اخبار

ژاپن اولین دستگاه پشتیبانی کننده شبکه ۶G را رونمایی کرد

یک کنسرسیوم ژاپنی به تازگی از اولین نمونه اولیه دستگاه پرسرعت شبکه ۶G جهان رونمایی کرده است. این می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه (Gbps) که بیش از ۳۰۰ فوت را پوشش می‌دهد، انتقال دهد. این یک پیشرفت ۲۰ برابری نسبت به فناوری فعلی ۵G است.

نمونه اولیه دستگاه حاصل همکاری شرکت‌های مخابراتی پیشرو ژاپن از جمله DOCOMO، NTT Corporation، NEC Corporation و Fujitsu بود. کنسرسیوم نتایج آزمایش موفقیت آمیز را در ۱۱ آوریل اعلام کرد که در آن شرکت‌ها فاش کردند که دستگاه نمونه اولیه می‌تواند با استفاده از باند ۱۰۰ گیگاهرتز (گیگاهرتز) در داخل خانه به سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه و با باند ۳۰۰ گیگاهرتز در فضای باز دست یابد.

همانطور که نمایندگان کنسرسیوم بیان کردند، این آزمایش‌ها در فاصله ۳۲۸ فوتی (۱۰۰ متری) انجام شد. در حالی که سرعت‌های به دست آمده بسیار چشمگیر است، از قبل انتظارات خود را بالا نبرید. ۶G در یک دستگاه آزمایش شد و یک شبکه تجاری قابل دوام نیست. علاوه بر این، فناوری شبکه نقاط ضعف خاص خود را دارد.

۵G، استاندارد طلایی فعلی در اتصال، دارای حداکثر سرعت تئوری ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. با این حال، سرعت‌های دنیای واقعی معمولاً بسیار پایین‌تر هستند و به طور متوسط ​​حدود ۲۰۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) برای کاربران T-Mobile در ایالات متحده است. یکی از دلایل چنین سرعت‌های پایین به دلیل باندهای فرکانسی بالاتری است که توسط ۵G استفاده می‌شود.

شبکه ۶G اولین دستگاه خود را دید

در حالی که فرکانس‌های بالاتر می‌تواند به معنای سرعت بیشتر باشد، اما با معایبی نیز همراه است. آنها مسافتی را که سیگنال می‌تواند طی کند محدود می‌کنند و قدرت نفوذ آن را کاهش می‌دهند. ۶G این را یک قدم فراتر می‌برد و از باندهای فرکانس بالاتری نسبت به ۵G استفاده می‌کند. این بدان معناست که دریافت فرکانس‌های لازم برای دانلود سریع‌تر برای دستگاه‌های ۶G دشوار خواهد بود.

به عنوان مثال، حتی آزمایش‌ها در فاصله بیش از ۳۲۸ فوت (۱۰۰ متر) انجام شد. بنابراین عواملی مانند دیوارها و حتی باران می‌توانند به طور قابل توجهی سیگنال‌های ۶G را مختل کنند. در حالی که انتقال از ۴G به ۵G بر افزایش ظرفیت داده برای فعالیت‌هایی مانند پخش ویدیو و مرور تلفن همراه متمرکز بود، شبکه‌های ۶G می‌توانند حوزه‌های کاملاً جدیدی را باز کنند.

با افزایش سرعت، ۶G می‌تواند مواردی مانند ارتباطات هولوگرافیک بلادرنگ و تجربه‌های مجازی و واقعیت مختلط را فعال کند. با این حال، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا بتوانیم از این همه لذت ببریم. مهمتر از همه، زیرساخت‌ها. قبل از اینکه این فناوری به جریان اصلی تبدیل شود، ما به دنبال بازسازی کامل دکل‌های تلفن همراه و نسل جدیدی از تلفن‌های دارای آنتن داخلی ۶G هستیم.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا