیار گران قیمت

عملکرد آن قابل قیاس با باقی پرچمداران اندروید نیست

 

در صورتی که به دنبال یک دستگاه چند کاره هستید که هم به عنوان گوشی همراه و هم به عنوان تبلت بتوانید از آن استفاده کنید، بهترین گزینه موجود برای شما گوشی تاشو Google pixel Fold است.

این گوشی تاشو جذاب با نمایشگر جلویی ۵.۸ اینچی خود به آسانی به شما امکان کار کردن با اپلیکیشن‌ها را می‌­دهد و نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی بزرگ آن نیز تجربه تماشای فیلم و استفاده از ۲ اپلیکیشن به طور همزمان را می‌­دهد.

این گوشی هم از نظر ظاهری و هم از نظر کاربردی با بقیه گوشی‌­هایی که تا کنون با آن­ها کار کرده‌­اید تفاوت­‌هایی دارد.

با قیمت ۱.۷۹۹ دلاری این گوشی می‌توان گفت که با یک گوشی گران قیمت روبرو هستید اما در صورتی که بودجه محدودی ندارید بدون شک ارزش خریدش را خواهد داشت.

این گوشی برای افرادی که به دنبال یک گوشی خاص و متفاوت هستند بسیار مناسب است. شما در هر کجا که باشید این گوشی در دستان شما نظر اطرافیان را به خود جلب خواهد کرد.

 

Motorola Edge Plus (2023)

(یک جایگزین خوب برای گوشی­های پرچمدار)

Motorola Edge Plus (2023)

مشخصات

نمایشگر: ۶.۱ اینچ POLED (2400 x 1080)

CPU: Snapdragon 8 Gen 2

RAM: ۸GB

حافظه داخلی: ۵۱۲GB

دوربین عقب: ۵۰MP اصلی (f/1.8)، ۵۰MP اولتراواید (f/2.2)، ۱۲MP تله فوتو (f/1.6) پرتره

دوربین جلو: ۶۰MP (f/2.2)

وزن: ۷.۱ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۱۵:۴۷ (خودکار)، ۱۳:۱۸ (۱۶۵Hz)

 

نقاط قوت

طول عمر باتری فوق العاده چند روزه

عملکرد مشابه با باقی پرچمداران اندروید

 

نقاط ضعف

عملکرد دوربین می توانست بهتر باشد

خمیدگی گوشه­‌های صفحه باعث می‌­شود اشتباهی و به طور ناخواسته با صفحه تماس برقرار کنیم

 

هیچکدام از گوشی­های پرچمدار Motorola تاکنون نتوانسته­ بودند با گوشی­‌هایی چون سامسونگ، گوگل و OnePlus رقابت کنند. در نتیجه زمانی که ویرایش ۲۰۲۳ گوشی Motorola Edge Plus چنین عملکرد و ویژگی­‌های خوبی از خود نشان داد که می­‌توانست به عنوان یک جایگزین خوب برای باقی گوشی­‌های پریمیوم اندروید باشد، ما را بسیار حیرت زده کرد.

با وجود چنین عملکرد و قابلیت‌­هایی نمی­توانستیم این گوشی را در لیست بهترین گوشی­‌های اندروید در سال ۲۰۲۳ قرار ندهیم.

یکی از نکات مثبت این گوشی قیمت اقتصادی آن است. این گوشی با قیمتی که ۲۰۰ دلار کمتر از Galaxy S23 است تقریبا عملکردی مشابه با این گوشی صفحه بزرگ سامسونگ دارد. درواقع چیپست Snapdragon 8 Gen 2 باعث شده است که این گوشی عملکرد خیلی خوب و قوی داشته باشد.

همچنین طول عمر باتری حیرت انگیز آن یکی دیگر از نکاتی است که حتما باید به آن پرداخته شود. باتری ۵,۱۰۰ mAh این گوشی یکی از بهترین عملکردها را در میان گوشی‌­های خوب اندروید داشت.

همین مسئله این گوشی را به یک مورد خوب برای افرادی می‌کنند که طی روز وقت زیادی برای شارژ گذاشتن گوشی خود ندارند و به دنبال یک گوشی با طول عمر باتری طولانی هستند. تنها اگر دوربین‌­های این گوشی عملکرد بهتری داشتند این گوشی می­‌توانست در رده­‌بندی در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

 

Motorola Razr+

(یک گوشی تاشو خیلی خوب)

Motorola Razr+

مشخصات

نمایشگر: ۶.۹ اینچ pOLED (2640 x 1080) داخلی، ۳.۶ اینچ POLED (1066 x 1056) خارجی

CPU: Snapdragon 8 plus Gen 1

RAM: ۸GB

حافظه داخلی: ۲۵۶GB

دوربین عقب: ۱۲MP اصلی (f/1.5)، ۱۳MP اولتراواید (f/2.2)

دوربین جلو: ۳۲MP (f/2.4)

وزن: ۶.۶ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۹:۵۸ (بالا)، ۹:۵۵ (استاندارد)

 

نقاط قوت

طراحی زیبا

شارژ سریع باتری

نمایشگر خارجی با جزئیات

 

نقاط ضعف

عملکرد نه چندان خوب دوربین در نور کم

 

پس از چندین تلاش بالاخره Motorola توانست با یک گوشی تاشو خوب وارد میدان شود و در میان بهترین گوشی‌­های موجود قرار گیرد.

لازم به ذکر است، چیزی که این گوشی را از بقیه متمایز می­‌کند صفحه داخلی ۶.۹ اینچی درخشان آن نیست بلکه نمایشگر بیرونی ۳.۶ اینچی آن است. در واقع نمایشگر بیرونی آن بسیار بزرگ­تر از مدل Galaxy Z Flip 4 مشابه ۱.۹ اینچی است. این به این معنا است که می­‌توانید از بسیاری از برنامه‌ها بدون باز کردن گوشی و با استفاده از نمایشگر بیرون استفاده کنید.

اندازه این گوشی نیز به گونه­ای است که می‌توانید به راحتی آن را ببندید و در جیب خود جا کنید. همچنین قیمت ۹۹۹ دلاری این گوشی آن را در دسترس افراد بیشتری قرار می­‌دهد.

 

Asus Zenfone 10

(بهترین گوشی اندروید سایز کوچک)

Asus Zenfone 10

مشخصات

نمایشگر: ۵.۹ اینچ AMOLED (2400 x 1080)

CPU: Snapdragon 8 Gen 2

RAM: ۸GB، ۱۲GB، ۱۶GB

حافظه داخلی:  ۱۲۸GB، ۲۵۶GB، ۵۱۲GB

دوربین عقب: ۵۰MP اصلی (f/1.56)، ۱۳MP اولتراواید (f/3.06)

دوربین جلو: ۳۲MP (f/2.5)

وزن: ۶ اونس

طول عمر باتری(دقیقه:ساعت): ۱۲:۳۴

 

نقاط قوت

بدنه کوچک

عملکرد خیلی خوب

 

نقاط ضعف

ضعیف بودن برنامه به روزرسانی نرم­افزار

دوربین­های محدود

 

امروزه بیشتر گوشی­ها صفحه نمایش بزرگی دارند و بیشتر افراد نیز به دنبال گوشی های بزرگتر هستند. اما اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال گوشی­های کوچکتر و جمع و جورتر هستید این گوشی همان چیزی است که به دنبالش هستید.

Asus یکی از تنها سازندگان گوشی اندروید است که هنوز گوشی­های زیر ۶ اینچ تولید می­کند و گوشی Asus Zenfone 10 اخرین و جدیدترین مدل آن است.

این گوشی کمی کوچکتر از باقی گوشی­های موجود در همین رنج قیمت است. این گوشی طول عمر باتری فوق العاده­ای دارد و چیپست Snapdragon 8 Gen 2 آن نیز موجب عملکرد خیلی خوب آن شده است. کاری که Asus با نرم­افزار کرده است را نیز بسیار دوست داریم. حال شما دسترسی سریع­تری به اپلیکیشن­ها و تنظیمات مهم دارید.

یکی از مشکلاتی که بعد از خرید این گوشی با آن روبرو خواهید شد این مسئله است که این گوشی تنها ۲ سال آپدیت اندروید را خواهد داشت. همین مسئله به این گوشی عمر کمتری نسبت به باقی گوشی­های پرچمدار اندروید می­دهد.

یکی دیگر از چیزهای که دوست داشتیم در این گوشی متفاوت می­بود این مسئله است که ترجیح می­دادیم دوربین تله فوتو نیز داشته باشد اما با در نظر گرفتن باقی نکات مثبت این گوشی و قیمت خوب آن می توان گفت که یک گوشی بسیار خوب است و هنوز ارزش پولی که برای آن پرداخت خواهید کرد را خواهد داشت.

 

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برایتان مفید و سودمند بوده باشد. برای مطالعه مقالات بیشتر با ما همراه باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا