اخبار تکنولوژی

انتشار اولین اطلاعات گوشی آیکیو Z8

تاکنون شایعات مختلفی درباره گوشی آیکیو Z8 منتشر شد، تلفن هوشمندی که مشخصات کلیدی میان رده اما قدرتمندی دارد. به تازگی تصویر رندر شده و برخی جزئیات سخت افزاری دستگاه فاش شد.

طبق جزئیات بدست آمده iQOO Z8 دارای صفحه نمایش ال سی دی ۱۴۴ هرتزی، پردازنده Dimensity 8200، رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 است. در ماه می، iQOO از iQOO Neo 8 و Neo 8 Pro در بازار چین رونمایی کرد. در ماه ژوئن، این برند قدرتمندتر iQOO 11S را در بازار داخلی معرفی کرد. به نظر می رسد که این برند اکنون در حال کار بر روی عرضه یک گوشی هوشمند میان رده از سری Z است. افشاگر قابل اعتماد Digital Chat Station اولین جزئیات را در مورد اینکه چه جانشینی برای iQOO Z7 که اوایل امسال در چین معرفی شد، منتشر کرده است.

طبق اطلاعات فاش شده، iQOO Z8 یک گوشی هوشمند میان رده شبه پرچمدار با عملکرد بالا خواهد بود که دارای پنل LCD است. قابل ذکر بوده که این گوشی دارای پیکربندی باتری دو سلولی بوده که دو باتری ۲۴۴۰ میلی آمپرساعتی را برای دستیابی به ظرفیت ترکیبی ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی ترکیب می‌کند که از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ پشتیبانی دارد. جزئیات دیگر Z8 هنوز مشخص نشد.

برای یادآوری، iQOO Z7 در ماه مارس سال جاری معرفی شد که دارای صفحه نمایش ۶.۶۴ اینچی IPS LCD با وضوح Full HD+  و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این احتمال وجود دارد که Z8 همان مشخصات صفحه نمایش را حفظ کند. علاوه بر این، iQOO Z7 همچنین دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر‌ساعتی دو سلولی با پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ واتی خواهد بود.

برخی منابع در چین ادعا کردند که iQOO Z8 از چیپست Dimensity 8200 قدرت می‌گیرد. با این حال، توصیه می‌شود برای تایید سایر مشخصات Z8 منتظر گزارش‌های جدیدتر باشید. شایان ذکر بوده که iQOO پیشتر از تراشه کوالکام برای تامین انرژی مدل‌های قبلی سری Z استفاده کرد. به عنوان مثال، iQOO Z7 دارای Snapdragon 782G بود، در حالی که iQOO Z6 (نسخه چینی) سال قبل مجهز به چیپست Snapdragon 778G Plus.

با توجه به تاریخ عرضه، پیش بینی می‌شود که iQOO ممکن است iQOO Z8 را در اواخر ماه آگوست معرفی کند.

گوشی آیکیو Z8 از راه می رسد

در اخباری مرتبط طی ماه‌های گذشته شرکت آیکیو به تازگی اولین گوشی مجهز به چیپست Dimensity 6020 مدیاتک را معرفی کرد. این مدل آیکیو Z7i نام داشته و پردازنده موردبحث یک چیپ ۷ نانومتری هشت هسته‌ای با تراشه گرافیکی ARM Mali-G57 MC2 است.

در واقع این پردازنده نسخه ریبرند شده چیپ Dimensity 700 است. از مشخصات کلیدی محصول جدید آیکیو باید به صفحه نمایش ۶.۵۱ اینچی IPS LCD ناچ HD+ مجهز شده که نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی ارائه می‌دهد و نسبت بدنه به صفحه نمایش ۸۸ درصدی دارد. نسبت تصویر نیز ۲۰:۹ بوده و از قابلیت کاهش نور DC بهره می‌برد.

در سایر مشخصات باید به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، دوربین عقب دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. iQOO Z7i مجهز به Dimensity 6020 با ۴ گیگابایت / ۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم LPDDR4x، حداکثر ۸ گیگابایت رم مجازی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 2.2 است. یک اسلات کارت microSD برای ذخیره سازی اضافی روی دستگاه تعبیه شده و از سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری OriginOS Ocean برخوردار است.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا