اخبار تکنولوژی

تاشوهای سامسونگ با رقابت شدید تولیدکنندگان چینی در این کشور روبرو هستند

سامسونگ یکی از تولیدکنندگان اولیه دستگاه‌های تاشو است و همچنین شرکتی بوده که فرم فاکتور را به جریان اصلی تبدیل کرده است. چین در ابتدا یکی از بازارهای بزرگ برای دستگاه‌های تاشو این شرکت بود. با این حال، طبق آخرین گزارش IDC، تاشوهای سامسونگ با رقابت شدید تولیدکنندگان چینی روبرو هستند.

بسیاری از OEM های چینی نسبتاً دیرتر شروع به کار بر روی فرم فاکتور کردند و این امر به سامسونگ در تجربه‌ای که قبلاً جمع‌آوری کرده بود برتری بخشید. با این حال، طبق گزارش‌ها، گوشی‌های تاشو هوآوی، آنر، ویوو و اوپو در حال حاضر عملکرد بهتری نسبت به عرضه‌های سامسونگ در سهم بازار دارند. مطمئناً OEM های چینی توانسته‌اند بر بسیاری از مشکلات مربوط به فرم فاکتور غلبه کنند و همچنین تجربه نرم افزاری نسبتا خوبی را برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند، اما آیا جایگزین کردن شرکت کره جنوبی به این سرعت کافی است؟

همین چند سال پیش، سامسونگ ۳۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو را در چین، که کشور اصلی سایر تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو است، در اختیار داشت. اما در سه ماهه اول ۲۰۲۴، این شرکت از نظر سهم بازار تاشو در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.

هواوی با سهم بازار ۴۴.۱ درصدی در کشور خود در صدر قرار دارد. Honor با سهم بازار ۲۶.۷ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. جایگاه‌های سوم و چهارم را ویوو و اوپو با ۱۲.۶درصد و ۹درصد سهم بازار اشغال کرده‌اند. سال گذشته سهم بازار سامسونگ ۱۱ درصد بود.

بر اساس گزارش‌ها، این کاهش سهم بازار نه تنها به دلیل عقب افتادن شرکت‌های سازنده چینی با سامسونگ در کیفیت محصول، بلکه به دلیل تغییر ترجیحات مصرف‌کننده است. در میان محدودیت‌های تجاری ایالات متحده که از دسترسی هواوی و سایر شرکت‌ها به فناوری‌های خارج از کشور جلوگیری می‌کند، به نظر می‌رسد خریداران در این کشور محصولات تولید کنندگان چینی را ترجیح می‌دهند.

تاشوهای سامسونگ با چالش در چین رو به رو هستند

در دیگر خبرها ساعت‌های هوشمند امروزی می‌توانند ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، دما، فشار خون و حتی ECG را اندازه‌گیری کنند. به نظر می‌رسد ویژگی بعدی نظارت بر سطح قند خون باشد. گزارش جدیدی از کره جنوبی نشان می‌دهد که سامسونگ گلکسی واچ ۷  می‌تواند این ویژگی را به همراه داشته باشد.

بنابراین، هان پاک، معاون و رئیس سلامت دیجیتال سامسونگ الکترونیکس، اخیراً با اعضای هیئت مشاوره اپلیکیشن سلامت سامسونگ در مرکز پزشکی سامسونگ در سئول ملاقات کرد تا در مورد آینده صنعت سلامت دیجیتال و نقش دستگاه های پوشیدنی در آن بحث کند.  دیابت، پایش گلوکز خون، آریتمی و فشار خون بالا موضوعات کلیدی بحث بودند.

در حالی که هنوز تایید رسمی وجود ندارد، نمایندگان صنعت انتظار دارند سامسونگ ویژگی اندازه گیری قند خون را به گلکسی واچ ۷ آینده اضافه کند. این ساعت قرار است در کنار گلکسی رینگ، گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ در ۱۰ جولای معرفی شود. طبق اطلاعات اولیه، محصول جدید دارای پردازنده Exynos W940 و افزایش ظرفیت ذخیره سازی تا ۳۲ گیگابایت است.

در اخباری مرتبط انتظار داریم سامسونگ به زودی گوشی جدیدی به نام تلفن گلکسی F55 5G را در بازار هند معرفی کند. افشاگری‌ها نشان می‌دهد که این نسخه یک ریبرند از گلکسی M55 5G باشد که اخیراً معرفی شده است و مشخصات مشابهی دارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا