اخبار

برنامه پخش چند رسانه‌ای VLC این تابستان به ایکس‌باکس وان می‌آید

مطمئنا شما هم با اپلیکیشن معروف VLC آشنا هستید و برای اجرای فایل‌های ویدیویی با هر فرمتی، به سراغ این برنامه می‌روید. حال تیم سازنده‌ی VLC قرار است تابستان امسال، این اپلیکیشن را در راستای برنامه نرم‌افزارهای یونیورسال تحت پلتفرم ویندوز، عرضه کند.
VLC، اپلیکیشن معروف، رایگان و منبع بازی است که کاربران بسیار زیادی دارد و از طریق استور ویندوز در ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ در دسترس است. با این حال، سازندگان VLC قصد دارند تا این اپلیکیشن را یک بازنگری کنند و نسخه‌ی UWP) Universal Windows Program) آن را تولید کنند. با افزوده شدن این تکنولوژی، اپلیکیشن VLC بر روی تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ مانند رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، هدست واقعیت افزوده هولولنز و کنسول ایکس‌باکس وان قابل اجرا خواهد بود.
توماس نیگرو، تولیدکننده‌ی اصلی اپلیکیشن VLC برای ویندوز ۸٫۱ و ۱۰ در این باره گفت:

ما مدت طولانی است که بر روی کنسول ایکس‌باکس وان کار می‌کنیم حتی وقتی که نسخه‌ی ویندوز ۸ را در نظر داشتیم، با این حال، به خاطر نبود API های مورد نیاز، نمی‌توانستیم کاری از پیش ببریم.

پلتفرم UWP مایکروسافت، که در واقع بر اساس سیستم عامل ویندوز ۱۰ پی‌ریزی شده، این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا آنها به جای تولید چند نسخه از اپلیکیشن‌های خود برای چندین دستگاه، یک اپلیکیشن برای اجرا بر روی هر دستگاهی که از پلتفرم ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند، طراحی و منتشر کنند. اواخر سال گذشته‌ی میلادی، مایکروسافت بروزرسانی بزرگی برای ایکس‌باکس وان منتشر کرد که به موجب آن، ویندوز ۱۰ نیز به این کنسول راه پیدا کرد.
اپلیکیشن VCL می‌تواند یکی از اولین نمونه‌های برنامه‌های یونیورسال باشد که به کنسول ایکس‌باکس وان راه پیدا می‌کند. از سوی دیگر، مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد به زودی قابلیتی به ایکس‌باکس وان اضافه خواهد شد که هر دارنده‌ی کنسول، می‌تواند دستگاه خود را به یک «کیت توسعه‌دهنده» تبدیل کند. این مسئله دست توسعه‌دهندگان را به شدت باز می‌کند و هر کسی می‌تواند با تغییر حالت کنسول به «Dev Mode»، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های یونیورسال خود را آزمایش کند. این حالت فعلا در اختیار کاربران preview قرار دارد و برای عرضه‌ی نهایی در تابستان سال جاری برنامه‌ریزی شده است.
 
نیگرو، یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن VLC در انتها این موضوع را اعلام کرد که در هفته‌ی جاری، نسخه‌ی اولیه‌ای از برنامه منتشر خواهد شد که اعضای preview می‌توانند در حالت Dev Mode، آن را تست کنند.
آیا شما هم از شنیدن این خبر خوشحال شدید؟ مطمئنا وجود برنامه‌های یونیورسال برای دارندگان پلتفرم ویندوز می‌تواند موثر و مفید واقع شود. دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

universal
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا