اخبار تکنولوژی

نسل بعدی Xbox مایکروسافت جهش بزرگی دارد

مایکروسافت جزئیات جدیدی در مورد برنامه‌های خود برای سخت‌افزار ایکس‌باکس، معرفی نسل بعدی Xbox و ارائه به‌روزرسانی‌های مربوط به کسب‌وکار بازی‌اش در نسخه ویژه پادکست رسمی ایکس‌باکس در پنجشنبه به اشتراک گذاشت.

در حالی که این شرکت تایید کرد که چهار بازی انحصاری ایکس باکس بر روی PS5 و نینتندو سوییچ عرضه خواهند شد، بر تعهد خود به توسعه سخت افزار و عناوین انحصاری ایکس باکس بر روی این پلتفرم تاکید کرد. در پادکست، سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، گفت که مایکروسافت بر روی ارائه «بزرگ‌ترین جهش فنی» برای نسل جدید کنسول برای ایکس‌باکس بعدی تمرکز کرده است.

باند همچنین تأیید کرد که طرفداران می‌توانند در اواخر امسال در فصل تعطیلات منتظر سخت‌افزار جدید ایکس‌باکس باشند، احتمالاً به‌روزرسانی نسل میانی کنسول‌های Xbox Series S/X باشد. چیزهای هیجان انگیزی در سخت افزار منتشر می‌شود که ما در این تعطیلات به اشتراک خواهیم گذاشت.    رئیس Xbox گفت.

  آنچه که ما واقعاً روی آن متمرکز شده‌ایم، ارائه بزرگ‌ترین جهش فنی است که در یک نسل سخت افزاری دیده اید.

Xbox در حال حاضر Xbox Series X، کنسول نسل فعلی پرچمدار خود را به همراه Xbox Series S رده پایین و دیجیتالی ارائه می‌دهد. در سپتامبر سال گذشته، اسناد دادگاه فاش شده از محاکمه ضد انحصار کمیسیون تجارت فدرال در مورد خرید Activision-Blizzard توسط مایکروسافت نشان داد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی میان نسلی برای کنسول‌های Xbox Series X و Series S خود در سال ۲۰۲۴ است. همچنین شامل تصاویر مفهومی از سخت افزار آینده ایکس باکس، همراه با نقشه راه پلتفرم برای نسخه‌های آینده است.

با توجه به تصاویر مفهومی فاش شده، به‌روزرسانی میان نسلی مایکروسافت در ایکس باکس سری ایکس با اسم رمز «بروکلین»، یک کنسول تمام دیجیتالی است که به جز درایو دیسک نوری، عملکرد و ویژگی‌های مشابه نسخه اصلی را دارد. به نظر می‌رسد این کنسول دارای طراحی استوانه ای و فضای ذخیره سازی ارتقا یافته ۲ ترابایتی است و احتمالاً قیمت سری ایکس ۴۹۹ دلار را حفظ خواهد کرد. اسناد فاش شده ادعا می‌کردند که «بروکلین» در اکتبر ۲۰۲۴ منتشر می‌شود. علاوه بر کنسول، ایکس‌باکس همچنین قصد دارد یک کنترلر ارتقا یافته با ژیروسکوپ، بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیقی، درست مانند کنترلر DualSense پلی‌استیشن، عرضه کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا