اخبار

قابلیت‌های جدید ان اف سی بر روی آیفون ۷ و ساعت اپل

قابلیت‌های جدید ان اف سی بر روی آیفون ۷ و ساعت اپل

ان اف سی و آیفون

ارتباط حوزه نزدیک یا ان اف سی (NFC) در میان کاربران تلفن‌های همراه هوشمند امری ناشناخته نیست ولی بسیاری از کاربران هنوز استفاده چندانی برای این سیستم‌ها نیافته‌اند. در همین راستا نیز شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند به دنبال توسعه کاربری‌های این سیستم ارتباطی هستند و به همین دلیل نیز مواردی مانند خواندن تگ‌های ان اف سی به‌عنوان کاربری‌های مدرن این سیستم ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این میان شرکت اپل به سراغ معرفی و عرضه نسخه جدید سیستم عامل همراه خود یعنی iOS نسخه ۱۱ رفته است که این امر با افزایش امکانات ارتباطی حوزه نزدیک نیز همراه بوده است. به‌این‌ترتیب می‌توان تگ‌های ان اف سی را توسط دستگاه‌هایی مانند آیفون ۷ و ساعت اپل شناسایی کرده و اطلاعات را از آن‌ها دریافت نمود.

شرکت اپل دراین‌باره این‌گونه اعلام کرده است: «با قابلیت هسته ان اف سی، آیفون‌ها می‌توانند تگ‌های ان اف سی را خوانده و محتویات پیام‌هایی که حاوی اطلاعات نوع NDEF هستند را برداشت کنند. با استفاده از هسته ان اف سی قادر خواهید بود تا تگ‌های حوزه ارتباطی نزدیک که دارای اطلاعات سازگار با فرمت تبادل اطلاعات بر روی ان اف سی یا NDEF هستند را دریافت کنید.برای این کار نیز تنها نیاز به نرم‌افزارهای موردنیاز بر روی سیستم خود خواهید داشت و این نرم‌افزارها، المان‌های مربوط به خواندن اطلاعات NDEF را برای شما ایجاد خواهند نمود.»

جالب است بدانید که شرکت اپل در زمان معرفی آیفون ۶ و آیفون ۶ اس در سال ۲۰۱۴، برای نخستین بار از قابلیت استفاده از ارتباط حوزه نزدیک در قالب سامانه پرداخت الکترونیکی این شرکت یا همان اپل پی، رونمایی کرد. بااین‌وجود کاربری یاد شده تنها کاربری سامانه ان اف سی بر روی دستگاه‌های اپل باقی ماند و به‌این‌ترتیب با توجه به امکانات جدید عرضه شده بر روی iOS نسخه ۱۱، برای نخستین بار می‌توان اندکی آزادانه‌تر از درگاه ارتباط حوزه نزدیک بر روی دستگاه‌های اپل استفاده کرد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا