اخبار تکنولوژی

پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 معرفی شد

کوالکام یک چیپ میان رده جدید به نام پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 را معرفی کرده است. این چیپست علی‌رغم نامش، به نظر ارتقاء یافته نسبت به Snapdragon 7 Gen 1 نیست.

در واقع ممکن است نسخه کمتر قدرتمندی باشد. پردازنده جدید دارای یک سی پی یو Kryo با چهار هسته با کارایی بالا ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز است. قرار بوده در ۲۱ سپتامبر همراه با گوشی Redmi Note 13 Pro رونمایی شود.

Snapdragon 7s Gen 2 یک پردازنده ۴ نانومتری است که از سی پی یو Kryo با چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی با کارایی بالا و چهار هسته ۱.۹۵ گیگاهرتزی کم مصرف بهره می‌برد. این پردازنده گرافیکی نامشخص Adreno را ارائه می‌کند که ظاهراً قادر است تصاویر FHD+ را با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز مدیریت کند.

این چیپست تا ۱۲ گیگابایت حافظه لایتینگ سریع ۳۲۰۰ مگاهرتز LPDDR5 و حافظه فلش UFS 4.0 را پشتیبانی می‌کند. با مودم Snapdragon X62 5G، چیپ Snapdragon 7s Gen 2 حداکثر سرعت ۲.۹Gbps و پشتیبانی از فناوری امواج میلی متری ۵G را ارائه می‌دهد. این سیستم FastConnect 6700 را ارائه داده که Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۲ را شامل می‌شود. فناوری ناوبری در پردازنده شامل پشتیبانی از سیستم‌های موقعیت یابی متعدد، از جمله QZSS، Galileo، BeiDou، NavIC، GLONASS و GPS با موقعیت یابی دو باند L1/L5 است.

پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 میان رده از راه رسید

از نظر ویژگی‌های دوربین، Snapdragon 7s Gen 2 از آی اس پی ۱۲ بیتی Qualcomm Spectra برخوردار بوده که عکاسی همزمان با دوربین سه‌گانه را امکان‌پذیر می‌کند و از ویژگی‌های چشمگیری مانند عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه برخوردار است. همچنین پشتیبانی از کاهش نویز هوش مصنوعی وجود دارد. در جای دیگر، چیپست با فناوری Snapdragon Smooth Listening ارائه می‌شود که صدای واضحی را برای تماس‌ها و مصرف رسانه شما ارائه می‌دهد.

Snapdragon 7s Gen 2 ممکن است گوشی‌های میان رده زیادی را ارائه دهد که اواخر امسال عرضه می‌شوند. امتیازات بنچمارک تراشه هنوز در دسترس نیست، بنابراین نمی‌توانیم در مورد عملکرد آن اظهار نظر کنیم. کوالکام هر سال پردازنده‌های جدیدی را معرفی کرده که ویژگی‌های سخت افزاری بهتری نسبت به نسل قبل خود دارند.

به هر حال جهت کسب جزئیات تکمیلی به سایت رسمی کوالکام مراجعه کنید. احتمالا بزودی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز معرفی شود. ردمی نوت ۱۳ پرو اولین گوشی مجهز به این چیپ است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا