معرفی بهترین‌ها

بهترین سیستم برای واقعیت مجازی (VR) در سال ۲۰۲۳

در این مقاله می‌­خواهیم به بررسی بهترین سیستم برای واقعیت مجازی (VR) در سال ۲۰۲۳ بپردازیم. همه ما از اهمیت خوب بودن کامپیوترهای شخصی برای داشتن یک تجربه خوب واقعیت مجازی باخبریم. به طوری که حتی می­‌توان گفت بدون دستگاه درست شما با منتظر لود شدن اپلیکیشن­‌ها ماندن تنها وقت خود را تلف می­‌کنید.

در صورتی­ که به دنبال یک تلویزیون خوب برای VR هستید مطالعه این مقاله را به شما توصیه می­‌کنیم. برای داشتن یک تجربه خوب در استفاده از واقعیت مجازی شما به یک دستگاه دسکتاپ با قدرت بالاتر از کامپیوترهای استادارد نیاز دارید.

به صورت کلی بهترین پی­سی­‌ها برای واقعیت مجازی آن­هایی هستند که پردازنده‌­های بهتر و کارت‌­های گرافیک بهتری دارند. البته که باید برخی قابلیت و ویژگی­‌های دیگر را نیز مد نظر داشته باشید.

خوشبختانه در این لیست ما موردهای مقرون به صرفه را نیز قرار دادیم تا افراد با بودجه‌های متفاوت بتوانند یکی از بهترین کامپیوترهای شخصی برای واقعیت مجازی را با قیمت مد نظرخود تهیه کنند.

در انتخاب یک پی سی مناسب برای VR شما چند مورد را باید در نظر داشته باشید که در ادامه به بررسی این موارد در هر کدام از بهترین کامپیوترهای شخصی خواهیم پرداخت.

 

بهترین پی­سی‌­های برای واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۳:

 

HP Omen 30L

(بهترین به صورت کلی)

بهترین سیستم برای واقعیت مجازی 2023 - HP Omen 30L
بهترین سیستم برای واقعیت مجازی ۲۰۲۳

مشخصات

پردازنده: AMD Ryzen 5 5600G (6-Core)

حافظه‌ی رم: ۱۶ GB DDR4

کارت گرافیک: Nvidia RTX 3060

میزان فضای مورد نیاز: ۱TB SSD،  ۱TB HDD

درگاه‌­ها: USB Type-A (x2) (top)، USB 3.2 Type-A (rear) (x5)، USB 2.0 Type-A (rear) (x2)، USB 3.2 Type-C (rear)، Gigabit Ethernet port

 

نقاط قوت

مشخصات مناسب برای VR

قیمت مناسب

ظاهر شیک

 

نقاط ضعف

خنک کننده محدود

فن CPU پر سر و صدا

درگاه USB-C در پشت دستگاه

 

در صورتی­که به ویژگی­‌هایی چون CPU، RAM و GPU پی­سی‌­های گیمینگ توجه کنید می­‌بینید که این دستگاه‌­ها بسیار مناسب واقعیت مجازی نیز هستند. دستگاه شیک HP که Omen 30L نامیده می­‌شود یکی از بهترین سیستم های واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۳ است که می­‌توانید در حال حاضر خریداری کنید.

در واقع در این دستگاه اجزای خیلی سریع در یک کیس باریک و شیک با طراحی زیبایی جا داده شده است. علاوه بر سرعت بالا، عملکرد عالی و طراحی زیبای این دستگاه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این پی­سی قیمت به نسبت خوبی نیز دارد و مانند اکثر کامپیوترهای شخصی خوب دیگر از یک قیمت خیلی بالا برخوردار نیست.

همین مسئله باعث در دسترس بودن این دستگاه می­‌شود و این پی­سی را یک قدم دیگر به بهترین کامپیوتر شخصی برای واقعیت مجازی بودن نزدیک می­کند.

از برخی دیگر ویژگی­‌های این دستگاه می­‌توان به پردازنده AMD Ryzen 5 شش هسته‌ای و رم ۱۶ GB آن اشاره کرد. همچنین این دستگاه از PCIe SSD سریع و هارد درایو ۱TB قوی که برای واقعیت مجازی و اپلیکیشن­‌ها دارد، برخوردار است.

یکی از نکات چشم گیر در ظاهر این کیس بخش شیشه‌­ای کنار آن است که به آن یک ظاهر خاص داده و امکان دسترسی به اجزای داخلی دستگاه را نیز به راحتی برای کاربران فراهم می­‌کند. این به این معنی است که شما می‌توانید در صورت تمایل قطعات را در آن به راحتی ارتقا دهید.

یکی از نکات منفی این دستگاه قرار گرفتن درگاه­‌های آن در قسمت پشتی دستگاه است. به غیر از این مورد ما با یک پی سی خیلی خوب و قوی روبرو هستیم که بدون شک ارزش پولی را که برای آن خرج می­‌کنید را خواهد داشت.

 

CyberPowerPC Gamer Xtreme VR Gaming PC (GXiVR8060A11)

(مقرون به صرفه ترین گزینه)

بهترین سیستم برای واقعیت مجازی 2023 - CyberPowerPC Gamer Xtreme VR Gaming PC (GXiVR8060A11)
بهترین سیستم برای واقعیت مجازی ۲۰۲۳

مشخصات

پردازنده: Intel Core i5-11400F (6-Core)

حافظه‌ی رم: ۸GB DDR4

کارت گرافیک: NVIDIA RTX 2060 6GB

میزان فضای مورد نیاز: ۵۰۰GB NVMe SSD

درگاه‌ها: DisplayPort 1.4 (x1)، HDMI (x1)، USB 3.1 Type A (x2)، USB 2.0 Type A (x2)، Gigabit Ethernet

 

نقاط قوت

اجزای با کیفیت

ارزان قیمت

Vendor تست و بهینه سازی شده برای HTC VIVE و Oculus Rift VR

 

نقاط ضعف

مموری متوسط

طراحی زیبا برای گیمرها

 

با وجود اینکه گاهی ساختن پی­سی خود برای واقعیت مجازی می‌­تواند وسوسه کننده باشد به دنبال کامپیوترهای شخصی از قبل ساخته شدن گشتن می‌­توانند حرکت هوشمندانه‌تری باشد مخصوصا از نظر قیمت چرا که معمولا شرکت­‌ها می‌توانند برخی اجزای این دستگاه‌­ها را با یک قیمت بهتر خریداری و روانه بازار کنند.

این دستگاه یکی از آن کامپیوترهای شخصی است که با قیمت خوب و عملکرد خوبی که دارد توانسته وارد لیست بهترین سیستم برای واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۳ شود. لازم به ذکر است که در بسیاری از سایت­‌ها نیز جزو پرفروش­ترین موردها نیز است.

چرا که در عین عملکرد خوب و داشتن اجزای قوی، قیمت معقول آن، این دستگاه را در دسترس اکثر افراد قرار داده است. علاه بر این­ها می­‌توانید نظرات مثبت اکثر خریداران را نیز درباره این دستگاه در سایت­‌های متفاوت ببینید.

در مورد طراحی و ظاهر کیس نیز می‌توان گفت که سیاه رنگ با LED قرمز و کناره شیشه‌ای است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. البته طراحی ظاهری آن بیشتر مناسب و مورد پسند گیمرها است.

از برخی از قابلیت­‌های این دستگاه می­‌توان به رم ۸GB و پردازنده ۶ هسته‌­ای Intel Core i5-11400F و یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 اشاره کرد.

همچنین این دستگاه دارای ۶ درگاه USB 3.1 و ۲ درگاه USB 2.0 درکنار یک اتصال شبکه‌­ی سیمی Gigabit Ethernet است.

 

Dell Alienware Aurora R12 and R11

(بهترین برای افراد حرفه‌­ای)

بهترین سیستم برای واقعیت مجازی 2023 - Dell Alienware Aurora R12 and R11
بهترین سیستم برای واقعیت مجازی ۲۰۲۳

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7-11700F (8-Core) (R11/R12)

حافظه‌ی رم: ۶۴ GB RAM (R12)، ۱۶ GB (R11)، Dual Channel DDR4

کارت گرافیک: GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X (R12 and R11)

میزان فضای مورد نیاز: ۵۱۲GB M.2 PCle NVMe SSD (Boot) + 1TB 7200RPM SATA (R11), 1TB PCle SSD +1TB HDD (R12)

درگاه‌­ها: DisplayPort (x3)، HDMI (x1)، USB 3.1 Type A (x3, front)، USB-C Port (front)، Headphone and Mic ports (front)، USB 3.1 (x4) (back)، USB 2.0 (x6) (back)، USB-C (back)، ۲.۵Gbps Ethernet (+WiFi 6)

 

نقاط قوت

طراحی زیبا و حیرت انگیز

عملکرد عالی

امکان انتخاب میان CPU

 

نقاط ضعف

گران قیمت

 

اولین چیزی که دراین دستگاه شگفت انگیز نظر ما را به خود جلب می‌­کند طراحی جذاب و چشمگیر آن است که خود به تنهایی می­‌تواند برای بسیاری از افرادی که به زیبایی اهمیت می­‌دهند یک دلیل خوب برای خریداری آن باشد.

در واقع طراحی این دستگاه به گونه ای است که انگار از یک سفینه فضایی آن را خارج کرده‌­اند و شباهتی به سایر دستگاه­‌ها ندارد.

نسبت به مموری ۱۶GB مدل­های پیشین، R12 به رم ۶۴GB افزایش یافته و در عین حال حافظه آن از ۵۱۲GB SSD plus 1TB HDD به ۱TB SSD plus a 2TB HDD افزایش یافته در حالی که افزایش قیمت چندانی نداشته است.

شاید بتوان گفت که R11 بیشتر از R12 در بازار پیدا می‌شود. هرچند ما به هردو این پی­سی‌­ها خواهیم پرداخت چرا که طراحی و مشخصات این کامپیوترهای شخصی یکسان است تنها در رم و حافظه با هم تفاوت دارند.

طراحی فضایی­ این دستگاه که در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می­‌کند یکی از نکات قوت این پی­سی است.

لازم به ذکر است که شما می‌­توانید Alienware Aurora R12 را در دو رنگ “بخش تاریک ماه” و “نور ماه” خریداری کنید. همچنین سیستم هوا و خنک کننده آن نیز جزو چیزهایی است خیلی خوب کار می‌­کند. این دستگاه تعداد زیادی درگاه در بخش پشتی و جلویی کیس نیز دارد.

 

Lenovo ThinkStation P620

(بهترین از نظر توسعه پذیری)

بهترین سیستم برای واقعیت مجازی 2023 - Lenovo ThinkStation P620
بهترین سیستم برای واقعیت مجازی ۲۰۲۳

مشخصات

پردازنده: AMD Ryzen Threadripper PRO 3955WX 3.9 GHz 16 Cores

حافظه‌ی رم: ۳۲GB 3200MHz RDIMM ECC (2 x 16 GB)

کارت گرافیک: NVIDIA Quadro RTX4000 8GB (دیگر Quadro GPU ها نیز در دسترس هستند)

میزان فضای مورد نیاز: ۱TB M.2 SSD

درگاه‌­ها: DisplayPort 1.4 (x3)، USB-C 3.2 Type C (x2) (front)، USB-C 3.2 Type A (x2) (front)، USB 3.2 Type A (x6) (back)، ۳.۵mm audio، RJ45 Ethernet

 

نقاط قوت

طراحی داخلی خیلی خوب

بسیار قابل شخصی سازی شدن

۱۰GB Etherney برای انتقال سریع فایل‌­ها

 

نقاط ضعف

انتظار طولانی برای ساخت شخصی

 

پی­سی Lenovo ThinkStation P620 یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای افرادی است که فضای محدودی دارند. احتمالا در همان نگاه اول متوجه کوچک بودن این کامپیوتر شخصی نسبت به باقی پی­سی‌­ها خواهید شد.

۲ اتصال دهنده USB-C در پنل جلویی این دستگاه قرار گرفته است که شما می­‌توانید هدست­‌های واقعیت مجازی خود را به آن وصل کنید. همچنین ۶ متصل کننده USB-A در بخش عقبی این دستگاه قرار دارند.

یک از مواردی که نظر ما را در این دستگاه به خود جلب کرده توجه‌­ای است که سازندگان آن به جزئیات داشته‌اند.

CPU دارای ۸ کانال مموری است که به این معنی است که می‌­تواند تا ۵۱۲ GB مموری سیستم پشتیبانی کند. همچنین یک گزینه برای اضافه کردن حافظه اضافه به خریدتان نیز در اختیارتان قرار می­‌گیرد که تنها با پرداخت مقدار کمی پول اضافه می‌توانید آن را خریداری کنید.

 

Zotac Magnus One

(بهترین از نظر اندازه)

بهترین سیستم برای واقعیت مجازی 2023 - Zotac Magnus One
بهترین سیستم برای واقعیت مجازی ۲۰۲۳

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7-10700 (8 cores)

حافظه‌ی رم: ۱۶GB of DDR4 RAM

کارت گرافیک: NVIDIA RTX 3070

میزان فضای مورد نیاز: ۱TB HDD

درگاه­‌ها: HDMI (x1)، USB 3.2 Type A (front)، USB 3.2 Type-C (front)، USB 3.2 Type A Gen 2 (x4) (back)، ۳.۵mm audio jack

 

نقاط قوت

طراحی ساده و زیبا

کارت گرافیک و CPU خوب

چندین درگاه USB شامل USB-C در جلو و عقب

اتصال عالی با ۲.۵G Ethernet و Wi-Fi 6

 

نقاط ضعف

پر سر و صدا

 

کارت گرافیک عالی برای داشتن یک تجربه عالی در واقعیت مجازی یکی از بایدها است که باعث محدود شدن سایز پی­سی شما می‌شود. در واقع به دلیلی نیازمندی به GPU این محدودیت پیش می‌آید.

همچنین Zotac به ما ثابت کرده است که حتما برای داشتن یک تجربه خوب در استفاده از واقعیت مجازی نیاز نیست یک پی­سی بزرگ داشته باشید.

این دستگاه یک پی­سی با عملکرد خیلی خوب است که از نظر سایز و اندازه بهترین است. مخصوصا برای افرادی که جای کمی دارند و نمی‌خواهند یک دستگاه بزرگ خریداری کنند یک گزینه عالی است.

طراحی مینیمال و خاص این دستگاه یکی از آن چیزهایی است که در نگاه اول چشم هر بیننده­ای را به خود جذب می‌کند. سوراخ‌های موجود در کناره‌­های  این کیس که با رنگ سیاه و ساده یک جلوه زیباتر پیدا کرده است به اندازه کافی جذاب است و مانند اکثر پی­سی‌های گیمینگ دارای نورهای LED قرمز رنگ نیست. این دستگاه دارای ۲ درگاه USB در جلو و ۶ درگاه در عقب است. در مجموع Zotac Magnus One یکی از بهترین سیستم های موجود برای واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۳ است و تنها ایراد این دستگاه این است که صدای زیادی دارد و می‌توان صدای چندین فن که به صورت همزمان کار می­‌کنند را از سوراخ‌ها بشنوید.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا