اخبار

فیس‌ بوک به خاطر عملکرد اشتباه Safety Check در حادثه‌ لاهور عذر خواهی کرد

روز گذشته در جریان یک حمله‌ی انتحاری در شهر لاهور پاکستان نزدیک به ۷۰ نفر کشته شدند. این انفجار در پارک و نزدیک زمین بازی کودکان رخ داد که باعث شد کودکان، بیشتر کشته‌شدگان را شامل شوند.
در این بین نیز فیس‌بوک درصدد کمک به حادثه دیدگان پاکستانی برآمد. این شبکه‌ی اجتماعی که با قابلیت Safety Check به کمک شهروندان فرانسوی در جریان حملات تروریستی پاریس و بعد‌ها در بلژیک و نیجریه آمده بود، قابلیت امنیتی خود را برای ساکنین لاهور نیز فعال کرد. با این حال به دلیل یک باگ، فیس‌بوک از شهروندان آمریکایی، بریتانیایی و برخی دیگر از کشور‌ها خواست که سلامتی خود را اعلام کنند.
پیام اشتباهی فیس بوک در safety check
هنوز مشخص نیست چند نفر اشتباهی نوتیفیکیشن یا پیامک فیس‌‌بوک را دریافت کرده‌اند؛ اما این شبکه با انتشار پستی اعلام کرد که خطای رخ داده به خاطر یک باگ در سیستم بوده و مهندسین این وب سایت در حال رفع مشکل هستند. در ادامه‌ی این پست، فیس‌‌بوک از کاربران خود به خاطر دریافت اشتباه پیام عذرخواهی کرد.
قابلیت سیفتی چک برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط فیس‌ بوک رونمایی شد و در جریان حملات تروریستی پاریس، فیس‌بوک این قابلیت را برای اولین بار برای واقعه‌ای غیر از بلایای طبیعی استفاده کرد. فیس‌‌بوک با هدف کمک به آسیب‌دیدگان در هر موقعیت و هر زمانی قابلیت سیفتی چک را توسعه می‌دهد.
منبع theverge
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا