اخبار تکنولوژی

گوشی لایکا Leitz Phone 3 معرفی شد

شرکت لایکا که بیشتر برای توسعه سنسور دوربین شناخته می‌شود، به تازگی از گوشی لایکا Leitz Phone 3 خود با طراحی عجیب و مشخصات قابل توجه رونمایی کرد.

Leitz Phone 3 جانشین Leitz Phone 2 است که در نوامبر ۲۰۲۲ عرضه شد. این سری نتیجه همکاری بین تولیدکنندگان دوربین و لنزهای پیشرفته Leica، Sharp و SoftBank است. نکته قابل توجه این گوشی قابلیت‌های تصویربرداری و حالت‌های دوربین لایکا است. این گوشی نیز مانند مدل‌های قبلی از ۱۹ آوریل تنها در ژاپن عرضه خواهد شد.

متأسفانه این شرکت هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است. بدنه گوشی دارای بافت پلی کربنات درجه یک بوده که حسی از دوربین‌های لایکا ارائه می‌دهد. همچنین وزن این گوشی ۲۰۹ گرم است. این مدل از نظر سیستم دوربین شبیه گوشی قبلی Leitz Phone 2 است، با همان سنسور ۱ اینچی ۴۷.۲ مگاپیکسلی با عملکرد “فوکوس خودکار تشخیص هشت فاز”. به گفته لایکا، این سنسور فوکوس سریع و دقیق و کیفیت تصویر برتر را حتی در شرایط چالش برانگیز مانند محیط‌های کم نور ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی با فاصله کانونی ۱۹ میلی‌متری عرضه می‌شود که بین دوربین اصلی و فوق عریض اکثر گوشی‌های هوشمند رایج مانند Galaxy S24 Ultra قرار دارد. برای سلفی، دوربین ۱۲.۶ مگاپیکسل با زاویه دید ۷۸ درجه و دیافراگم f/2.3 وجود دارد. گزارش شده است که کیفیت تصویر عمدتاً از سه جنبه بهبود یافته است: نمایش دقیق‌تر نقاط نور (هم شکل و هم رنگ)، تقسیم‌بندی اشیاء دقیق‌تر و شبیه‌سازی بهتر رنگ لایکا. این گوشی همچنین رنگ‌های لایکا «روشن» و «بهبود» را اضافه می‌کند که تصاویر زنده‌تر و متضادتری ثبت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های فضایی این گوشی «کنترل چشم‌انداز لایکا» است که پیشتر تنها در دوربین‌های لایکا موجود بود. علاوه بر این، سیستم دوربین در این گوشی، شیب دوربین را هنگام عکس‌برداری اندازه‌گیری می‌کند و سپس با پردازش نرم‌افزاری، تصویر تصحیح شده تولید می‌کند. همچنین “Style Leica” و “Leica Tone” را در برنامه دوربین خواهید دید. یکی از آنها شما را قادر می‌سازد تا افکت دیافراگم لنزهای کلاسیک مختلف را روی عکس‌های خود اعمال کنید.

لایکا Leitz Phone 3 از راه رسید

صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED با رزولوشن ۲۷۳۰ در ۱۲۶۰ پیکسل است که از نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. با حرکت به سمت عملکرد، این گوشی دارای تراشه پرچمدار سال گذشته اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که ممکن بوده با پرچمدار امسال رقابت نکند، اما همچنان بسیار توانمند است و گوشی با پردازش تصویر مشکلی ندارد.

این دستگاه دارای حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی است و از کارت حافظه تا ۱ ترابایت UHS-1 پشتیبانی می کند. این گوشی دارای جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز است. برای کسب جزئیات بیشتر به سایت لایکا مراجعه کنید. این برند سابقه درخشانی در توسعه سنسور دوربین داشته و توانسته با شرکت‌های بزرگی چون شیائومی، هوآوی و برخی دیگر در توسعه حسگر دوربین گوشی همکاری کند.

اکنون نوبت به گوشی خود برند رسیده که اکنون معرفی شد و بزودی تنها در ژاپن به فروش می‌رسد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا