اخبار تکنولوژی

پردازنده دیمنسیتی ۷۲۰۰ مدیاتک معرفی شد

شرکت مدیاتک به تازگی از پردازنده دیمنسیتی ۷۲۰۰ خود رونمایی کرد. این پردازنده اولین عضو سری ۷۰۰۰ بوده و در سه ماهه نخست سال جاری روی گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

در حال حاضر مدیاتک سری دیمنسیتی ۹۰۰۰ را برای گوشی‌های قدرتمند و دیمنسیتی ۸۰۰۰ را برای میان رده‌های خود تدارک می‌بیند. حال دیمنسیتی ۷۲۰۰ آمده تا به عنوان اولین عضو سری ۷۰۰۰ در روی گوشی‌های خوش قیمت و توانمند میان رده قرار گیرد.

از آنجایی که یک مدل رده پایین‌تر نسبت به سری دیمنسیتی ۸۰۰۰ بوده، بنابراین در مدل‌های میان رده تعبیه خواهد شد. این تراشه ۴ نانومتری ساخت TSMC بوده و عمده میان رده‌های چینی را دربرخواهد گرفت.

دیمنسیتی ۷۲۰۰ با توانایی بالا از راه رسید

دیمنسیتی 7200

نکته جالب اینجا بوده که دیمنسیتی ۹۲۰۰ فناوری ساختی مشابه ۷۲۰۰ دارد. این چیپ از هشت هسته Armv9 ساخته شده که متشکل از دو هسته  Cortex-A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A510 با فرکانس نامشخص است. تراشه گرافیکی تعبیه شده در این چیپ Arm Mali-G610 MC4 بوده که نسبت به رقبا عملکرد بالایی دارد.

شایان ذکر بوده این چیپست از اپ‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر بوده که بخش یادگیری ماشین  APU 650، مودم  sub-6GHz 5G، پشتیبانی نمایشگر ۱۴۴ هرتزی FHD+، بلوتوث ۵.۳ و وای فای۶E را این مدل شامل می‌شود. ناگفته نماند که محصول مدیاتک از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴کی HDR پشتیبانی می‌کند.

اطلاعات بیشتری در دست نیست و انتظار داریم گوشی‌های میان رده خوش قیمت نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به این چیپ مجهز شوند. انتظار داریم مدیاتک بزودی چیپ‌های بیشتری برای سال ۲۰۲۳ معرفی کند و باتوجه به موفقیت‌ سری چیپ دیمنسیتی، نسل‌های جدید عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا