اخبار

استودیو کازابلانکای یوبی‌سافت، سازنده بازی Rayman Legends تعطیل شد

استودیو کازابلانکا یوبی‌سافت که در کشور مراکش واقع شده و وظیفه‌ توسعه‌ی چندین بازی مطرح و خوب این شرکت را برای کنسول‌های دستی برعهده داشت، رسما به کار خود پایان داد و بسته شد.
اگر شما هم جزو کسانی باشید که بازی‌هایی مانند Valiant Hearts، Child of Light، Rayman Fiesta Run و Rayman Legends را تجربه کرده‌اید، پس به طور حتم سازنده‌ی این بازی‌ها که استودیو کازابلانکای یوبی‌سافت بوده را هم می‌شناسید. با اینکه این استودیو کارنامه درخشانی در ارائه‌ی بازی‌های خاص و هنری داشته است، اما یوبی‌سافت در تصمیمی ناگهانی، خبر از تعطیلی این استودیو داده است. اکثر بازی‌هایی که این استودیو وظیفه‌ی توسعه‌ی آنها را برعهده داشته، بر روی کنسول‌‌های دستی مانند پلی‌استیشن ویتا و ۳DS نینتندو بوده و احتمالا افول این کنسول‌‌های دستی، به معنای پایان کار استودیویی همچون کازابلانکا هم می‌تواند باشد.
یوبی‌سافت توضیح خاصی در مورد علت تعطیلی این استودیو ارائه نداده و فقط هدف از این کار را «افزایش بهره‌وری در مدل همکاری‌های بین استودیویی خود» عنوان کرده است.
کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت همچنین اعلام کرده که کارمندان و همه‌ی کسانی که در استودیو کازابلانکا مشغول به کار بوده‌اند، به سایر ۲۹ استودیو این شرکت یا بخش‌های انبوه این کمپانی فرستاده خواهند شد و از آنها در سایر پروژه‌ها بهره گرفته می‌شود.
لازم به ذکر است که استودیو کازابلانکا یوبی‌سافت، بازی Prince of Persia: The Forgotten Sands بر روی کنسول ۳DS نینتندو را هم در کارنامه کاری خود دارد.
 

Valiant Hearts
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا